Дали? Магистралата Бургас-Варна - с пари от бюджета

Частници искат да вземат тази до Велико Търново
Обновена: 22 мар 2019 07:00 | 22 мар 2019 07:00, Петя Славова
62
 Дали? Магистралата Бургас-Варна - с пари от бюджета
Снимка: архив, Булфото

Изграждането на магистрала, която ще свързва двата най-големи крайморски града - Бургас и Варна може да стане с пари от държавния бюджет или по оперативна програма, тъй като няма интерес към нея от частници, предаде "24 часа". На принципа на концесиониране може да бъдат построени тази от Велико Търново до Русе и тунелът под Шипка, съобщи регионалният министър Петя Аврамова.

"Големите пътни проекти в България се финансират със средства от държавния бюджет, по оперативни програми, а с новия закон могат да се дават и на концесия", каза министърката.

Още по темата

Тя подчерта, че концесиониране ще е възможно след пускането на толсистемата. Тогава частните инвеститори можели да си върнат вложенията чрез пътните такси, които ще събират за преминаване през дадена отсечка или съоръжение. Очакванията са приходите от толсистемата да бъдат над 1 млрд. лв. годишна.

Авромова уточни, че още не е пуснат нито един проект на концесия, но такива варианти се обмислят. По думите й, вече имало интерес към магистрала от Велико Търново до Русе и към тунела под Шипка.

За ремонтите по магистрала "Тракия, тя обясни, че се предвиждат през тази година да стартират и приключат ремонтите на отсечката между Чирпан и Стара Загора. Индикативната стойност е около 60 млн. лв., но такива средства няма в бюджена на Агенция "Пътна инфраструктура" и ще се разчита на средства, които да се отпуснат от хазната.

Аврамова посочи, че имало проблем в този участък не само с горния асфалтов пласт, който е с неравности, а ив конструкцията на пътя. Министърката обясни, че първо трябва да се направи основен ремонт и след това да се сложи нов асфалт.

В министерството били наясно, че ограниченията на скоростта в този участък изнервят шофьорите. Поради това се проучвала възможността за различна максимална скорост в двете платна на магистралата. В лентата с неравности ограничението щяло да остане 90 км в час, а в изпреварващата да е по-висока - 120 км. Тя допълни, че откакто има това ограничение от 90 км. се отчита спад на пътните инциденти в този участък.

През април стартира строителството на 2 нови отсечки от магистрала "Хемус". Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова по време на изслушване в парламента.
Тя обясни, че отсечките са в участъка от 134.14 км, за който в края на 2018 г. правителството отпусна 1.35 млрд. лв. от бюджета. Той ще се строи от държавната фирма "Автомагистрали".

Аврамова обясни, че проблем за реализацията на повечето инфраструктурни проекти е провеждането на отчуждителни процедури. Тя уточни, че министерството работи по предложение за даване на възможност за предварително изпълнение на обектите, преди окончателно завършване на съдебните дела по обжалване на оценките за отчуждените имоти.

Министърката подчерта, че сега се работи по други две отсечки от магистралата - от Буховци до Белокопитово и от Ябланица до Боаза. От втората са изпълнени 75% и се очаква да бъде завършена предсрочно през декември.
"С голяма мобилизация се работи и по магистрала "Струма", от която остават 40.6 км, за да бъде напълно завършена през 2023 г." коментира още министърката.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


62
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
42
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Днес гербаджията спамер се логва от различни устройства и си гласува повече точки зелено
15
32
 
6
 
! Отговори
lq lq преди 5 години
pri pravilno vodena politika do sega mojexme da imame pytishta slynce!nikoi ne znae kyde otivat parite ot vinetki taksi i kakvi li ne pytni danyci i pregledi i pffff ograbvane chistoo ograbvane!
14
42
 
13
 
! Отговори
От №12 Мнение преди 5 години
Кой властови *** ми набучи минуси - или му е хубаво да шофира с 90 км/ч по автомагистрала и до го глобяват?
13
40
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Представител на герб се опитва да ни убеди , че ние не знаем че пътя с коловози е добрия. То ние не сме минавали от там и не знаем , че тикварите взеха парите, и не помним когато Станишев им показа пробите и че герб фирмите не слагат материал щото парите са откраднати.
12
36
 
13
 
! Отговори
Мнение преди 5 години
И не ме интересува кой е строил участъка и при кое управление, важното е, че СЕГА пропадна и сегашните на власт трябва да направят анализи как е строено и ако не отговаря на проекта - няма давност гаранционния срок - фирмата строител ще си го построи за своя сметка, както и всички по веригата - надзор, подизпълнители и т.н.За участъка от Ст.Загора да Пловдив говоря!
11
38
 
17
 
! Отговори
Мнение преди 5 години
А междуградския път "Тракия" между Ст.Загора и Пловдив с временна организация на движението с ограничение 90 км/ч от една година почти, кога ще стане отново автомагистрала или ще си остане поредната безумна хранилка на държавата? Излиза, че вместо да търсят парите от фирмата построила пропадналия участък, те събират парите от нас данъкоплатците, като ни наказват по този начин за пореден път. Няма такава простотия никъде по света!!!
10
34
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да попитаме Цецо и Биби, от апартаменти и имоти в чужбина, ще остане ли някой лев за магистрали, здравеопазване, пенсии???Като ги свалим от власт ,ако ги осъдим и върнат откраднатото, може да се окажем по добре от Австрия.
9
6
 
36
 
! Отговори
До 7 преди 5 години
Това е учадтъкът след Чирпан, строен от Тройната коалиция по времето на Станишев - момчето на дъгата.
8
3
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
К'ва магистрала "Черно Море" ви гони, бре Аврамова? Вие не можете вече 10 години да направите на равнинен терен "Хемус", а ще ви трябват още толкова да я завършите, тръгнали сте да говорите за "Черно Море", където трябва да мине през Стара Планина с тунели от Бургас за Варна с трасе 100 километра. Да, Ще стане...някъде 2064 година.
7
24
 
10
 
! Отговори
До 5 преди 5 години
Сигурно ограниченията които въведоха около Стара Загора са заради светещото слънце, а не образувалите се коловози.
6
4
 
15
 
! Отговори
Тато преди 5 години
2035г. Редовната линия до Марс ще се движи без закъснение.Продължава строителството на магистрала Хемус, Струма, Черно море, които са на 60% завършеникъм 2035г...в Северозападът придвижването се осъществява основно с животинска тяга..
5
11
 
33
 
! Отговори
До 4 преди 5 години
Купи си кола и изкарай книжка, копейкаджия, тогава давай мнение. След Пловдив магистралата е топ кондиция и в двете посоки.
4
30
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Накъдрената магистрала след Пловдив е тази дето тиквата Реза ленти и взе пари по програми , от които половината вместо в асфалт и бетон отидоха в джоба му и затова и пътя се накъдри,
3
3
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Въпреки винетки и тол такси пари нямало. Къде са отишли парите, които лилето обещаваше като въвеждане винетките и после когато им дигаше цените, а къде са парите от пътния данък, а къде са парите от акцизи на горивата, а къде са парите от тол такси на тоеарни автомобили???? Даааа, по същия начин може да си питаме за всичко, но като ни управляват м.утри всичко е рекет. Затова пък някой продължава да купува апартаменти вместо да е в затвора.
2
11
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ремонтът на магистрала Тракия между Чирпан и Стара Загора ще бъде върху участък, построен през 2005-2007 по време на управлението на БСП и Станишев! Да се знае какви крадци са. Никога повече БСП на власт!
1
2
 
11
 
! Отговори
Наблюдател преди 5 години
Дали, ама надали.