Без отводняване, несинхронизирани знаци - неуредиците по Западната дъга

Като завали, пътната маркировка я няма, заяви специалист
13 яну 2021 14:22, Петя Славова
18
Без отводняване, несинхронизирани знаци - неуредиците по Западната дъга
Снимка: БГНЕС

Липса на отводняване, несинхронизирани пътни знаци, огънати и невъзстановени участъци от мантинелата, а в дъждовно време маркировката става невидима – това са само част от неуредиците по Западната дъга в София, предаде БГНЕС.

"Това, което установихме освен поредица от абсурдно поставени пътни знаци – например първо ограничение от 70 км и 10 метра по-нататък въвеждане на ограничени от 80 км/ч върху мост. Още по-смешното е, че когато завали дъжд пътната маркировка я няма. Тя трябва да се вижда на минимум 500 метра напред, за да може да ни направлява и показва как да се движим и държим на пътя. При дъжд и мокро време пък маркировката не е видима, защото не отговаря на минималните изисквания на Наредба 2, тъй като липсват перли, които подобряват видимостта ѝ. Те просто не са сложени, макар и стопанинът на пътя да има такова задължение", заяви Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики, с която заедно проверихме участъка.

На стопанисвания от Агенция „Пътна инфраструктура“ път, който беше изцяло пуснат в експлоатация през 2016 г. липсва е адекватно отводняване, в следствие на което рискът от възникване на аквапланнинг е много висок в дъждовно време.

"Водата се задържа на платното за движение, образуват се локви, има опасност и от аквапланинг и една камара други проблеми, които възникват с лошо направения път, но по-страшното е, че този път е лошо експлоатиран", подчерта Русинова.

Пътувайки по пътя колата ни буквално подскача на всевъзможни неравности.

"За петгодишен път, той е много кърпен, целият е на вълни. На много места видяхме, че заради тези бабуни участниците в движението са подскачали и са се удряли в еластичните огради /мантинели/, които на много места са повредени и съответно не са поправени. Те ни показват, че на тези места стават страшно много пътни инциденти и, че има някакъв проблем, но той е извън шофьорите. Ако на едно място различни водачи допускат една и съща грешка, проблемът не е във водача, а в условията, които му дава пътя", убедена е Русинова.

Според нея Западната дъга е пример за това как не трябва да се експлоатира един съвременен европейски път и е ярък пример за липсата на всякакъв контрол.

"Ако това ще е европейският ни облик, тъй като по този път всички европейци влизат и излизат от България, това е срамна работа", категоричен е експертът.

Според нея е необходимо да се подобри начинът, по който се поддържа пътят, трябва да се поднови пътната маркировка, да се почистят канавките, за да се отводни пътя и да се направи оглед на пътните знаци, защото освен такива, които не са в синхрон, има такива, които закриват пътни табели, други не се виждат, а трети липсват.

"Знаците по размер не отговарят и на минимума, който е в Наредбата. Те трябва да са по-големи", добави тя и подчерта, че също така в над 70% от малките общини пътните знаци не отговарят на никакви нормативни изисквания.

По думите ѝ и магистрала "Струма" също не е добър пример за строителство и управление на път.

"Там също има много липсващи знаци, на няколко места има пропадания на цели склонове. И там има много проблеми. И там има знаци, които не са такива каквито трябва да бъдат – не са светлоотразителни", посочва тя.

БГНЕС потърси отговори по зададените теми и от страна на Агенция "Пътна инфраструктура" и очаква техните отговори.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
3
 
4
 
! Отговори
Гербер преди 3 години
Не виждаме проблем. Още утре стартираме обществена поръчка за ремонт на участъка, на стойност 95 милиона лева. Пък после викате, че нищо не сме били правили.....
13
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Отново гарантирано от ГЕРБ
12
5
 
15
 
! Отговори
Паметлив преди 3 години
Когато преди 11 години написах в социалните мрежи, че ББ-Т е мутра и ще ни доведе до катастрофа, получих куп обиди и заплахи. Ето ви го резултата г-да и г-жи "философи", "мъдреци", "мислители" др. подобни. Подскачайте си на бубуните и гърбиците по новите ББ-магистрали и пътища, пребивайте се наздраве с колите си, а мутрата си напълни "онова шкафче" и зепочва второто, ако не и третото.
11
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Така ще е докато сме подвластните на една тиква и неговите фирми,това го няма и в Танзания през 10 метра са поставили един и същи знак на път,който води към гробищата.Още ли не разбрахте,че той се гаври с Народа.
10
4
 
5
 
! Отговори
Русия преди 3 години
Двойку бурЮСУФ е двойкаджията на Юропата и е последен по сичку ф сфета.Не случайну сми с най гуляма смъртност ф света!
9
4
 
22
 
! Отговори
😀&#1 преди 3 години
Видими резултати!!!
8
4
 
26
 
! Отговори
българин преди 3 години
Гарантирано от ГРОБ !!
7
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"Ако на едно място различни водачи допускат една и съща грешка, проблемът не е във водача, а в условията, които му дава пътя"========Права е Русинова, но и във водачите има трески за дялане. Защо не си търся правата и не съдят Агенция Пътна инфраструктура? Докато не я съдите, тя няма да се събуди от летаргичния сън, а ще сънува все по-високи доходи от повишаващите се данъци и такси.
6
22
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Много е лесно да се прехвърли вината на калпавите български инженери и работници на управляващите. Такива сме си ние българите - калпави от последния хамалин до премиера и президента. Обаче много обичаме да прехвърляме вината само на управляващите (които и да са те). Ние сме перфектни бе!
5
7
 
16
 
! Отговори
:) преди 3 години
Тиквето ще даде една пачка от чекмеджето на Диянчето, и всичко ще се оправи
4
6
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Премиерът Борисов пълни трикрилен гардероб със злато откраднато от строеж на магистрали и не му дреме за огъната мантинела и изтъркана маркировка. Той е по-големите работи, не по дребните детайли
3
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Леко съм скептичен, че нещо ще се случи след въпросите зададени тук там...Всеки иска да кара по хубави пътища, с подходящите знаци и пътна маркировка.Това обаче е рядко явление в България като цяло. Пътища, където всичко да е ок няма или ако има те са рядкост. Има много неадекватно сложени пътни знаци, има и такива, които изобщо не са сложени, зимна маркировка липсва почти навсякъде. За 30 години не се научиха как да оправят пътно платно на вълни и резултата е пак на вълни и пилот-изпитатели.
2
3
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Биби от Банкя и от знаци пести.
1
4
 
34
 
! Отговори
Автомобилист преди 3 години
Гарантирано от ГЕРБ!