Аврамова увери: Парите за АМ "Струма" няма да бъдат загубени

Работата по тунел "Железница" - денонощна, на три смени
Обновена: 22 май 2020 15:14 | 22 май 2020 15:14, Веселина Йорданова
8
Аврамова увери: Парите за АМ "Струма" няма да бъдат загубени
Снимка: МРРБ

Работата по тунел "Железница" на автомагистрала "Струма" - най-дългият пътен тунел, изграждан досега в България, инспектираха регионалният министър Петя Аврамова и шефът на АПИ Георги Терзийски.

Вече са достигнати първите 500 м и в двете тръби от южната страна съоръжението. От северната им страна са прокопани по около 320 м. Така във всяка тръба са прокопани общо над 800 м, каза Аврамова, цитирана от МРРБ. Между тях ще има два автомобилни и четири пешеходни прохода, като първият пешеходен вече е изграден.

Регионалният министър поздрави изпълнителя за активната работа по инфраструктурния обект, като обясни че тя се извършва по 24 часа в денонощието, на 3 смени. По уверение на изпълнителите тунелът може да бъде прокопан и с готова първична облицовка през пролетта на 2021 г., допълни тя. Предвижда се целият участък да бъде завършен през 2022 г.

В отговор на журналистически въпрос Аврамова коментира, че европейските средства по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" за АМ "Струма" няма да бъдат загубени. Следят се сроковете и рисковете, за да се прецени дали участъкът през Кресненското дефиле може да бъде изпълнен в срок или финансирането да бъде прехвърлено за други отсечки от ТЕНТ мрежата, каза още тя. Министърът допълни, че участъкът е в приоритетите на правителството и може да бъде реализиран с европейски средства и от новия програмен период или с държавен ресурс.

Проектът за строителството на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число тунелът, и обслужващ път от двете страни на съоръжението.

Тунелът се изгражда по нов австрийски метод, като се прокопават около 1,5-2 м във всяка тръба и посока на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. На обекта се работи и през последните два месеца въпреки извънредното положение заради COVID-19 при спазването на всички противоепидемични мерки.

Досега при прокопаването на тръбите са извозени около 160 000 м3 скална маса. Прокопани и укрепени са над 35% от трасето на двете тръби на съоръжението, като работата се изпълнява едновременно и ще приключи със сбойка между северен и южен портал. Целта е завършването на обекта до януари 2022 г. Съоръжението ще бъде със системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н. Ще бъде изградена площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 108 м и 18 м, подпорна стена и др.

Подучастъкът преди съоръжението, пътувайки от София към Кулата, е с дължина 720 м. В тази отсечка се изгражда мост, който ще е дълъг 540 м и ще преминава над 6 препятствия - р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на тунела. Виадуктът се строи по иновативна за България технология – потактово избутване на горното строене с хидравлични крикове. Характерното при нея е, че се използва работна площадка с мобилни елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред готовия. При строителството на мостовото съоръжение няма да се спира движението по първокласния път Е79 София - Кулата.

Подучастъкът след тунела, пътувайки към Кулата, е с дължина 1,4 км. В него ще бъде изградена аварийна връзка, която при настъпване на непредвидена ситуация в тунела ще може да отведе движението в посока София по път Е79. Ще бъдат построени подлез, подпорна и укрепителна стена, отводнителни съоръжения и др.

 

 


8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
2
 
0
 
! Отговори
toto преди 1 месец
До Истина

ДАЙ ОЩЕ ЗАБАВНИ ФАКТИ, ПРИМЕРНО ЦЕНА НА КИЛОМЕТЪР ТУНЕЛ В ЛЕСОТО, НОВА ЗЕЛАНДИЯ, СТАРА ЗЕЛАНДИЯ И ПРОЧЕЕ.. РАЗВИХРИ СЕ, ДАВАМ ТИ КАРТБЛАНШ.

CMEШНИК!!!
7
2
 
0
 
! Отговори
toto преди 1 месец
До Истина

Май си неистина... Ама да ти вляза в тона:

И КЪДЕ, НЕИСТИНО, ПРОЧЕТЕ И ПРЕСМЕТНА КОЛКО СА КИЛОМЕТРИТЕ И КОЛКО ПАРИ СА ДАДЕНИ, НИЩО, ЧЕ НЕ СА ПОСТРОЕНИ ВЧЕРА, ЗА ДА ЗНАЕШ КАКВА Е ИНФЛАЦИЯТА, ЧОВЕШКИЯ ТРУД И ПРОЧЕЕ.....???? САМО ЗА ЕДИН ТУНЕЛ /ФРЕЖУС/ МИ ИЗЛЕЗЕ ЦЕНА ОКОЛО 53 000 000 EUR...!!! АМА ТИ ДИРЕКТНО ВАДИШ ЦЕНА И КИЛОМЕТРИ?!?

ТА ЩО ЛИ ЛИ ПРИЛИЧАШ НА ФАЛШИВА ИСТИНА...?? САМ ЛИ ГО ИЗМИСЛИ, ИЛИ ТИ ГО СПУСНАХА КАТО ОПОРКА???

***.
6
1
 
5
 
! Отговори
Истина преди 1 месец
Вече Не се задоволяват с ОТКРАДНАТИ МИЛИОНИ левове,, вече искат милиарди да КРАДНАТ... *** КРАДЛИВОТО ПЛЕМЕ...
САМО ЗА СПРАВКА В ИТАЛИЯ ИМА 1000 ( хиляда) КИЛОМЕТРА ТУНЕЛИ ТРИ ЛЕНТОВИ...
КАТО ЕДИН КМ. СТРУВА СЪС СЪПЪТСТВАЩИТЕ ВИАДУКТИ 10 000 000 МИЛИОНА...
КОЛКО СТРУВА В БЪЛГАРИЯ ЕДИН КМ. ТУНЕЛ СЪС СЪПЪТСТВАЩИТЕ ВИАДУКТИ???????
5
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Око. Рибешко.
4
0
 
6
 
! Отговори
до 3 преди 1 месец
Това на снимката е един от софийските подлези за пешеходци.
3
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Какво е това на снимката?
2
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Добре де, труповете изчезнаха незнайно къде. Ковчезите и чувалите артисаха. А 10-те милиарда, къде отидоха? От инвеститорите ли ще ги вземат?
1
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
И перхидролената си е мисирка парите никога не се губят просто отиват в "правилните" джобове, а после започват безкрайните ремонти.