Кърпенето на улиците: В София изсипват асфалт на 950 хил. кв.м

Пловдив и Варна ще се сдобият с нови булеварди
3 апр 2019 07:00, Елка Василева
44
Кърпенето на улиците: В София изсипват асфалт на 950 хил. кв.м
Снимка: архив, Булфото

950 хил. кв. метра асфалт ще бъдат изсипани в София, а Пловдив и Варна ще се сдобият с нови булеварди. Това става ясно от тазгодишните планове за уличните ремонти на големите общини у нас, пише „Монитор“.

В бюджета на столицата са заложени 47,5 млн. лв. за ремонт на 15 големи обекта. Ще бъдат реконструирани общо 19 км улици и 8 км велоалеи. Сред тях са разширението на бул. „България” от НДК до “Гешов”, бул. „Филип Кутев“, последният участък от бул. „Монтевидео“ при новата метростанция, южното платно на бул. „Тодор Каблешков“ (от бул. „България“ до ул. „Костенски водопад“), пробивът на бул. „Петър Дертлиев“, Източната тангента от бул. „Ботевградско шосе“ до Северната скоростна тангента, както и локална улична мрежа, която обслужва тангентата.

С нов облик ще се сдобият булевардите „Първа българска армия“, „Президент Линкълн“, улиците „Народно хоро“, „Житница“, „Кукуш“, „Йосиф Щросмайер“, „Коперник“, „Атанас Узунов“.

Ще започне и ремонтът на бул. „Скобелев“ и транспортния тунел на НДК.

Отделно от големите обекти за кърпене на дупки и текущи ремонти общината е заделила 38 млн. лв. Ще бъдат изсипани над 950 хил. кв. м. асфалт и ще се нареди над 35 хил. кв. м. паваж.

„Във вътрешнокварталните улици и второстепенната градска мрежа се работи изцяло на база на исканията на районните кметове. Концентрираме усилията си върху сгради с обществена значимост - болници, училища и детски градини“, обясниха от „Московска“ 33.

Жителите на втория по-големина град у нас Пловдив ще се радват на нов булевард, които ще струва на общината 10 млн. лв. Строителството на булеварда вече започна. Това е първият изцяло нов булевард в града, който се изгражда в последните 30 години. Шосето е с дължина 1700 метра и ще свърже моста на Адата с „Брезовско шосе”. Новата инфраструктура е с две платна в двете посоки с по три ленти, ново осветление, споделени велоалеи. Идеята да се построи нов булевард е да се облекчи натовареността от бул. „Марица – юг, през Водната палата и Панаира. Булевардът ще е пряка връзка между районите „Тракия“, „Източен“, „Централен“ и „Северен“. Кръгово кръстовище ще свързва моста на Адата, бул. „България“, „Рогошко шосе“ и новия булевард, който неофициално е наричан „Северен”. От общината обаче търсят мнението на пловдивчани, за да изберат името на най-новото шосе в града.

Варненци също ще се движат по нов булевард. Зa най-мащабното cтpoитeлcтвo по бyл. „Bacил Лeвcĸи“, ĸoeтo започна миналата година и пpoдължaвa и пpeз тaзи, в бюджeтa ca зaлoжeни близo 38,3 млн. лв. „Изграждането на новия булевард ще доведе до преразпределяне на вътрешния трафик от автомобили и ще облекчи транзитния трафик, който е към Северната част на града и курортните комплекси”, коментира кметът на Варна, Иван Портних и допълни, че предстои включването на още 3 водопровода по трасето на булеварда, с което проблемите с безводието ще приключат.

Булевардът е 10-лентов, със 7 мостови съоръжения, пешеходни прелези, надлези и велоалеи. По трасето са изпълнени близо 60 000 куб. м изкопи. Изместени бяха хиляди метра кабелни линии и излети стотици хиляди тонове бетон за над 1800 пилота за подпорните стени, обясниха специалисти.

Haд 67,5 млн. лв. е тазгодишният бюджeт на Bapнa зa изгpaждaнe, peмoнт и пoддъpжaнe нa yличнaтa мpeжa в града.

 


44
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
0
 
1
 
! Отговори
Ники преди 1 година
Дупките по асфалта са ясни...Кога в България ще се научим шахтите да са на едно ниво с остатъците на асфалта ?...И кога хубав път свършва в селото и след това започва пак хубав...и кога път с хубав асфалт свършва до табелата на друг областен град? до кога!!!
37
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Идат избори!
36
0
 
0
 
! Отговори
тоти преди 1 година
И кой ще проверява като му мушнат некой хиледарка на нещастника
35
0
 
2
 
! Отговори
Joko преди 1 година
Фандъкова, не ни трабват кърпежи а ПРЕАСФАЛТИРАНЕ ! Ти ако исаш си кърпи с.Белчин
34
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Дано в софийските квартали се сетят да асфалтират и под контейнерите за смет че много от тях са върху пръст и при дъжд затъват в кал и локви.Освен централни булеварди,да се обърне повече внимание на вътрешнокварталните улици и тротоари-защото са в окаяно състояние.А на много места тротоари дори липсват.Стига само кърпежи издържащи един сезон.
33
0
 
1
 
! Отговори
Г. Ст. преди 1 година
До gio

Един километър себестойност, да се направи с 50 см асфалт, светофари, отводнителни канали и квото си му е реда струва 1милион лв.

Не ми се смята....... :)))
32
0
 
7
 
! Отговори
boyko.uzunov преди 1 година
Фандъкова е кукла на конци удобно използвана от строителната мафия ! Кога София ще има хубави асфалтирани улици , тротоари , а не този лунен пейзаж , по който могат да се движат само луноходи и джипове??
31
0
 
6
 
! Отговори
Г. Ст. преди 1 година
Асфалта на ул. Тинтява в Дианабад в гр. София е професионално поставен/ изсипан. Оформили са се гърбици вместо дупките. Много професионално.

Улицата е буквално разбита от камионите на Артекс , BLD.
30
0
 
7
 
! Отговори
Булгар--булгар преди 1 година
Хайде сега ви ЗАКЪРПИХМЕ -- наесен пак!
Кърпена държава, ваште пари дава, ха-ха-ха-ха-ха!
29
0
 
7
 
! Отговори
Българин преди 1 година
Вчера минавам по околовръстното и какво да видя дупките - попълнени. Но не изрязани и направени като хората, а все едно асфалта е "изплют" в дупката. И това докога - сами се сещайте колко ще издържи? Крадци и нефелни поръчки само
28
0
 
6
 
! Отговори
Waffen SS преди 1 година
Някои не разбират,че не е важно да бъде свършена работата,а е важно парите да бъдат откраднати,пардон ще използвам ефемизма,усвоени.Различните политически лидери, да не живеят от членският внос и държавната субсидия,а?На тях им трябват пари и колкото са повече,толкова по-добре.За тях важи израза,че "щастието не е в парите,а в тяхното количество"Всеки от тях смята,че поставя началото на нова династия,която ще управлява България през следващите десетилетия.Наследниците трябва да са материално осиг
27
0
 
4
 
! Отговори
:) преди 1 година
Цените са като в Западна Европа, а качеството като в Ориента. Разликата - при Бай *** и Шайката.
26
0
 
7
 
! Отговори
Бат Боко преди 1 година
Уххххааааа! Какво крадене ще падне! Как да я пуснеш властта е такъв момент. Прост народ, пари от данъци, пари от Европа. Ремонти. Ремонти на ремонтите. Милиардите сами ти влизат в джобчето.
25
0
 
7
 
! Отговори
Данъкоплатец преди 1 година
Циркаджии ,една запълнят две остават за следващите избори.Пример Горубляне половинчата работа запълват където си искат.
Такова асфалтиране няма и в Африка.След тях кал , прахоляк, мърсотия парчета асфалт вече втора седмица утре.
24
0
 
8
 
! Отговори
gio преди 1 година
1.7km за двулентов път във всяка посока на цена от 5,110,000 Евро. За тези пари трябва и камери следящи цялото движение свързани със светофарната мрежа по булеварда.
Надявам се пловдичани да не получат нов булевард, който ще се нуждае от ремонт след 1-2 год. или по-лошо да е за ремонт веднага след приключването му както се случи с Цариградско, маг Люлин и т.н.
23
0
 
5
 
! Отговори
ерг преди 1 година
оба4е кои фирми ще го напрявят !!!!
22
1
 
11
 
! Отговори
Гост преди 1 година
В ,, Борово" прилагат някакви нови измислени методи за полагане на асфалт - насипали са в дупките неспоен ситен чакъл , и съвсем малко битум , колите го разнасят , измитат и дотам ! Пак булгаристански салтанати !
21
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Уф, няма ли да идват избори, за да махнем ГЕРБ от властта и малко да се пооправи уличната мрежа.
20
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ГЕРБ пак ще краде пари уж за ремонт на улици и булеварди, които са в добро състояние, а улиците в лошо състояние няма да се ремонтират.
19
2
 
5
 
! Отговори
Waffen SS преди 1 година
950 хил. кв. метра асфалт ще бъдат изсипани в София, ""Браво,това значи,че за догодина има гарантирани за ремонт едни 950хил.м2,а тези,които ще се явят в повече са една приятна и неизбежна опция,така характерна за ремонтите в България и в частност в София.Това гарантира едни редовни и значителни приходи на правилните лица и фирми,свързани с правилните политически лица и структури.След това следват допълнителни споразумения за още средства,които неизбежно се одобряват