С пари от Брюксел са ремонтирани 290 км пътища у нас

През годината с похарчени 255 млн. лв. за трасетата
46
С пари от Брюксел са ремонтирани 290 км пътища у нас
Снимка: Pixabay

Близо 290 км второкласни и третокласни пътища са рехабилитирани през 2019 г. със средства от ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г. и Програмата за териториално сътрудничество Интеррег V-A Гърция - България. Това съобщиха от АПИ. Двете програми се финансират от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. В основния ремонт на отсечките са вложени около 255 млн. лв.

През тази година по ОПРР са били ремонтирани 43 км от прохода "Петрохан" - важна транспортна връзка на Северозападна с Югозападна България през билото на Стара планина, над 17 км от третокласния път Враца - пещера Леденика, 9 км от околовръстния път на Ловеч /част от пътя Плевен-Ловеч/, над 27 км от пътя Севлиево - Драгановци - Габрово, който осигурява най-кратката връзка между столицата и Габрово и свързва населените места от Северна България с прохода Шипка и Южна България, посочиха от пътната агенция.

С финансиране от ОПРР 10-километровият участък от пътя Пловдив - Асеновград вече е с магистрален габарит, с което е осигурен бърз и удобен транспортен достъп на жителите от общините Куклен и Асеновград и от област Смолян до АМ "Тракия", летище Пловдив и индустриалния район в околностите на град Пловдив. Ремонтирани са и близо 39 км от пътя Стара Загора - Раднево. Второкласният път осигурява връзката на общините Стара Загора и Раднево с АМ "Тракия" и е основна пътна артерия към енергийния комплекс "Марица Изток", уточниха от АПИ.

По ОПРР през следващата година продължава ремонтът на още 101 км пътища, на които е работено и през тази година. Сред тях са 32,5 км от пътя Дупница - Самоков, свързващ ГКПП "Гюешево" с АМ "Струма", с пътя София - Благоевград и АМ "Тракия", на 12 км от път III-109 за Мелник, който е единствената транспортна връзка на Мелник и селата Спатово, Хотово и Лозеница с общинския център Сандански, както и на Мелник, Роженския манастир и природния феномен "Мелнишки пирамиди" с републиканския път (Е-79) и др.

По Програмата за трансгранично сътрудничество ИНТЕРРЕГ V-A Гърция - България тази година бяха ремонтирани 32 км от пътя Момчилград - Крумовград - Ивайловград. Второкрасният път осигурява удобна връзка за голям брой туристи, пътуващи ежедневно за Гърция. През 2020 г. продължава реконструкцията и рехабилитацията на 7 км от второкласния пътя Средногорци - Рудозем и се предвижда да започне строителството на обходния път на Рудозем, по който ще преминава трафикът към бъдещия контролно-пропускателен пункт "Рудозем - Елидже".

По Програмата за трансгранично сътрудничество ИНТЕРРЕГ V-A Румъния - България през 2020 г. ще започне основният ремонт на над 24 км пътища в Северна България. Ще се рехабилитират 9,3 км от пътя Гулянци - Долна Митрополия в област Плевен, както и около 15 км от пътя Костинброд - Берковица - Монтана, пише още в съобщението.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


46
Още по темата: пътЕСпътищарегиони
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
0
 
2
 
! Отговори
Натопорчев преди 4 години
Хахаха... И след една година пак ремонт, защото всичко е ремонтиран е с лошо качество...!Баща ми преди да се пенсионира, работеше дълги години в пътното на Благоевград. Идваше си вкъщи псува, каква шиб... на работа са свършили, и как всичко ще се разбие при първият дъжд, и шефовете не им дреме на оная работа! Кражби всеки божи ден, няма кой да контролира...
43
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Стига с тия пари от Брюксел ,това са парите от членския ни внос които Брюксел връща тук като ,,еврофондове'' , Брюксел не обича да дава ,а обича да взема !
42
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ремонтирани били 290 километра от 10435 втрокласни и третокласни пътища. Леле-е-е-е колко много ...
41
0
 
10
 
! Отговори
оптимист преди 4 години
До некой - не така Песимистично! След още 33 години членство в ЕС - ще успеем да закърпим цялата второкласна и третокласна пътна мрежа!
40
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А Североизточна и Северна България кога? Там е люлката на Българската цивилизация - Добруджа, Плиска, Преслав, Търново, Варна, Каварна!За протокола родом съм от София, но стига се наливат пари само в София, Банско, Бургас, Пловдив, Стара Загора! И хората в Западна БГ са супер неприятни.
39
1
 
18
 
! Отговори
некой преди 4 години
Браво Брюксел! Браво ЕС! При пътна мережа от 10435км (II и III клас) 290 километра са 2,78%! Народа тъне в разкош... Но пък едни 255 Милиона са добре 'усвоени' от едни наши хора! Излиза че километър ремонт излиза по Милион лева почти!!! Всички сме ги виждали тези 'ремонти'. То и в краденето трябва да има някаква мярка, ама не и за Герберите явно.
38
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
стига с тази Струма, кой я ползва, едни има няма 250х добре платени българи основно живеещи в Сф да ходят на море лятото или до Банско зимата. Там тирове са 1/10 от трафика.
37
1
 
17
 
! Отговори
минувач преди 4 години
Значи ако бяха наели онази бригада дето строи по 5 километра тръбопровод на ден(!) да прави ремонтите (които са много по лесни от 'тръбопровод') сигурно щяха по 15 километра на ден да правят! Това щяха да бъдат 5500 километра, а ан някакви мижави 290...
36
0
 
15
 
! Отговори
BMS преди 4 години
като направите сметка на глава от населението....Германия 83000000...България 7000000 ще разберете кой плаща .Брюксел или самите Българи.
35
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
явно и онези в ЕС са балъц.и щом не предприемат мищо срещу измамите в Бг и наливат пари. Или просто така косвено си финансират избраниците.
34
0
 
13
 
! Отговори
Слънчарски преди 4 години
Вярно, сега имаме нови магистрали, особено Струма, която се очаква да е поне 600 милиона, но това е за следващите 5 години или по 120 на година. Дори и с колите и камерите пак се губят около 100 милиона. И освен това имаме повече полицаи на всеки 100 хил. души отколкото Германия, а ефективността им е почти нулева.
33
0
 
13
 
! Отговори
Слънчарски преди 4 години
Между другото в момента проверих, че имаме около 24 000 служители в МВР. При средна работна заплата за страната от 1300 лева, това прави по малко повече от 31 милиона на месец или 374 400 000 лева на година. Което е и общия приход от винетките. Не знам колко е прихода от данък МПС, но вероятно е около същото число, защото имаме предимно по-стари коли, а за тях се плаща повече. Значи къде отива тоя четвърт милиард, ако ремонтираме пътищата само с пари от ЕС? А парите от глобите?
32
1
 
20
 
! Отговори
отвратитИлно преди 4 години
С пари от Брюксел и от България се построиха къщи за гости , огромни хотели ,частни фирми, имоти в чужбина,офшорни сметки и палати по 700 кв м в Симеоново,Бояна и Драгалевци !а магистралата е коларски път
31
1
 
23
 
! Отговори
BMS преди 4 години
таксата за членство в ЕС кой я плаща?
30
13
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
АКО НЕ Е БРЮКСЕЛ, БЪЛГАРИЯ ЗАГИНА.
29
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Хайде сега Ганчовците които се фукат, че най-големите майстори били българи и най-умните хора били българи.... т.е. най-големите умници-майстори, направете една бърза сметка за останалите прoсти хора като мен, кажете като сте такива умни майстори, колко километра пътища бихте могли вие майсторите да построите с 255 млн лева?
28
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Като гледам пъня Русе В.Търново виждам голямата "рехабилитация" орязани десетгодишните дракалаци от които път почти нямаше и това е!
27
0
 
14
 
! Отговори
мастор преди 4 години
С теракота щяхме да го налепим тез километри
26
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Значи почти по милион на километър.Скъпо Борисов,скъпооо...
25
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А защо дезинфекцията при влизане във България се прави от частна фирма ? Няма ли кой да каже стоп на тази Голяма далавера.