Как бяха спасени блокираните хора край пещера "Леденика"?

Повече от 32 часа те прекараха в плен на снега
18 мар 2021 09:07, Ния Христова
7
Как бяха спасени блокираните хора край пещера "Леденика"?
Снимка: БГНЕС
Петима души попаднаха в снежен капан във Врачанския балкан. Те останаха в плен на снега повече от 32 часа. Тежка верижна техника е трябвало, за да бъдат пробивани двуметрови преспи и да бъде прокопан проход към хората, за да бъдат освободени от снега, затрупал Информационния център пред пещерата "Леденика".
 
"Всичко стана много бързо. Нямаше паника. Имахме вода и храна. Още вчера разбрахме, че няма да можем да преминем през снега и ще останем в капан", разказа Петър Иванов в ефира на Нова тв.
Още по темата
 
"Изпратихме бус, за да свали хората. И друг път ни си е случвало подобно нещо. По пътя имаше закъсали камиони и се забавихме. На разклона за "Леденика" стана ясно, че бусът няма да може да се изкачи заради многото сняг. Разчитахме на това, че сутринта почистващата фирма ще се справи със снега. За съжаление обаче вятърът се беше усилил", каза Кирил Кирков, управител на общинско предприятие "Спорт и туризъм".
 
"След като получихме сигнал, отидохме и видяхме какво е положението и преценихме каква техника ни трябва, за да спасим хората", обясни Тодор Гоцев, началник на РСПБЗН – Враца.

7
Още от Страната
Над 2000 българи пътували до Занзибар
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
0
 
1
 
! Отговори
Кочо преди 4 седмици
Хахаха, как ли са оцелели хората преди да сътворят машините ?! Голяма бедствие ! Голяма драма хахаха.
6
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Спасени са благодарение на един батальон морски пехотинци , активно подпомагани от няколко скоро ремонтирани МиГ 29 ....
5
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
До Трудовакъ
Нашето поделение имаше два верижни трактори за почистване. Постоянно бяха в ремонт. Няколко мото часа и трактористите и механиците грабваха гаечните ключове. А Бистрица и Железница също разчитаха на тях. Та... Добре, че Уралите сами си излизаха от затрупаните канавки като се гътнеха там. Само трябваше да се провлечат до някоя чупка на пътя, та долното колело да захапе отсрещния бряг на канавката.
4
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
До Трудовакъ
"Развитие" при социализма? Ти сериозно ли? Роторните снегорини не са към поделенията. В пътните управления и в Монтана, и във Враца си стоят и се ползват. За Свероизточна България са задължителни. Някои потнопочистващи фирми са инвестирали в съвременни и много по-ефективни роторни снегорини. А не в машини от 30-те години на миналия век. Пещера например имат УНИМОГ. Та айде пробвали сме при соца Берковица-София зимата се вземаше с преспиване 80-те.
3
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Абсолютно всичко от ерата на "социалистическото развитие" е откраднато и лошо копирано от прогнилия запад. Иначе роторни снегорини с лопата да ги ринеш, ама пари за нови няма, парите са откраднати по стар социалистически обичай...
2
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Къ дъ ни фъргат листя за бай суджукларан.
1
9
 
9
 
! Отговори
Трудовакъ преди 4 седмици
Спасени са, защото все още са останали роторни снегорини от ерата на социалистическото развитие на базата на Зил-131 (на снимката) и Зил-157 (Джуган). Закриха много военни и граждански летища и добре, че не всички роторни снегорини ги предадоха за скрап, иначе тези граждани щяха още да чакат, може би поне 2-3 дни...