БДЖ: Жертваме графика, за да няма инциденти

Триста 35-годишни вагона се движат из страната
28 авг 2019 10:28,
12
БДЖ: Жертваме графика, за да няма инциденти
Снимка: БулФото

Много често жертваме графика, за да не се допускат големи инциденти. Така обясни честото закъсняване на влакове председателят на Съвета на директорите на БДЖ Григорий Григоров пред БНР.

Още по темата

По думите му негостигът на локомотиви е най-сериозния проблем пред държавната компания.

"Средният недостиг на локомотиви е около 15 на ден, при необходимост от 128 локомотива дневно", изтъкна Григоров.

Инцидентите, които се случват по трасета и гари достигат до 40-50 на месечна база. Председателят на борда на директорите на БДЖ допълва, че за последните 12 месеца обстановката не е се подобрила, но обещава, че през следващата година проблемът ще бъде решен.

Той признава, че друг основен проблем, който от холдинга не се успели да решат, е вътрешната организация на ремонтите, "която води до недостиг на подвижен състав и до по-ниско изпълнение на графика".

Около 300 пък са вагоните на средна възраст 35 години се използват от БДЖ.

До края на септември или началото на октомври ще бъде обявена поръчка за нови 6 локомотива и 10, които ще бъдат на 160 км/ч. Надяваме се за 12 месеца да бъдат доставени", обяви Григоров и добави, че има предвидени 64 млн. лева за подобряване на техническото състояние на влаковете, но може би няма да бъдат инвестирани изцяло през тази година, защото поръчките вървят бавно.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Няма значение, че липсва подвижен и тягов състав. Важно е шефчетата да получават бонуси и премии. За премии и бонуси отиват толкова пари, колкото да се купи поне един локомотив годишно.
11
0
 
1
 
! Отговори
Вуйчо преди 4 години
Най-голямата ирония си остава това как чакат по един час на гарата при смяната на часа.
10
0
 
3
 
! Отговори
Вуйчо преди 4 години
До Анонимен номер 5Е, айде сега чак да се разпаднат няма, плюс това цените на билетите са скромни. Например София - Пазарджик е около 7 лева. Който има кола, да си се вози с нея , влаковете са за бедняците.
9
0
 
4
 
! Отговори
Старият машинист преди 4 години
До timПо времето на СОЦА основният начин за придвижване бяха влаковете. Леките коли бяха малко, а междуградските и междуселските автобуси возеха само до най-близката гара. Между София-Банкя на всеки 30 минути пътуваха 36 чифта влакове от 5 сутринта до 23 ч вечерта. Имаше пътници.Железницата беше държавен приоритет и се субсидираше. Директорите на заводи и комбинати бяха длъжни да ползват ЖП транспорт за доставка на материали и пласиране на продукцията.БДЖ беше "държава в държавата".
8
0
 
3
 
! Отговори
истина е преди 4 години
На запад като нашите влакове и вагони ,за животни няма да ги пуснат !
7
0
 
3
 
! Отговори
Бай Иван преди 4 години
От некадърници какво очакваш
6
1
 
5
 
! Отговори
tim преди 4 години
Едно време имаше и локомотиви и стократно повече влакове от сега както и нямаше нито една закрита линия и влак но в сегашна България има 10 влака и тях не може да поддържаме както трябва
5
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Работил съм като машинист 20 години по голяма тррагедия на БДЖ от тази в момента никога не съм виждал. Морално и материално остаряла техника неадекватно ръководство което краде като за последно. Да дрънкат по релсите 35 годишни вагони и 40 годишни локомотиви това е равносилно на убииство на пътници. Кои са тези смелчаци които си рискуват живота и се качват на вагони които всеки момент ще се разпаднат на релсите.
4
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Кога ли са спазвали графика, та да го жертват сега
3
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Инцидентите, които се случват по трасета и гари достигат до 40-50 на месечна база..............значи, горе- долу по 2 на ден ???
2
2
 
7
 
! Отговори
Ф.С.В. преди 4 години
ИЗВЪНРЕДНА НОВИНА ! ИЗВЪНРЕДНА НОВИНА!1 Днес влакът Бургас София пристигна без никакво закъснение и ДОРИ не се е запалил ЛОКОМОТИВЪТ!!! Всички пътници слизайки споменаваха господ ! Алелуя!
1
0
 
23
 
! Отговори
Старият машинист преди 4 години
Когато през 1991 година пътувахме в Швеция с влак. вагоните бяха 60 годишни, но всичко отвън и отвътре блестеше като ново. В купето беше монтирано табло с десет копчета за вентилация, светлини, радио и т.н. Бъдете сигурни- изпробвахме ги всичките и всичките работеха!Това означава, че не са важни годините на вагона, а неговата поддръжка и подмяната на износените части.За онези от вас, които сравняват релсовите превозни средства с автомобилите ще кажа, че релсовите могат да издържат много повече