Четири държави с интерес към българско лекарството срещу коронавирус

Молекулата ще е актив на държавата, в която са инвеститорите
28 апр 2020 18:47, Анисия Иванова
Четири държави с интерес към българско лекарството срещу коронавирус
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Интерес към лекарствената молекула срещу COVID-19, която разработват българи, има от САЩ, Израел, Великобритания и Южна Корея, съобщава "Труд".

След като обявила, че е открили молекулата и изготвила нейн 3D модел, българската фирма започнала преговори с инвеститорски групи и фармацевтични компании от цял свят. В предлаганите договорки има условие, което предвижда, молекулата да стане актив на държавата, в която са разположени инвеститорите, и срещу предоставянето на средствата те да решават как лекарството ще се произвежда, в какви количества и на какви пазари ще се продава.

В най-напреднал стадий са преговорите с американските инвеститори. Те са доста фокусирани, бързи и ориентирани към разглеждане на много варианти в борбата с болестта, коментират учените.

„В рамките на изминалия месец и половина разработихме още два подхода към болестта, използвайки нашето преимущество в опита ни с протеините от CCR1-CC10, традиционно свързващи се с имунната система, метастази, ХИВ, където имаме първи в класа си малки молекули с най-висока активност и селективност, които доказваме чрез научни статии, експерименти, изследвания в най-големите лаборатории в света”, посочват създателите на компанията – Димитър Димитров и д-р Филип Фратев.

През последните две седмици няколко медицински проучвания валидирали, че техният троен подход е коректен.

"Вирусът е наистина коварен и влиза в редица клетки чрез различни механизми и по подобие на ХИВ засяга и Т клетките, тоест имунната система. Механизмът на навлизане в последните е различен от останалите клетки и нашите налични съединения са добро решение в тази насока. На практика нямаме конкуренти. Останалите компании работят по други методи и в различни области”, посочват учените.

Лаборатории за биологични анализи във Франция и САЩ тестват лекарствената молекула срещу COVID-19, която българската биотехнологична компания е открила. При първоначалните изследвания фирмата получила обнадеждаващи резултати от лабораториите, което давало поле за по-нататъшно развитие на лекарствен продукт.

Според разработчиците лекарствената молекула, която те открили, предпазвала здравите Т клетки от вирусна инфекция, като блокирала коронавируса да влезе в организма на човек.

До Анонимен 21А пари за работата, материалите, машините, лабораториите и пр, необходими за да стигнат до резултат, ОТКЪДЕ?

Aко това е вярно освен принос за световното здраве ще има и много дивиденти за българската икономика и авторитет. Успех!!!

Не трябва да им продават лиценза и правата за използването , ще е голяма грешка.

Добре ли сте?

Fallschirmspringer преди 4 години

До АЗСега е момента да инвестираш и спечелиш и ти!

Тия акули американците веднага ще го прилапат и ще извлекат дивидент, за нас ще останат трохите.г

Браво на нашите факт е ,че в България на пук на простите люде се раждат и много кадърни и умни хора.

АЗ преди 4 години
Пак се продаваме за жълти стотинки. Вместо ние да го произвеждаме и да печелим ще го дадем на други компании.

Хан преди 4 години
А къде е нашия инвеститор тук? Не виждаме имена на български фирми инвеститори?"В предлаганите договорки има условие, което предвижда, молекулата да стане актив на държавата, в която са разположени инвеститорите, и срещу предоставянето на средствата те да решават как лекарството ще се произвежда, в какви количества и на какви пазари ще се продава."

@ преди 4 години
Ако това успеят да го направят Нобелова награда не им мърда. Дано!

мога само да се смея на тези измислици

ХАХАХАХАХА

Реалист преди 4 години
Ще повярваме, когато наистина се случи. Иначе, сме се нагледали на ялови напъни.

Ром"с преди 4 години
Ако е вярно,то бравО !нАЙ-НАКРАЯ ЩЕ ИМАМЕ И НОБЕЛисти у нас !

Поздравления за българските учени Димитър Димитров и Филип Фратев! Да се познят имената им!

Българин преди 4 години
Браво .... дано има успех

До АнонимеПоне след 1-2 години, няма да стане бързо.

никога

Браво! Кога ще излезе на пазара? Кога ще бъде по аптеките?