Как да избегнем катастрофа при мъгла?

Специалист коментира как да се реагира при такава ситуация
3 фев 2021 20:52, Петя Славова
11

Верижна катастрофа тази сутрин на магистрала "Струма". Заради гъстата мъгла се удрят пет коли и два микробуса.

Четирима души са пострадали, 40-годишна жена в тежко състояние е настанена в столичната болница "Пирогов". Движението в района вече е пуснато.

Това не е първата голяма верижна катастрофа по пътищата у нас. Гъстата мъгла обикновено е сочена като причина за повечето от тях.

Как да реагират шофьорите при подобни условия на пътя?

Още по темата

5 юли 2017 година. Около 6:00 сутринта комбинацията от пушек от горящото сметище край Ихтиман и мъглата правят непрогледна завеса. 40 автомобила се нанизват един в друг на автомагистрала "Тракия", 30 души са ранени

5 февруари 2019. Над автомагистрала "Струма" отново в района на Сандански пада гъста мъгла. 27 коли се удрят последователно една в друга, един човек загива, 13 души са ранени.

Според автомобилния състезател Румен Дунев, за да се избегнат подобни инциденти, шофьорите трябва да предвидят време за реакция и моментално да съобразят скоростта.

"Първото нещо, което водача трябва да направи, е да съобрази скоростта на движение. Тъй като ако скоростта е много висока, той вижда препятствие в последния момент, няма време за реакция", коментира той.

При намалена видимост основният ориентир за шофьорите е осевата линия.

"Много често когато биват застигнати от автомобили отзад – те се опиват да избягат напред и да увеличават скоростта – това е грешка. Според мен те трябва да остават и да държат скоростта, с която се чувстват най-безопасно", посочи още автомобилният състезател.

Мъглата представлява фини капчици вода, която пречупва светлината, затова шофьорите не бива да забравят фаровете за мъгла.

"За да може да има най-добра видимост на пътя, водачите трябва да включат светлините за мъгла, те се намират най-ниско на пътя и осветяват само пътното платно. Така че не са маркетингов трик и визия на автомобила, а са една необходимост, която трябва задължително да се ползва", категоричен е Дунев пред Bulgaria ON AIR.

И допълва, че при температура под 3 градуса мъглата създава нов риск.

"Тези фини капчици вода падат на пътното платно и с ниската температура се образува един черен лед, който допълнително намалява сцеплението между гумите на автомобила и пътното платно и спирачния път може да се увеличи до 2 пъти.

След катастрофата на "Тракия" бяха поставени табели за намаляване на скоростта при мъгла, а на автомагистрала "Струма" бяха включени електронните информационни табели.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Намалена скорост, фарове, дистанция, повишено внимание, но ... намалената скорост води до това да те ударят отзад, приблизително както е станало сега и няма някакво средно положение. Последният път, когато карах в мъгла беше на магистрала Тракия. Излязох от тунела и попаднах в мъгла. Автомобилът пред мен намали много, аз също, но покрай мен профучаваха с над 100, а видимостта беше около 15 метра. Цяло чудо е, че не ни удариха отзад.
7
3
 
3
 
! Отговори
До 9 преди 3 години
Това с точките в Сърбия и други държави от Западните Балкани се прави много преди Вучич да се появи. *** е, че ние 20 години не можем да го приложим. Не, че ще помогне срещу тъпотията на родните шофери.
6
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
На магистралата в Сърбия има маркери във вид на точки с означение на скоростта. Колкото по-малко точки напред виждаш, толкова по-малка скорост . За срам, мало умно изглеждащия Вучич и лесбийката Бърнабич се оказаха класи над нашия Толуп и Шкембелията от Руси.
5
6
 
6
 
! Отговори
Халоген преди 3 години
Много водачи(ки), сядат зад волана за да се возят. Автомобилът трябва да се контролира напълно, при съобразяване с пътните условия. При по-лошо време(дъжд, мъгла) или хлъзгав път, се намалява скоростта, като евентуалният спирачен път да бъде във зоната на видимост.
4
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Неадекватни съвети!Пъво се уверете, че ви е включена задната светлина за мъгла! Тя е много важна! След това се уверете, че карате достатъчно бавно за видимата дистанция. Ако някой "състезател" ви притиска отзад - пропуснете го, като няма светлини пред него да го водят сам ще се укроти. И погледа всяка секунда да е на пътя и да сканира за силуети. В мъглата изскачат рязко, но ако внимавате има време да реагирате.
3
4
 
4
 
! Отговори
Нивото на курса? преди 3 години
През зимата на далечната 1986-87г това беше част от курсовете в СБА или ОСО.Учеше се какво е съобразена скорост с условията и се караше зимата на едни жълти фарове за мъгла .... Високо ниво на подготовка...Даже и жените ги караха да сменят гума и да се научат да карат назад и да паркират. За съжаление сега децата нямат такива опитни инструктори и се налага да се доучват от форуми и роднини или пък сами. Всеки ден срещам лоши шофьори, независимо какво карат
2
2
 
2
 
! Отговори
ПРОФЕСОР МЪГЛОЛОГ преди 3 години
1. Намалете бързо, но плавно скоростта, като обръщате внимание и дали има автомобил непосредствено зад вас.2. Това е.
1
5
 
6
 
! Отговори
Дедо преди 3 години
Стойте си в къщи!