Новият шеф на БДЖ: Общите загуби са за над 400 милиона

"БДЖ е в нестабилно състояние", заяви Симеон Евтимов
11 фев 2022 08:43, Ния Христова
32
Новият шеф на БДЖ: Общите загуби са за над 400 милиона
Снимка: БГНЕС
"БДЖ е в нестабилно състояние. Общите загуби на дружеството са от порядъка на 400 и няколко милиона", каза новият председател на УС на БДЖ Симеон Евтимов пред bTV.
 
"Ние не искаме да създаваме очаквания за бързо повишаване на скоростите на влаковете, но сме се съсредоточили именно в нещата, които зависят от нас като компания, която предлага транспортна услуга. Това са нещата, които могат да се подобрят с мобилизация на нашите собствени ресурси", коментира Евтимов.
 
Той определи рязкото подобряване на чистотата във влаковете като първа и приоритетна задача. 
 
"Българските железници през последните години загубиха профила си на национален превозвач. Трябва да създадем стандарт, който железницата да може да поддържа с различни параметри на услугата", категоричен е той. 
 
Според него в момента условията за подобрение са добри, тъй като има европейска политика за зелена мобилност, а и самата железница е готова за преструктуриране. 
 
"Не можем да се сравняваме с японските и германските железници. Стремежът ще е да модернизираме технологията на определяне на графика", каза Евтимов. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
0
 
0
 
! Отговори
Жоро-поро преди 2 години
До Joro да не се обажда
19
0
 
0
 
! Отговори
Новият шеф преди 2 години
на БДЖ е на 81 години!!! Алоооооооооу, тази длъжност не е почетно председателство на някоя фондация! Да си дигне дъ ртия Ъз, да обиколи страната (ама с влак) и да преспи два часа на три стола в дежурната стая, както им се налага на машинистите.
18
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 22 - Хаха, смеш-ник! У френско линията за влака Париж-Страсбург, която е 400 км и влака изминава разстоянието за 2 часа без малко струва на френските железници 2 млрд. ЕВРО! Цената на билета е средно 90 ЕВРО! Панимаеш? За какви наши цени искаш да стигнеш от София до морето за 2 часа, а? А? А?
17
0
 
1
 
! Отговори
Алекс преди 2 години
Яко се краде в БДЖ-то.
16
0
 
6
 
! Отговори
до Стария Машинист преди 2 години
А ти дизел крал ли си? А да знаеш как и кой краде и да не си казал никъде?Стегнете събираемостта, намалете кражбите, ЧИСТЕТЕ и поддържайте старата база и постепенно обновявайте. Ама все цените са ви в главата. Освен това, поддръжката на старите локомотиви, понякога може да е по-скъпа от лизинга за нов... ама цените на билетите са основното, нали, не кражбите и мързела - продънена кофа с вода не се пълни.
15
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Старият машинист Ако за тази цена се стига за 1-2 часа до Варна влаковете ще са пълни. Но истината е че се таралянкат по цяло денонощие.Конкурентна е само линията София -Перник, защото за цена под литър гориво и 45 минути в посока стигаш за работа без да висиш в трафика.
14
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Толкова ли не се сещате, защо в БДЖ не се инвестира толкова години, за да го скапят и някой като Ковача да ги купи без пари.Това е процес от началото на демокрацията.
13
1
 
5
 
! Отговори
просветен преди 2 години
Има ли още такива които незнаят че бдж се държи от две фамилии за които единственото нещо в живота е да смучат от държавния бюджет.Всички служители са шуробадженашки калчища, а ако някой външен попадне там,то е защото трябва и работа да се върши от време на време.А ръководството се назначава на олимпийски принцип - кой повече ще открадне за един мандат.
12
0
 
7
 
! Отговори
спрете преди 2 години
кражбите на горива,изгонете пенсионерите и се хватете да РАБОТИТЕ
11
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Модернизирането технологията за графика става чрез закупуване на съответния софтуер. Това е доволно стандартен продукт и разни такива видове има не само в други страни на Европата, ами и в БГ! Но в условията на БДЖ (държавна фирма) трябва да се следва ЗОП за това, значи - поне 9-10 месеца за внедряване на продукта, който иначе всякоя частна фирма може да си купи още утре! Ерго, заявения мерак от Събев - още от м. май 2022 г. да се стига от Сф до морете за 6-7 часа - няма как да се случи... Лошо!
10
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Абе големи разбирачи тука бре!Българино разбира от всикоооо,обаче иначе е последната д*упка на кавала
9
9
 
4
 
! Отговори
Joro преди 2 години
БДЖ трябва да се закрие! Това е най-малоумната организация в България. Некъдърници и безделници. Място, където да дочакаш пенсия без да знаеш какво работиш! Всеки ден по два пъти минавам през ЖП прелез, по 4-5 човека возят в един влак, по малко от маршрутка! Прелезът е автоматичен, но там стои жена, на която работата и е да си чака пенсията, няма значение след колко години...
8
2
 
15
 
! Отговори
Старият машинист преди 2 години
Да, в чужбина има модерни, скоростни влакове. Има нови, модерни, прави ЖП линии. Има! Но всичко това струва пари. Много пари. Затова и цените на билетите са високи. Представете си, билетът София- Варна да струва не 36 лв, а 130 лв? Колко семейства ще си позволят тази цена за да отидат на море? Нашенецът иска хем съвременен, хем евтин транспорт.
7
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Видяхме го концесионера частен превозвач на товари.. колко катастрофи станаха и пари потънаха от БДЖ :-х. За тази в Хитрино бяха обвинени машинистите, но незнам дали някой от управлението на "Булмаркет Рейл Карго", самото БДЖ и министерството не носи по-голяма вина за трагедията. Първи приоритет би трябвало да бъде спирането на кражбите и разхищенията, както и подобряване на безопасността.
6
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Аз още преди 15 години казах,че БДЖ трябва да се даде на концесия.Сега щяхме да имаме луксозни влакове. За последните 10 години само сменяха директори и все бяха на загуба.ГЕРБ даде на концесия летището,което бела на над 50 милиона годишна печалба,а не даде БДЖ което потъваше.В това няма логика.
5
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Е как няма да е на загуба БДЖ като влак с четири вагона дрънка от София до Видин с десет пътници!Плюс това че празни товарни композиции по същата линия минават само и само да се имитира дейност за да не се закрият товарни превози.
4
2
 
4
 
! Отговори
Извод преди 2 години
БДЖ трябва да бъде приватизирана! Всичко, което носи приходи и е все още с държавно участие трябва да бъде приватизирано за жълти стотинки от наши хора!
3
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Големи разбирали, всичко на концесия. Златото на България, тецове те, и тнт. Като сте много отворени, прочетете в цяла Европа са на дотациии от държавата, ама тука трябваше да се обслужват интересите на автопревозвачите частни и целенасочено разказаха играта на най-сигурният транспорт. Всичко е с цел.
2
4
 
2
 
! Отговори
Дадох ти минус преди 2 години
До българинададох ти минус само заради идеята за китайците. Който се е хванал на бизнес с тях (за големи проекти, става въпрос), хубаво не е видял. Иначе за останалото си прав. Но се съмнявам, че някой би се наел с концесия на пътническите превози.
1
7
 
7
 
! Отговори
българина преди 2 години
бдж е като една лада на магистрала и в центъра на софия с изискване евро 6 шест... нужно е следното от бдж остава само товарни превози със сегашниъе линии, пътническите се дават на 50 г концесия на китайци с нови влакове линии и отсечки със свързаност между всички областни градове. всяко друго решение е извън не 21 в а и 20 век.