Губим до 50 евро при изгубена или открадната карта

При информиране на банката не носим отговорност за неразрешени плащания
23 дек 2019 07:00, Петя Славова
11
Губим до 50 евро при изгубена или открадната карта
Снимка: Reuters

До 50 евро може да ни удържат банките от сумата, която трябва да ни върнат при неразрешени плащания, направени с изгубена или открадната кредитна или дебитна карта. Това става ясно от публикуваната на сайта на БНБ брошура "Вашите права при извършване на плащания в Европа".

Те са заложени в преразгледаната Директива за платежните услуги (ДПУ2), Директивата за платежните сметки и други законодателни актове на ЕС. В нея пише още, че от септември 2019 г. електронните плащания са бъдат по-сигурни благодарение на задълбоченото установяване на идентичността на клиента. Това ще става чрез комбинация от различни фактори за удостоверяване на идентичността, например ПИН и вашия пръстов отпечатък, отбелязва "Монитор".

Отговорността ни при неразрешени плащания, например при кражба на кредитната карта, е ограничена до най-много 50 евро (освен в случаи на груба небрежност). Няма да носим отговорност за неразрешени плащания, извършени след като сме информирали банката си, или за онлайн плащания, ако доставчикът на платежни услуги или банка не е осигурил задълбочено установяване на идентичността на клиента.

Когато сумата на окончателно картово плащане не е предварително известна (например при наем на автомобил или хотелски разходи), търговецът може да блокира по вашата карта само одобрената договорена сума.

При "директен дебит" (напр. чрез упълномощено дружество да събира плащания от сметка) притежателите й разполагат с 8 седмици, за да обжалват всяка неправомерно начислена сума. Възстановяването на сумите става в срок от 10 работни дни.

Според новите правила на ЕС, при възникване на проблем, банката или другите доставчици на платежни услуги трябва да отговорят на подадените жалби в срок от 15 работни дни.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонименто такъв теч на данни имато,нашите данни само дето не са публикувани в ,24 часа!!
8
2
 
14
 
! Отговори
Найс, а! преди 4 години
Значи не стига, че им предоставям парите си, но и нося пълна отговорност върху цялата сума, която е нерегламентирано изтеглена с помощта на картата, която пък е собственост на банката!?!Интересно каква ли е дефиницията за небрежност тогава?Все едно да сключиш договор за ползване на вътрешния джоб при покупката на сако!
7
2
 
18
 
! Отговори
Владислав преди 4 години
В същото време в на БНБ си увеличават заплатите.Такава е грижата на властта за народа.
6
4
 
24
 
! Отговори
Тарикат преди 4 години
Пари в банка ли? Българска ли? Не, мерси. Всичко се плаща кеш, на ръка!
5
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
някой беше хакнал дебитната ми карта-изтеглил 2,9 долара от разплащателна в лева-оплаках се в банката/беше февруари/-след препирни,че съм виновен,се задействаха и м.май ми казаха,че не съм виновен и ми възстановиха 5,10лв-ст-стта на 2,9 $, ама трябва нова карта. питах ги безплатно ли ще е новата карта-ДА. Да, ама не-следващия месец ми удържаха 5 лв за новата карта. питах-отговор-търси си правата в централата- е за 5 лв не си струваше нервите, ама картата ми уж беше със супер защити срещу хакери
4
4
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
всичко трябва да се възстанови, не да ни взимат до 50 евро. Нали ни взимат такси, за да съхраняват парите ни
3
5
 
42
 
! Отговори
пецата преди 4 години
значи служителката може да източи на 1000 човека картите , след 1 седмица да върнат парите ама 50хил еврака банката си ги взема , големи тарикати, по добре в буркана
2
3
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
то такъв теч на данни има
1
3
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Банките не защитават клиентите, това е ясно