Дестинация България – №1 сред германските туристи

Привличаме все повече чужденци в скъпите хотели
24
Дестинация България – №1 сред германските туристи
Снимка: архив, Булфото

България е поставена на първо място от големите туроператори като предпочитано място за почивка от германските туристи. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова на изнесено заседание на Националния съвет по туризъм (НСТ) в Златни пясъци.

Там се разгледа Годишната програма за национална реклама на България за 2018 г. и актуализирането на Националната стратегия за устойчиво развитие на туризма в България 2014-2030 г.

По думите ѝ към момента германският пазар се движи с ръст около 15-20% спрямо същия етап на миналото лято.

Още по темата
Министър Ангелкова коментира, че сме предпочитана дестинация не само за германските туристи, според предоставените данни от водещите туроператори, но сме на второ място при избора на гостите с цел почивка от Холандия и на четвърто място от Франция и от Русия. 

"Данните към момента показват, че са налице всички предпоставки за много благоприятен летен сезон 2017 г. с прогнози 7-10% ръст спрямо миналогодишния. Разбира се, това не е предел и ни предстои още работа, за да надграждаме постигнатото, и нещо повече – да го направим устойчива тенденция. Аз лично приемам тези статистики като оценка за нашия труд и за усилията ни да превърнем страната в по-разпознаваемо и предпочитано място за пътешествия и ваканции", допълни министърът.

Ангелкова съобщи, че добрите резултати през настоящата година продължават. Само до месец май общият брой посещения на чуждестранни туристи в България е близо 2,2 млн., което е с около 13% повече спрямо същия период на 2016 г. Същевременно от януари до май 2017 г. приходите от международен туризъм възлизат на над 1,5 млрд. лв. и ръстът спрямо същия период на 2016-а е почти 15%. 

"Нека не забравяме и политиката за привличане на по-висок клас туристи. Защото са важни не само абсолютните числа, а и качеството, което стои зад тях, и високите стандарти в обслужването.

По данни на НСИ през 2016 г. 66% от всички нощувки на чужденци в категоризираните места за настаняване с поне 10 легла у нас са реализирани в 4- и 5-звездни обекти. През май 2017 г. това ниво е вече около 80%", допълни още тя, предаде "Фокус".

Министър Ангелкова заяви, че сред водещите маркетингови цели на Програмата за национална реклама за 2018 г. е да се разширят позициите на страната на генериращите пазари чрез разнообразни туристически продукти и увеличаването на дела на вътрешния пазар. 

"Ориентирът е 10% ръст на туристите от тези дестинации през 2018 г. Важно е също да привличаме нови и перспективни пазари, като прогностичната цел е да стигнем 20% ръст от тях", заяви още министър Ангелкова.

В рамките на откриването на заседанието на НСТ министър Ангелкова коментира, че предстои Министерството на туризма да изготви и нови балнео и спа дестинации, които да се добавят до вече познатите осем. 

"С новите маршрути ще подпомогнем усилията за популяризиране на общините и утвърждаването им като предпочитани балнео и спа дестинации. След тяхното очертаване ще бъдат подложени на обществено обсъждане", каза Ангелкова.

Тя съобщи, че за първи път ще рекламираме България в Ню Йорк, Бостън, Вашингтон, Лос Анджелис и Лас Вегас онлайн и чрез билбордове. 

"Ще можем да видим България на знакови места в Ню Йорк в рамките на два месеца. Ню Йорк е космополитен център, туристи от цял свят посещават този град. Досега там не сме имали рекламни активности и съвместно с общината в Ню Йорк ни предстои да имаме още допълнителни други дейности", каза още министър Ангелкова.

 


24
Още от
Напиши коментар Коментари
20
0
 
2
 
! Отговори
Я да помислим!!! преди 11 месеца
И къде ще ги сложите на плажа тези нови туристи следващите години...ние имаме 400км брегова линия от която на 80% няма плажове защото е скали. Отделно и сезонът ни е ограничен заради студеното море през юни. Е как да растем всяка година ? Това да не е Гърция с 16 000км брегове или Турция с 5000км, Италия ,Испания с по 10 000км....Ние 400км
19
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
ГЛУСПОСТИ!!! България е дестинация №1 за пропаднали алкохолици и извратеняци. Нормалните хора не искат и да чуят за мутренските курорти, дори и българите вече.
18
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Статия, звучаща като евтина реклама и измислици от 1001 нощ! При дестинации като Италия, Франция и Гърция сигурно богатите германски туристи ще предпочетат нашето Черноморие. От к.к. Слънчев бряг става ясно, че България е предпочитана за алкохолен туризъм от бедните и не дотам образовани и културни англичани, които в собствената си страна не биха си позволили това, което им позволяват да вършат в България.
17
0
 
0
 
! Отговори
Фронто преди 11 месеца
Към Стефчо:
Спомням си отпреди години разговор,който звучи като виц: германецът казва,идвам с пари; нашият-ами,дай ги де; германецът - ами ВЗЕМЕТЕ ги,де...
Разбираш.
16
2
 
4
 
! Отговори
стефчо преди 11 месеца
малко са стиснати хората и занят че бира за 1 евро няма и в Конго.
15
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Като човек, живял години в Мюнхен и общуващ със заможни млади хора (банкови сектори, ИТ, архитекти), бих казал, че наистина България е много популярна сред младите германци. Колкото и да не ви се вярва- така е. Харесва им тук и то много. Немецът, макар и богат, е пестелив човек и не иска да дава много, като за същото качество може да даде наполовина. Вярно е, че не можем да се сравняваме с редица други дестинации, но сме на едно ниво с Испания и Италия.
14
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
На първо място?
А Испания на кое е?
13
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
платена реклама за милиони долари от джоба на бг бюджета
12
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Хотелите са празни и стърчат за събаряне.
11
1
 
5
 
! Отговори
Ahahhah преди 11 месеца
Ajdeee...tursko-fyromskite trolove pak v amok!
10
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Браво. Но след сезона започнете работа по плажните ивици - повече пясък, велоалеи, парко места , цветя и дръвчета.
България трябва да стане и красива освен посещавана.
9
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
нормално, и на мене да ми беше 5 пъти по-евтино алкохола, жените и нощувките, и аз щях да ходя да *а германки, а па местните аботигени ще ме гледат в захлас, е ако ми дотъпее и да пребиеш някой, няма да ти кажат нищо , ти си чужденец с пари !
8
4
 
0
 
! Отговори
льоль преди 11 месеца
А руснаците?
7
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
До Yamjol
Аре нема нужда, тия си идват и без реклама:(
6
9
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Е това лято ги видях германските туристи. Семейство с 4 деца, мърляви, рошави, сополиви... Бащата невчесан хипар с брада като на имам, майката с вид на евтина крайпътна проституткa. Пристигнаха с 20 годишен VW транспортер, от изгрев до залез киснеха в басейна на хотела а храната влачеха с торби от супера. Никога не бях виждал руси и синеоки арийски "роми", немски туристи на социални помощи...
5
13
 
1
 
! Отговори
Yamjol преди 11 месеца
Bravo, bravo...aide utre da ima bildbordove i v Kabul, Tripoli, Doha, Tel Aviv, Beirut, Damask, Hong Kong, Teheran, Erevan, Kairo...
4
9
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
По-голяма глупост не бях чел.
3
10
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
лапетиите на слънчака нямат кинти и пият само евтина водка с редбул.
откога ги чакаме да си купят някое по-скъпо уиски в магазина, ама та*ак.
само старите от време на време купуват скъп алкохол.
2
10
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
ДА ВНИМАВАТ КЪДЕ ХОДЯТ ПО КАФЯВОМОРИЕТО НИ, ЧЕ ДОСТА ПРЕЧИСТВАТЕЛНИ НЕРАБОТЯТ КАКТО ТРЯБВА ОКРАДОХА ПАРИТЕ ОТ ГЕРБ!! И КАНАЛИЗАЦИЯТА НА МЕСТА НЕ Е КАКТО ТРЯБВА ДА БЪДЕ!!!

--------------

ДА ХОДЯТ НА АЛБЕНА КОЯТО Е БОГАТА И ИМА ПРЕЧИСТВАТЕЛНА СТАНЦИЯ И ПАРИ ДА Я ОПРАВЯ!! ОБАЧЕ АЛБЕНА Е СКЪПА!!!!

ДА ХОДЯТ И НА СЛЪНЧЕВ БРЯГ ТАМ НАПРАВИХА НОВА ПРЕЧИСТВАТЕЛНА ПУСНАТА 2015-ТА ГОДИНА ЗА ПОЛЗВАНЕТО НА СЛЪНЧЕВ БРЯГ И НЕСЪБЕР!

ЗА ДРУГИТЕ МЕСТА НЕ МОГА ДА ГАРАНТИРАМ, ЧЕ НЕ СА ОФЕКАЛЕНИ :D
1
19
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Николинкееее,
В щатите направо ще се избият да идват в България.
А пък тези немски туристи няма да повторят почивката си в България. Следващия път малко реклама в Гренландия и Австралия няма да е зле там хората много се интересуват от ваканция в България.