Дострояват АМ "Хемус" с 1,38 млрд. лв., осигурени от кабинета

Довършването на автомагистралата е важно за Северна България
Обновена: 11 дек 2019 14:36 | 11 дек 2019 14:35, Веселина Йорданова
65
Дострояват АМ "Хемус" с 1,38 млрд. лв., осигурени от кабинета
Снимка: архив, БулФото

Правителството се ангажира да осигури 1,38 млрд. лв. по бюджета на МРРБ за изграждането на последните 88,9 км от АМ "Хемус".

Това е участъкът между 222-ри и 310-ти километър - след връзката с пътя Русе - Велико Търново до строящия се в момента участък Белокопитово - Буховци. За целта се увеличава размерът на ангажиментите за разходи, които Министерството на регионалното развитие и благоустройството може да поеме през 2019 г. С това се цели планиране на завършването на автомагистралата от София до Варна, съобщиха от МС.

Средствата ще бъдат предназначени за изготвянето на технически проекти и изпълнение на строително-монтажните работи в отсечката в периода до 2022 г. От тях 483 000 000 лв. се отпускат по бюджета на МРРБ за 2019 г. за предстоящи плащания.

През миналата година правителството предостави 1,3 млрд. лв. за строителството на 134 км в отсечката от Боаза до връзката с пътя Русе - Велико Търново.

Цялостното доизграждане на АМ "Хемус" е основен приоритет в управленската програма на правителството, тъй като бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация между София и Варна.

В момента в експлоатация са участъците от София до Боаза и от с. Белокопитово до Варна, с обща дължина от около 180 км. Неизградената част, започваща от п. в. „Боаза“ и завършваща при с. Белокопитово, ще свърже вече изградените участъци от двете страни на магистралата.

Изграждането на АМ "Хемус" е разделено на следните участъци:

-     Участък 1 е с дължина 15,26 км. Започва от Боаза, където ще приключва изграждащата се в момента отсечка, и ще е до пресичането с път III-307 Луковит - Угърчин (км 87+800 до км 103+060), включително пътен възел „Дерманци“.

-     Участък 2 е 19,2 км. Той е от края на пътен възел „Дерманци“ - при пресичане с път III-307 Луковит - Угърчин, до връзката с път III-3005 Радювене - Катунец, включително пътен възел „Каленик“ (от км 103+060 до км 122+260).

-     Участък 3 е 17,08 км. Той ще започва от края на пътен възел „Каленик“ при пресичането с път III-3005 Радовене - Катунец до връзката с път II-35 Плевен - Ловеч, включително и п. в. „Плевен“ (от км 122+260 до км 139+340).

-     Участък 4 е 26,8 км. Той е от края на п. в. „Плевен“ при пресичане с път II-35 Плевен - Ловеч до път III-301 Летница - Ловеч, включително пътен възел „Летница“ (от км 139+340 до км 166+144.09).

-     Участък 5 е 23,2 км. Той е от края на пътен възел „Летница“ при пресичането с път III-301 до път III-303 Бутово - Павликени, включително и пътния възел (от км 166+144,09 до км 189+344).

-     Участък 6 е 32,6 км. Започва от края на пътния възел на път III-303 Павликени - Левски до път 1-5 Русе - Велико Търново, включително и пътния възел (от км 189+344 до км 222+000).

С поетите като ангажимент от страна на правителството 1 380 000 000 лв. ще се изгражда отсечката от 222-ри до 310-ти км. Обособени са следните три участъка по нея:

-     Участък 7 е 43,6 км. Той е след пресичането на път I-5 Русе - Велико Търново до км 265-ти км при пресичането с път II-51 Бяла - Търговище.

-     Участък 8 - 33,5 км. Отсечката е след пресичането с път II-51 Бяла - Търговище и е до връзката с път II-49 Търговище - Разград.

-     Участък 9 - 11,9 км. Този участък е от пресичането с път II-49 и до изграждащия се в момента участък Белокопитово - Буховци, при пресичането на път I-4 с път III-5102).

За изграждането на трите участъка се подготвя процедура за сключване на договор по Закона за обществените поръчки, приложими за публичните възложители, какъвто е Агенция "Пътна инфраструктура" с държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД.

МРРБ е едноличен собственик на 100% от капитала на "Автомагистрали" ЕАД и правата на държавата в дружеството се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството. АПИ също е второстепенен разпоредител на бюджетни средства към министъра на регионалното развитие и благоустройството.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


65
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
10
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Боко да не е продал острова,че осигурени от кабинета?Не са ли нашите данъци това а?!!!
40
7
 
44
 
! Отговори
Пешо преди 4 години
И какво точно означава "осигурени от кабинета"? Да не би да дават собствени средства? Подозирам, че това са от "безотчетните на Боко", а истината е, че са наши средства! И правителството нека да не си приписва особени заслуги, тъй като това е част от задълженията му, за което ние, т.е. данъкоплатците го храним и търпим!!!
39
13
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ГЕРБ = МафияА ти досега защо не построи Хемус като в САШ за 5 млн долара?
38
8
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ще се краде още от обществени поръчки, нямат наяждане мутрите и самия Лойко
37
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Снимката е чук! Шест ленти с пет вида асфалт...
36
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако знаеш за някаква кражба - материалите в прокуратурата.И после знаем - материалите се горят на някое самотно поле край Перник и те така.
35
11
 
28
 
! Отговори
ГЕРБ = Мафия преди 4 години
В САЩ магистралите на такъв терен струват около 5 милиона долара на километър. Тези 1,38 милиарда лева за 88,9 км, са 15,523 милиона лева на километър.
34
5
 
10
 
! Отговори
Анонимка преди 4 години
Ше стане ама няма да стане.
33
8
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Цената е надута почти двойно, което пак е добре, че обикновено ГЕРБ надуват цената доста повече. Тези 1,38 млрд. са за 4 години, т.е. по 345 милиона средно на година. При това най-вероятно годините няма да са 4, а повече. Ако през 2025 година имаме завършена магистрала Хемус, ще е добре.
32
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 26Аз предлагам метрото да го направят до село марийково, област Сливен. Да си ходя на село за 1.60.
31
4
 
33
 
! Отговори
Брейй преди 4 години
Осигурени от кого? Кабинетът викаш, лично ги е заработил!
30
12
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ей това ако форумните демократични плювачи и германските миячи на чинии бяха спечелили изборите, магистралата щеше да струва не повече от 1000лв и да е готова още миналия месец. С три ленти естествено.Ама на. Нъцки. Българските *** не гласуваха за тях.
29
11
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До .....Ако знаеш за някаква кражба - материалите в прокуратурата.Иначе твоето си е чиста проба плюене и клеветене.Ако нямаш доказателства, редно е такива като тебе да лежат в затвора за клеветене.
28
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 20Ти за колко ще я направиш тая магистрала, че викаш, че е скъпа?
27
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всички ще приключим с катафалката, нали?
26
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Метрото да го направят до с. Черниче. Един пътува всеки ден с БДЖ-то от Черниче до София да е даскал, вие нищо не знаете...
25
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ех с 1 лев субсидия кабинета отпусна вижте колко пари, а искат да го връщат на 8 лева!!или ще излезе че кабинета не ги дава от своите а от НАШИТЕ??? с чужда пита помен правят.
24
7
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Пак ли Боко тъпoтo "даде" парите?...ама от вашият джоб. Поздрави от германско интернет тигри.
23
6
 
9
 
! Отговори
БДЖ София преди 4 години
Бъдещето е в метрото,БДЖ няма замръсяване на въдуха и задръстване от коли.
22
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не знам кой какво краде, ама да вземат да я пуснат тази магистрала, че колко съм го пътувал тоя път, писна ми..