Проект за 444 796 305 лв. вдъхнови строители. Кой ще строи "Струма"?

Компании от Италия, Словакия и Турция сред желаещите
19 фев 2019 07:00, Петя Славова
106
Проект за 444 796 305 лв. вдъхнови строители. Кой ще строи "Струма"?
Снимка: архив, Булфото

Най-големите български строителни компании и фирми от Италия и Турция са сред желаещите да строят магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, пише "24 часа".

Офертите бяха отворени в петък, а търгът привлече рекорден интерес - вероятно и поради факта, че е един от най-скъпите пътни проекти у нас. Индикативната стойнст на обществената поръчка е 444 796 305 лв. без ДДС. Който спечели, ще има 1556 дни да проектира и построи участъка с дължина от 13 км.

Участници се оказаха 27 фирми в консорциуми. Единствената самостоятелна оферта е на "ГБС Инфраструктурно строителство".

Още по темата

Другите големи български фирми са в обединения "Джи Пи Груп", която преди дни поиска договор за строежа на тунел "Железница" пак на "Струма", играе с още няколко родни компании.

Български е консорциумът, воден от "Хидрострой", която в момента изгражда отсечка от магистрала "Хемус". Български обединения са и тези, в които са "Трейс груп", "ПСТ Груп", Грома холд". Сред кандидатите за магистрала са и турските "Дуйго" и "Доуш" в отделни консорциуми. "Дуйго" спечели поръчка за част от жп линията Елин Пелин-Костенец - най-сложния и скъп участък от Елин Пелин до Вакарел. Офертата бе за 498.9 млн. лв. без ДДС.

Турската фирма в консорциум изгражда и най-голямо летище в света - "Ататюрк" в Истанбул. "Дуйго" бе и кандидат за тунел "Железница", но не бе класирана. Компанията има 400 машини и е с персонал от над 2 хиляди души.
"Доуш" бе в консорциум като един от строителите на втория лъч на софийското метро и изгради участък за 329 млн. лв. "Доуш" направи и тунел, свързващ всички метростанции на третия лъч, който се изгражда в момента. Турската компания направи още и участъка от магистрала "Тракия" между Карнобат и Бургас.

Италианската "Тодини", която е сред кандидатите, също е позната в България. Тя участва последно за тунел "Железница", но също не бе класирана, а преди това се включи в търга за една от другите отсечки на "Струма". Компанията е основана след Втората световна война. Първият договор в чужбина е в Алжир и в Източните Балкани.

Словашката "Вахостав-СК" е един от по-новите играчи на пътни проекти у нас. Компанията акцентира въхру изграждане на пътища, мостове и тунели и железопътни коридори. Фирмата е една от трите най-големи строителни компании в Словакия. Тя е и един от шестимата кандидати за строителство на лот 2 от пътя Мездра-Ботевград.

АПИ отваря офертите и за втория лот от участъка между Кресна и Крупни. Той е с дължина от 10.4 км, включен е и обходният път на Кресна, който е 5.5 км. При обхода на града ще бъде изградена и площадка за отдих с електричество, вода и канализация. От нея ще има и връзка с Кресна.

В отсечката ще бъдат построени 4 тунела с обща дължина от около 2 км. Те ще са с инсталации и системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението и други. Ще има и 11 виадукта с приблизителна дължина 5 км, както и 9 надлези и подлези. Чрез пътен възел "Кресна" ще се осигурява достъпът в посока Кулата и София. Индикативната стойност на обществената поръчка за лот 3.2.2 е 430 525 209 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство. Парите идват от ЕС и националния бюджет.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


106
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
23
 
! Отговори
анонимен преди 5 години
незнам как ти строят там *** такова нещо като у нас няма пропаднал и напукан туко що положен асвалт и после кръпки и на кръпките кръпки
21
14
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако БСП вземе властта, строежа рязко ще приключи, и парите рязко ще изчезнат.
20
10
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Споко бе, парите не са за ядене.ЕС ги дава за пътища.ДАВАТ ГИ НА БОКО..... НЕ НА *** И ЙОНЧЕВА ЗА ПРАНЕ!
19
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
34 милиона за километър ???
18
16
 
43
 
! Отговори
Fck преди 5 години
400 милиона за магистрала. В това време един народ загива. На кофите вече не ровят роми а Български пенсионери. Всички живеят на ръба на оцеляването. Хора се самозапалват и убиват с брадви.Никой неще да работи защото работодателите се гаврят с хората. Всеки гледа да е извън системата по възможност да взима ТЕЛК. Децата изпростяват слушайки криско и пафкат треви в междучасията. А хората на по 30-35 отдавна са минали през терминал 2 и работят в Германия и Англия.......
17
6
 
35
 
! Отговори
Боко Т. преди 5 години
Който даде най-много суджук той ще е
16
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нямат шанс щом там е наредена партньорката компания на премиера хидрострой..
15
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Чудесно!
14
6
 
25
 
! Отговори
Ахмак преди 5 години
Кой ще строи ами който кихне най много на началника от банкя елементарно а то и избори идват мангизи за гласове требат че и за ракия и кебапчета кючеци гюбеци ихааааа
13
6
 
9
 
! Отговори
бл.134 в Зап. парк преди 5 години
Я не се излагайте , да стройтр без пари ; хем да е "качествено " , хем и евтино...бойкот и разтакаване , докато сумата не се увеличина 1400 000 000 .Па първо ,малко езкурзийки нагоре надолу ,банкети ,туй -онуй и към 2031 може да почнете ,..Тъкмо за Световното по футбол в България ще е готова
12
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
до 13 В западна Гърция в планински район има един тунел 3 километра и на информационната му табела пишеше че струва 110 милиона евро. 110 000 000 EUR
11
4
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Самата Петя Аврамова отМРРБ призна,че фирмата която ще достроява Хемус нямала опит и дори техника.Но ще си купят машини и ще се учат да правят магистрали.Очевидно те са дали най-голяма комисионна на Бойко Методиев.Очевидно вече не им пука.Цецо уреди щерка си при Кристалина и ще ходи в САЩ,Бойко може би и той в САЩ или при каката в Испания.Другите кой където хване .След ГЕРБ и потоп.
10
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
К'во ме интересува Струма, бе...Хемус строи ли се? Някой знае ли?
9
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Инфлацийка баце...
8
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ще видим колко ще изкара
7
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Магистарала Струма ще е на мостове. От Симитли до Кресна ще е по небесата. Затова е скъпо!
6
18
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какъв Хемус, какво пет лева... Струма е международна връзка на Балканите. Най-голям трафик - най-много такси. За Варна няма трафик - само мутроколи! Не трябва да се строи Хемус. Да си ползват Тракия!
5
3
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ще строи тази фирма, която даде най-висока комисионна
4
19
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Направете я вие за по-малко , капацитети!
3
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ей това е далавера - 13 км за тези пари!