Чуваме ли се? Снабдяват магистралите с радио и телефонна връзка

Министър Нанков пое ангажимент за осъвременяване на пътищата
4 юли 2017 07:00, Петя Славова
23
Чуваме ли се? Снабдяват магистралите с радио и телефонна връзка
Снимка: архив, Булфото

Предлагат още 10-метрова зона за безопасност и преминаване на трасета през пустеещи земи

Осигуряване на радио- или телефонна връзка по автомагистралите и скоростните пътища, 10-метрова зона за безопасност и изграждане на пътни трасета предимно през пустеещи земи предвижда изготвен от работна група към Министерството на регионалното развитие и благоустройството проект на Наредба за проектиране на пътища. Правилата ще важат при проектирането на нови и при реконструкцията на съществуващи пътища.

Преди време министър Николай Нанков пое ангажимент за осъвременяване на нормите за проектиране на пътища и съоръжения по тях.

В момента то се прави по остарял модел, текстовете не са актуални и в тях липсват важни раздели, отнасящи се до проектиране на пътни възли и кръгови кръстовища, на зони за отдих, за обхват и съдържание на пътните проекти и др.

Според проекта на нормативния акт пътищата трябва да отговарят на екологични изисквания, поради което трябва да се избягва преминаване през вододайни зони и природни резервати. За изграждането им трябва да се използват преимуществено наличните необработваеми и слабо продуктивни земи, като могат да преминат само по границите на земеделски земи с трайни насаждения.

Регламентираната в проекта на наредбата безопасна зона започва от края на активната лента за движение, чието предназначение е да се предотвратят или намалят последствията от пътнотранспортни произшествия при напускане на платното за движение. Тя варира от 1,5 м за третокласни и местни пътища и скорост по-ниска от 60 км/час до 10 м при автомагистрали и скоростни пътища.

Функционалните, проектните и транспортни характеристики на републиканските пътища са приведени към изискванията на Закона за движение по пътищата и по-специално с максималната допустима скорост от 140 км/час. Актуализираните габарити, осигуряващи зоната необходима за протичане на движението, са съобразени с проектната скорост и са създадени условия за осигуряване на възможност за проектиране и изграждане на автомагистрали при тежки теренни условия.

Въведени са нови видове кръстовища и са подобрени параметрите на полето за видимост на водачите както от главното, така и от второстепенното направление.

Въведени са и нови видове кръгови кръстовища, като се предвижда те да могат да бъдат изграждани на места, където се пресичат повече от четири клона и/или направленията сключват остри ъгли на пресичане, както и в места, където обикновеното кръстовище ще бъде със сложна геометрия.

Според наредбата такива съоръжения са подходящи и при ситуация, в която разликата в прогнозната интензивност на движението по основното и второстепенното направление на движението е не повече от 30%, практически е трудно да се установи кое е главното направление и въвеждане на път с предимство не би отговаряло адекватно на транспортната интензивност.

При проектиране на пътища да се прилагат принципите за пространствено развитие на пътя и зрително ориентиране на водачите на моторни превозни средства, предвижда още проектът на наредбата. Според него разполагането на пътните кръстовища и възли, на аварийни площадки, паркинги и др. трябва да бъде удобно и безопасно, а възможностите за създаване на условия за изпреварване трябва да се използват максимално.

В проекта на наредбата се предвижда и осигуряване на паркинги, предназначени за спиране на автомобили, превозващи опасни товари.

Предвижда се радио- или телефонна връзка да може да се осигурява при доказана техническа и икономическа целесъобразност и за други пътища, освен магистрали и скоростни, пише "Монитор".

В проектонаредбата се предвиждат технически средства за организация и регулиране на движението и предпазни и направляващи устройства и осветителни устройства в участъци със сложни условия на движение.

Подобрени са изискванията за отводняване на наземното тяло, с които се регламентира и осигуряването на условия за бързо отвеждане на повърхностните води встрани от пътното платно. Това е особено важно за осигуряване на пътната безопасност при екстремни климатични условия.

Тя предвижда още пътищата да осигуряват възможно най-добри транспортни връзки с административните центрове в района или с пътищата от по-висок клас, а свързаността между отделните райони и населените места да се осъществява по възможно най-краткия път.

Проектът на наредбата може да бъде намерен на интернет страницата на МРРБ в раздел „За обществено обсъждане“, както и на Портала за обществени консултации.


23
Още от
Напиши коментар Коментари
22
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
В Бг няма магистрали а едни асфалтирани линии през полето..........
Какъвто премиера (т*ак) такива и пътищата.
21
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Не знам дали се чувате но цените на операторите за страни извън ЕС са такива че минавам на сателитката.
Да го духат баламите.................и Дришо.
20
0
 
6
 
! Отговори
az преди 10 месеца
ма то като строиха Тракия си имаше такива директни тел. връзки, ако закъсаш...горе - долу през километър си бяха. А сега къде са? Същото ще се случи и с тези. То като направиш нещо, трябва да го поддържаш, а не след 10-20 години да го почваш отначало...
19
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Стига сте харчили пари за глупости, тия телефони за колко време мислите, че ще стоят. Те мантинелите разбиват и крадат, а телефоните една седмица след откриването и почват да изчезват. Това да не е Германия, където законът си е закон!
18
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Всеки шофьор вече има GSM но някой трябва да усвоява паи с технологии от преди 30 години.
17
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До физик

А дали радиовълните ще могат да се разпространяват по вълните на боковите магистрали?
---------------
Най-добре се разпространяват вълните по магистралите на Станишев и Орешарски при нулево съпротивление към вълната, понеже просто такива магистрали построени от тях не съществуват, разбра ли?
16
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Да разбираме, че още на проектно ниво едни земи ще бъдат със статут на "пустеещи", а такива, които не са били към момента на проектирането, няма да бъдат никога изоставени?
15
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Пътищата са основното за което трябва да се харчат парите в държавата. Без пътища няма просперитет и развитие. Видяхме там където минава магистрала Тракия как дръпнаха набързо градовете, които са около нея.
14
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
И това е новина? Това е задължително при строежа на магистрала, но нали някой си ги е усвоил тези пари... нормално...
13
0
 
9
 
! Отговори
(-_-) преди 10 месеца
То една тоалетна няма като хората, те телефони ще слагат..
12
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Телефонна връзка??? Тези хора са си загубили ума. Всеки има по 2 мобилни в джоба, по добре да направят кътове за отдих с тоалетни и да ги поддържат. Пак ще се усвояват евро парички /от нашите данъци/.
11
0
 
6
 
! Отговори
112 преди 10 месеца
До BARS

Искаш да кажеш за 112 нали!?
10
3
 
4
 
! Отговори
BARS преди 10 месеца
Намерете пари за 122 бе KAVALII .
9
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Бре, бре! ББ пак ще намаже филията. И като добавим и северната магистрала, може да го изберете за още един мандат да богатее
8
0
 
11
 
! Отговори
rtl преди 10 месеца
Почивни спирки с тоалетни и дребни екстри за пазар . Поддържащ персонал за хигиена на комплекса , а не мръсни и отблъскващи тоалетни и мръсотия навсякъде .Нали сме европейци ! Може би , ама надали ! Прави се нещо и след това се забравя , както магистралите . Скъпи , но неподдържащи се пътища и съоръжения .
7
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
И тук сега едни пари за едни наши хора, ама няма как това е.
6
0
 
19
 
! Отговори
физик преди 10 месеца
А дали радиовълните ще могат да се разпространяват по вълните на боковите магистрали?
5
3
 
21
 
! Отговори
Надето преди 10 месеца
То няма магистрали,те ще ги снабдяват с телефонна връзка.
Може би трябваше да напишете,че ще снабдят селските,третокласни пътища преименувани на магистрали с телефонна връзка.
4
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Ало? Чуваме ли се? "Не ви чуваме, не сме ви и чували! - отговори властта, - В Банкя нема обхват!"
3
1
 
10
 
! Отговори
... преди 10 месеца
Я па тея?! "Ц Ъ Р В У Л И" предимно е типично българско подобие на обувка, от колкото обидна дума. Защо я цензурирате? Даже в детските приказки я има.