Новите екостикери само ще увеличат санкциите срещу шофьорите

Христо Радков, председател на Българско обединение на шофьорите, пред Bloomberg TV Bulgaria
10 юли 2021 22:45, Анисия Иванова
36
Новите екостикери само ще увеличат санкциите срещу шофьорите
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Шофьорите в България са ограничени във възможностите си за закупуване на по-нови и по-екологични автомобили от потребителските кредити. Новите правила за екостикери и ограничаване на скоростта в ЕС са недомислени и само ще създават проблеми. Това заяви Христо Радков, председател на Българско обединение на шофьорите, в ефира на предаването "Клуб Investor" с водещ Ивайло Лаков.

"Българинът иска да кара нова и хубава кола. Просто не може да си я позволи. Последните 15 години българинът купува автомобил на цена между 5000 - 10 000 лв. Толкова му отпускат банките като потребителски кредит. Обикновено не е успешна покупка, защото впоследствие се оказва, че има допълнителни непредвидени разходи. Колите, които са в този диапазон, са условно между осем и дванадесет годишни - това са най-масово купуваните нови коли в България", каза Радков.

Чисто нови автомобили се купуват предимно от фирмите и много рядко от физически лица, добави той.

Проблемите в старите автомобили обикновено се отразяват на отработените вредни газове и те са над нормата. Друг проблем е кражбата на катализатори заради ценните метали в тях - платина, радий и германий. Така колата не е в допустимите стойности, но българите "реално минават" техническия преглед, добави той.

Има грешки в предложението за новите екологичини стикери за влизане в центровете на градовете, каза Радков. "Евро 5 излиза на първи септември 2009 г. В тази категория можем да слагаме коли, които са произведени от датата, която евро групата ни разрешава за предишен период. Една кола, произведена през 2008 г., няма как да бъде категория Евро 5, защото категорията започва да се използва от 2009 г. Поредното нещо, писано от слабо грамотни хора в институциите."

Според Българското обединение на шофьорите това се прави "единствено, за да засили санкционната дейност", добави той.

Радков цитира данни от проучване, според което най-голямата част от замърсяването на въздуха в България е от битови източници. "Вината не е в колите."

"Старият автопарк в България не е проблем. Стига да е технически изправен, няма стар автомобил. Автомобилът трябва да има най-вече надеждни спирачки, кормилна уредба и здрави гуми. Най-хубавият електромобил, ако не му работят спирачките, за мен не е с нищо по-хубав от един "Трабант".

Запитан за предложението на ЕС за ограничаване на скоростта на новопроизвежданите автомобили от юли 2022 чрез системата Intelligent Speed Assistance (ISA), Радков коментира, че нейното въвеждане може все още да бъде отложено. Според него ще бъде отложена и забраната на двигателите с вътрешно горене.

Целта на Българското обединение на шофьорите е да има представители от всички отрасли, за да може да защитава правата на шофьорите, каза Радков.

Повече за ограниченията на скоростта в ЕС, електроавтомобилите и състоянието на автопарка в България може да гледате във видеото.


36
Още от Страната
Влак гори на гара Елисейна, пожарът е в единия локомотив
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
3
 
! Отговори
Лудия преди 1 седмица
Големи глупости изчетох, аз не съм най умния нито искам да бъда, и ето какво мисля. Планетата се е изкилифинчила с няколко градуса. Резултата е климатични проблеми. Те го знаят, но не ви го казват. Изкопуват едни вредни емисии, и къде ги складират в космоса ли? Колите са 3% замърсители проверете си го и си го набиите в кратуните. Не така седят нещата с самолетчетата който ви тровят и то точно над главите ви. Един джъмбо джет гори 4 галона в секунда, но никой няма да ви го каже,мислете бе хора.
27
2
 
5
 
! Отговори
1000 преди 1 седмица
Всичкото ок, колкото замърсяваш на теста - такава категория. Ама това за рамките спрямо година производство си е дискриминация и си плаче за дело.
26
0
 
6
 
! Отговори
Готин преди 1 седмица
Никой нормален човек не иска да диша мръсен въздух. Никой нормален човек не иска да прави проблеми умишлено. Държавата е обществена структура и тя трябва да се грижи за благоденствието на народа но това не трябва да става чрез репресии. Държавата е тази, която трябва да създаде условия за изпълнение на поставените цели. Когато няма условия не може да се търсят постижения. По тази логика, няма право да се изисква от хората да спазват ограничения, когато тяхното изпълнения е невъзможно!
25
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Не виждам проблем да ти няма катализатора. Замерват ти обработените газове в момента на прегледа и въз основа на данните ти дават категорията.
24
5
 
38
 
! Отговори
Крети преди 2 седмици
Ще купя едо Волво от 1991 и да ме хванат за шнорхела, за коли преди 1992 няма никакви еконорми.Ако имам нова кола и меринджей си набере катализатора ми, всеко месец 800 за катализатор, освен да ми монтират катализатора само за прегледа друг изход не виждам.Старите коли на газ очти не замърсяват, зощо няма облекчения за тях, като са по еко от нови дизели.
23
4
 
52
 
! Отговори
Препатил преди 2 седмици
Зелените тали.бани до един са за прогонване от държавицата ни . И ще стане , неизбежно е. Няма друго решение за подобни чукун.дури. А и ЕС ще се разпадне, в един момент тоя глупости няма да се търпят.
22
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Аз карам без преглед от години !
21
58
 
6
 
! Отговори
Край преди 2 седмици
Кой нема пари за екологична колица - маската на муцуната и в трамвая.Да работи повече да изкара и като си купи ел кола или барем хибридче - добре дошъл е.София има два пъти повече коли от Виена на човек. Сигурно щото сме много умни
20
18
 
17
 
! Отговори
ЦК на БКП преди 2 седмици
Победа другари и отново ще има лади, Москвич и Заз.Никакви стикери литър бензин на цената на литър лимонада като доброто старо време.
19
3
 
49
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Глобалистите, ЕС сиреч, ще прави живота труден на нормалните хора, разбирасе чрез сладки и хубави обещания за един по прекрасен свят....Това е само началото
18
7
 
54
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Всичко е ясно като бял ден. Зелените талибани, които са парламентарно представени в Европарламента и страните от Стара Европа, са взели рушвет от автомобилната индустрия, за да принудят нормативно хората да купуват чисто нови коли. Така действат и зелените талибани в България. Получиха грант от Австрия и направиха чудеса от храброст, за да спрат строежа на втори лифт на Банско. В момента нямаме никакъв шанс да конкурираме Ишгл, Шладминг и т.н.
17
2
 
56
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До Аре стига!++++++Ами ако катализатора е сменен с нов,а колата е 20 годишна?Слънцето прежуря,а ние-на фарове?Ами парниковия ефект?Въпроси,на които никой не ще да отговори...Я да пробвам да си отговоря сам:глоби,глоби...
16
4
 
51
 
! Отговори
Бойко Банкянски преди 2 седмици
Откак винтеките станаха електронни, печатаря на стикери силно мой човек остана очти без работа, та трябваше да му измислим нещо, оня ми предлагаше 40% отчет към мен, но аз му викам е аз да не съм душегубец, 30 ми стигат.
15
4
 
69
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Аз като я купих нали платих екотакса?Защо сега пак пари и пак стикери?До кога ще ме стрижат за тоя таралясник?Еми нямам 20 000 евро да си купя на ток.Аз толкова пари на куп никога не съм имал!
14
28
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Ами, нека ги увеличат бе, ...! Не е мой проблем :)
13
2
 
65
 
! Отговори
2Loop преди 2 седмици
Като затворят всички престъпни изкупвачи на катализатори и вкарат в затвора крадците - тогава да говорят за еко-стикери. Ама сега на чужд гръб и 100 тояги са малко. Освен това проблемът не е в колите по принцип, а в промишлените и битови замърсители. Както винаги се опитват да прехвърлят проблема там, където ще им е най-лесно да глобяват и да пълнят шкафчето. А не където е проблемът всъщност.
12
12
 
63
 
! Отговори
Аре стига! преди 2 седмици
Мършав 30-годишен курник на метан замърсява около 10 000 пъти по малко от най новия дизел! Слагаш сондата в ауспуха и каквото отчете! Какви са тия глупости с година на производство!
11
1
 
74
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Само да попитам законни ли са тези стикери? Все пак категорията на колата я дава производителя и следва определени изисквания!
10
2
 
80
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
И къде е омбудсмана, да защити населението от административния тормоз.Най малкото не е справедливо, да се вменявс на собственик на 20г. кола, че замърсява повече от нова, при положение, че не се отчита колко се ползва старата и новата.Нито дума за данъчни облекчения, ако автомобила е на газ/метан а това е точно в полза на замърсяването.Остава само административен терор, щото вече си собственик. И този общественик, и той Ланка, а къде са жалбите до инстанциите. Председател, или медийна звезда
9
1
 
63
 
! Отговори
елементарно е преди 2 седмици
Автомобилите имат т.нар. държавен контролен номер. Цялата информация за автомобила би следвало да е свързана и да се изтегля като се позлва за идентифицитане този номер (ДКН). Това е информация за застраховка, за преминат технически преглед, за платени данъци и пътни такси и за екологични данни.За всички тези данни не би следвло да се лепят етикети по колите!!!Ако ли пък властите продължават с лепенето на лепенки и етикети, то тогава да се премахнат следва да се премахнат ДКН номера!!!!!!