Проект за 444 796 305 лв. вдъхнови строители. Кой ще строи "Струма"?

Компании от Италия, Словакия и Турция сред желаещите
19 фев 2019 07:00, Петя Славова
106
Проект за 444 796 305 лв. вдъхнови строители. Кой ще строи "Струма"?
Снимка: архив, Булфото

Най-големите български строителни компании и фирми от Италия и Турция са сред желаещите да строят магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, пише "24 часа".

Офертите бяха отворени в петък, а търгът привлече рекорден интерес - вероятно и поради факта, че е един от най-скъпите пътни проекти у нас. Индикативната стойнст на обществената поръчка е 444 796 305 лв. без ДДС. Който спечели, ще има 1556 дни да проектира и построи участъка с дължина от 13 км.

Участници се оказаха 27 фирми в консорциуми. Единствената самостоятелна оферта е на "ГБС Инфраструктурно строителство".

Още по темата

Другите големи български фирми са в обединения "Джи Пи Груп", която преди дни поиска договор за строежа на тунел "Железница" пак на "Струма", играе с още няколко родни компании.

Български е консорциумът, воден от "Хидрострой", която в момента изгражда отсечка от магистрала "Хемус". Български обединения са и тези, в които са "Трейс груп", "ПСТ Груп", Грома холд". Сред кандидатите за магистрала са и турските "Дуйго" и "Доуш" в отделни консорциуми. "Дуйго" спечели поръчка за част от жп линията Елин Пелин-Костенец - най-сложния и скъп участък от Елин Пелин до Вакарел. Офертата бе за 498.9 млн. лв. без ДДС.

Турската фирма в консорциум изгражда и най-голямо летище в света - "Ататюрк" в Истанбул. "Дуйго" бе и кандидат за тунел "Железница", но не бе класирана. Компанията има 400 машини и е с персонал от над 2 хиляди души.
"Доуш" бе в консорциум като един от строителите на втория лъч на софийското метро и изгради участък за 329 млн. лв. "Доуш" направи и тунел, свързващ всички метростанции на третия лъч, който се изгражда в момента. Турската компания направи още и участъка от магистрала "Тракия" между Карнобат и Бургас.

Италианската "Тодини", която е сред кандидатите, също е позната в България. Тя участва последно за тунел "Железница", но също не бе класирана, а преди това се включи в търга за една от другите отсечки на "Струма". Компанията е основана след Втората световна война. Първият договор в чужбина е в Алжир и в Източните Балкани.

Словашката "Вахостав-СК" е един от по-новите играчи на пътни проекти у нас. Компанията акцентира въхру изграждане на пътища, мостове и тунели и железопътни коридори. Фирмата е една от трите най-големи строителни компании в Словакия. Тя е и един от шестимата кандидати за строителство на лот 2 от пътя Мездра-Ботевград.

АПИ отваря офертите и за втория лот от участъка между Кресна и Крупни. Той е с дължина от 10.4 км, включен е и обходният път на Кресна, който е 5.5 км. При обхода на града ще бъде изградена и площадка за отдих с електричество, вода и канализация. От нея ще има и връзка с Кресна.

В отсечката ще бъдат построени 4 тунела с обща дължина от около 2 км. Те ще са с инсталации и системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и други. Ще има и 11 виадукта с приблизителна дължина 5 км, както и 9 надлези и подлези. Чрез пътен възел "Кресна" ще се осигурява достъпът в посока Кулата и София. Индикативната стойност на обществената поръчка за лот 3.2.2 е 430 525 209 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство. Парите идват от ЕС и националния бюджет.


106
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
87
0
 
0
 
! Отговори
PS преди 3 седмици
Най-скъпото строителство, с най-ниско качество!!! Като всичко на тая територия. От пето до 13 качество.
86
0
 
0
 
! Отговори
Един преди 3 седмици
445 мил. за 13 км , 34 мил и 230 хил на км.!!!
85
1
 
0
 
! Отговори
наддавате ли? преди 3 седмици
Кой *** и за колко пари ще прокарат пътя през най-сеизмичния и район в България ? честито прекарване българи!
84
0
 
0
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 3 седмици
Как кой ще строи? Онези, които дойдоха да крепят репутацията на Баце, щом Елена Йончева заяви че ще покани външна независима фирма, да изследва асфалта на Баце.
Да не мислите, че ще бъдат допуснати случайни до тези пари, и няма да се отчете традиционния процент комисионна, където трябва? За сведение на посрещачите-официалната търговска отстъпка, тоест, комисионна, при голямите фирми е до 30%.Педставете си този процент, при кого ще отиде, от горната сума. Не при опозицията, или подизпълнителите.
83
0
 
1
 
! Отговори
13km 500 000 000 лв преди 3 седмици
13km 500 000 000 лв
82
2
 
1
 
! Отговори
Европа негодува преди 4 седмици
ПО данни на Европа/континент/ Ограбвана десетки години през нагли престъпници на власт в софия БЪлгария вече колабира.
Няма раждаемост на деца. Населението се отравя преднамерено вкл чрез остро токсични канцерогенни смеси подавани вместо питейна вода.Около 15 000 000 000 euro са щетите само то таз годишните активни мероприятия чрез доказано престъпни министерства и ведомства
81
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
До Анонимен 64
Я изброи мандатите ?
То че лъжеш ,е ясно .Но лъжи по малко.
80
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Едно е сигорно, тук ще се лапка яко.
79
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
напразно им текат лигите на комунистите.
78
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Пореднвта кражба като за последно!
77
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Който и да е на Оня дела не се губи. Иначе не печелиш т.нар. обществена поръчка.
76
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
За вас може да е много,ама за герберите си е таман.Нали 30% от тия пари пак ще се върнат при тях.Идват избори и трябва да се купуват гласове.Няма да бръкнат в собствения си джоб,я.
75
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Пак ще се избере наша фирма, нали тези пари трябва да отидат у близко обркъжение :) Голямото лапане предстои, че не се знае герб ще ги има ли в следващ парламент. За съжаление отвсякъде е пълно с комсомолци и комунисти, вече не се вижда светлина в тунела
74
6
 
4
 
! Отговори
Виждал ли си Кресна? преди 4 седмици
До Анонимен 77
Германия - Магистрала през равно поле ~12мил. Евро на километър!

Виждал ни си какво представлява Кресна?

Като за там 22Мил. Евро на километър ми звучи реалистично.
73
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Как КОЙ?СВОЙ!
72
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Над 41 милиона лева с ДДС за 1 км магистрала! Не е ли доста множко, даже и за ГЕРБ и неговите кражби? Реално 1 км магистрала там струва не повече от 1 милион лева с ДДС.
71
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
До О С Т А В К А !!

"магистрали, които ще ползват онези, които ще дойдат тук след българите."

Тук имаш право. Българите намаляваме вече със страшно темпо!
Не знам кой и за какво е виновен, но чезненето на Българския ген от Земята е нещо много лошо!
70
3
 
6
 
! Отговори
To6 преди 4 седмици
До Анонимен
е НАЙ МНОГО ДА ТИ ОПАДАТ ЗЪБИТЕ. ТИ ПЪТУВАЛ ЛИ СИ ПО Т.Н. МАГИСТРАЛА "ТРАКИЯ"
69
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
веднага да се обяви тръг за ""РЕМОНТ НА РЕМОНТА " че знаем как се правят нещата в БГ
68
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Ало Ваньо .....абе има тук едни пари за усвояване..виж там говорете с Банов и да ги усвоим, един приятел обеща да даде суджуци за работниците ... ...ББ