Дизелови коли заляха пазара, обявите два пъти повече

Средно 9 от 10 коли на пазара "втора ръка" са дизел
79
Дизелови коли заляха пазара, обявите два пъти повече
Снимка: Pixabey

Пазарът на употребявани автомобили в България е залят от стари дизелови коли, пише "24 часа".

Бърза справка в една от водещите търсачки за коли втора ръка у нас показва, че в момента се предлагат почти два пъти повече дизелови коли спрямо бензиновите.

Ако въведете критерий за търсене на автомобили и джипове за обяви, пуснати през последните два дни, с година на производство от 2001 до 2011 г., ще установите, че обявите за дизеловите возила са към 3000, а за бензиновите – към 1700.

А в интернет и социалните мрежи пуснатите за продан употребявани коли в Белгия и Нидерландия средно 9 от 10 са дизелови.

Шофьорите на такива автомобили на възраст 8-10 години бързат да се отърват от тях не толкова заради рестрикциите в централните зони на някои от градовете, а заради високите екологични такси и данъци, които трябва да се плащат всяка година. За по-големите дизелови двигатели - над 150 конски сили, те варират от 2500 до 4500 евро на година.

Градските власти в Брюксел например налагат 6 пъти по-висок данък на дизеловите коли от този на бензиновите. Размерът се определя не само от мощността на двигателя, а и от използваното гориво и количеството отделян въглероден двуокис. В cтoлицaтa на Белгия не могат да се движат дизелови коли, peгиcтpиpaни пpeди 2006 година, кaктo и бeнзинoви, пpoизвeдeни пpeди 2001-а.

Освен че дизеловите предложения на вторичния пазар в Западна Европа са многократно повече, тези автомобили са и по-евтини. Затова и родните търговци също се ориентират към нафтовите употребявани коли.

Тенденцията за увеличаването на дела на дизеловите автомобили спрямо бензиновите си личи и от статистиката на Пътна полиция за регистрациите.

До 1 април тази година у нас на отчет има 2,777 млн. нови и употребявани автомобили. От тях 1,107 млн., или 40% са бензинови, 1,303 (47%) са дизелови, 303 383 (11%) са на газ, 13 235 са хибриди, а 2096 са чисто електрическите леки автомобили.

Преди 12 месеца общо регистрираните автомобили в България са били 2,850 млн., или с почти 100 хиляди повече от сега. 1,257 млн. от тях (44%) са били бензиновите, 1,305 млн. (46%) - дизеловите. Това означава, че намалението на общите регистрации от около 100 хиляди бройки се дължи преди всичко на бензиновите возила, защото при дизеловите регистрации има леко повишение.

В началото на април миналата година колите на газ са били 227 142 (8%), електрическите - 1389, а 9241 са били хибридите.

В края на 2020 г. около 46% (1,332 млн.) от автомобилите в страната са били дизелови, 41% (1,170 млн.) са били бензинови, 12% (340 хил.) - на газ, хибридите са били 0,4% (12 хил.), а изцяло електрическите - 0,07% (1933 броя).

През 2020-а коронавирусът и свързаната с него криза доведоха до спад в продажбите на нови автомобили в България с 37%. Това означава 27 428 продадени нови возила в страната през 2020-а в сравнение с 43 378 през 2019 г.

При колите на старо също има спад, но с 18%. Продадени са 187 179 броя през миналата година в сравнение с 229 039 през 2019-а. Около 66% от превозните средства в България са на възраст над 10 г., а 43% са на повече от 20. Едва 6% от колите са на по-малко от 5 години.

Специалистите смятат, че не само възрастта на превозните средства влияе на екологичната обстановка. Масово автомобилите, които се внасят, идват с катализатор или филтър за твърди частици. След закупуването им катализаторите се свалят и се продават по 100-200 лв.

Над 50% от автомобилите у нас се движат без катализатор или филтър, категорични са автотърговци.

Заради затруднения транспорт и намаленото потребление се забелязва поскъпване на колите втора употреба. Вдигането на цените е с 10-15%. Те се повишават заради по-голямото търсене на употребявани автомобили и сред богатите западноевропейци.

В Испания и Италия например има повишено търсене на коли, навършили 20 г. Обяснението е, че те се купуват от хора, които досега са ползвали обществения транспорт, но вече го намират недостатъчно сигурен в пандемията. През юли и август продажбите на над 20-годишни автомобили в Испания са се увеличили с 31% в сравнение със същия период на м. г.

А в България търговците казват, че най-търсени продължават да са автомобилите в ценовия диапазон до 5000 лева.


79
Още от Страната
БАБХ проверява магазини и складове заради Великден и Гергьовден
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
68
0
 
0
 
! Отговори
master преди 1 седмица
До Анонимен

A be? A de!
67
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
"Това означава, че намалението на общите регистрации от около 100 хиляди бройки се дължи преди всичко на бензиновите возила, защото при дизеловите регистрации има леко повишение." Спада със 100к може и да е защото хората си продадоха колите, за да вържат бизнеса или семейния бюджет в корона кризата, а не дизел срещу бензин. Анализът не е достатъчно обоснован, сори.
66
10
 
4
 
! Отговори
Авто търговец преди 2 седмици
Що дизели продадох последните 15 години...а толкова ги ненавиждам....и продължават да се търсят....не мога да си го обясня....
65
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Дизела ще си го има докато сме живи. Иначе и ТИРовете и Тежките промишлени машини ще трябва да са с много големи такси, а те са основата на иконмиката. Неможе да достигнеш производителност, надеждност, горивна ефективност, като при дизелите с нищо друго.
64
11
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Аве сеЛени проЗти наврете си скапа ните дизели отзаТ.
ДаВаЕва
63
11
 
16
 
! Отговори
Щирлиц преди 2 седмици
Не ми пука дали някой кара дизел с евро 6.Карам tdi 2007г,отзад не пуши изобщо,има катализатор,75 к.с.На годишният преглед нали ще раздават някакви еко стикери,та тогава каквото отсъдят-такова.Ще си карам дизела напук на всякакви еко-умници,и псевдо учени.
62
15
 
17
 
! Отговори
Реалист преди 2 седмици
Според стандартите за изгорели газове, бензиновите автомобили замърсяват повече от дизеловите автомобили, с изключение на азотните оксиди, които се оказаха проблем в някои градове в Западна Европа и заради това нарочиха дизеловите автомобили. Примерно бензиновите отделят 50-60% повече въглероден двуокис.
61
3
 
12
 
! Отговори
Реалист преди 2 седмици
Сбъркани твърдения
В България автомобилите намаляват вече доста години. Намаляват главно заради повечето излизащите от употреба бензинови автомобили, а не че се купуват повече дизелови автомобили.
Да не забравяме, че автомобилите в статистиката на КАТ се делят на леки, товарни, специални, автобуси и влекачи, а колкото е по-тежък автомобила, толкова повече дизеловия двигател е по-подходящ.
60
7
 
17
 
! Отговори
Е6 преди 2 седмици
Когато забранят на ТЕЦовете да горят въглища,тогава ще сляза от "гадния"дизел Евро6, който с едно зареждане минава над 1000 км.
Мангустuтe горят всякакви ***, камионите по пътищата са ни от началото на новия век, онзи ден в центъра видях ГАЗка, още имаме дизелови локомотиви,съседа гори по 1 тон нафта с 10 кубика дърва на зима, обаче моята кола на 2 години е виновна.
59
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До 56 пецата

Питам само:

Имал ли си предмет в училище, на който му се вика физика или термодинамика (част от физиката)?
Знаеш ли какво означав съкращението к.п.д.?
Познаваш ли един френски учен (арабски произход) с име Сади Карно (Carnot)?

Ако отговаряш на трите въпроса с “да”, не мога да разбера що за глупости пишеш!
58
0
 
5
 
! Отговори
До Рашо преди 2 седмици
... Де да беше и грамотен направо да ти завиди човек.... Ама на в една дума с 3 букви по 4 правописни грешки.
57
7
 
7
 
! Отговори
Рашо джамбаз преди 2 седмици
Ем тъй си е. В Италия тваря 2 за една ми ги дават там дизелчета пежа, рена, опелчета и фолцвагени. По 200 евро парчето. Тука на Горубляне обитаците се счупват да ги копуват за 4- 5 бона. Изпиташ седалки и мокет, малко вакса и има доволно далавера.
56
0
 
7
 
! Отговори
Чичо преди 2 седмици
Това не е новина. Старите дизела и са ни залели от 20 години става.
55
2
 
18
 
! Отговори
възмутен преди 2 седмици
Европейска му работа!Днес купуваш дизелова кола ,утре ти забраняват да я караш!Днес ти правят ваксина-утре ти казват,че макар и рядко,но е опасна повече от вируса!И докато Русия има 3 ваксини,големите европейски учени колко произведоха? Чакаме Curevac повече от година. Дано да бъде добра!
54
6
 
1
 
! Отговори
Край преди 2 седмици
В света няма място за 7млрд коли. ДВГ колите могат да станат толкова за това ги забраняваме. Ел. колите ще са няколко стотин милиона максимум.
53
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До Stoyanov

Спри да се излагаш бе, на всички ни стана ясно че от коли не разбираш и си карал само каруца.
52
11
 
3
 
! Отговори
Край преди 2 седмици
До Стояноф. Бедните като скочат по-лошо за тях става. Всяко скачане им излиза през носа. Не дай боже бедните да земат да управляват света - ад ще е.
на бедните мястото им е с маската в тамвая и влака а не с дизеловата ЕС класа да трови народа и да се пречка по пътищата щото иска да е като богатите.
51
1
 
12
 
! Отговори
пецата преди 2 седмици
Помня много добре 2003-2005 г имаше мега кампанията и откритие на немските учени и инженери че ДИЗЕЛА е най-екологичното гориво но само ако е от рапица или друго олио, започнаха да продават еко дизел специален НЕМСКИ с около 30-40ст над обикновенния дизел, сега се ОКАЗА че немските учени и инженери са се объркали и дизела бил вреден, на БАС че след 15-20 г пак ще обърнат палачинката и ще се окаже че електричките са пълен *** и много електротехници ще останат без работа, всичко е далавера
50
2
 
7
 
! Отговори
Stoyanov преди 2 седмици
До Край

Като скочат всичките тия бедни, богатите ще се натикат в миша дупка. Ще видят кон боб яде ли!
49
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
С голяма грешка си! Точно тия "изостаналите" държави в Африка и други места всъщност са по напред от нас в много отношения. Те също въвеждат новите стандарти. В Африка карат по нови коли от колкото в България и дори си произвеждат там.....

Знаеш ли например че много държави в Африка и Азия вече имат работещи 5G мрежи и се разплащат с криптовалути които се приемат навсякъде в магазините?

Само че това няма да ти го кажат в нашите медии да не лъсне истината колко сме изостанали.

Спонсорирани публикации