Министър Шишков: Проблемът с ремонтите е в начина, по който се възлагат поръчките

Една фирма стои зад проблемните участъци на "Тракия" и жълтите павета, посочи той
17 окт 2022 11:08, Петя Славова
26
Министър Шишков: Проблемът с ремонтите е в начина, по който се възлагат поръчките
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Какво се случва в пътното строителство в страната и трябва ли да има "черен списък" със строителни фирми, които да не участват в обществени поръчки, заради доказани предишни злоупотреби, коментира служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.

По думите му, една и съща фирма стои зад един от проблемните участъци на магистрала "Тракия" и ремонта на жълтите павета. "Става въпрос за "Трейс", заяви той пред БНТ.

Според него проблемът с ремонтите не е във фирмата-изпълнител, а в начина, по който се възлагат поръчките и е организиран контрола от страна на държавата.

Още по темата
Според регионалния министър София е на път да загуби европейското финансиране за ремонта на центъра на града, осигурено по ОП "Региони в растеж", която се управлява от МРРБ. За да се усвоят парите, ремонтът на цялата централна градска част трябва да е готов и качествено извършен до март 2023. Тепърва предстои пренареждане на жълтите павета, ремонтът на ул. "Шишман" също продължава. Заради забавянето от МРРБ обмислят да започнат предварителни проверки на изпълнението на проекта.

От МРРБ са установили лоши практики при контрола и възлагането на изграждането на двата лота на АМ "Тракия", за които от служебното правителство твърдят, че са "спестени" около 40 млн. лв.

При участъкът Стара Загора - Нова Загора има по-малко липси в материалите, отколкото при лота Нова Загора -Ямбол. Първият участък обаче е строен на по-висока цена от втория, като и при двата има малък гаранционен срок.

"Затова си мисля, че още при самото възлагане на тези цени, най-вероятно е било буквално замислено или предвидено всичко това, което установихме. Защото няма логика - второто трасе е с по-сложен релеф, а цената да е по-ниска. Освен това договорът е на цена без да има елементи на пътя – определя се сума, решава се, че тя трябва да стигне за ремонта на пътя и се започва да се ремонтира без проект.", каза Шишков.

Регионалният министър посочи и други недостатъци при организацията на пътното строителство - при основните ремонти, извършвани под формата на текущи, се спестяват много от надзорните процедури. Поръчките са възлагани по технологични проекти, които според Шишков не съществуват в правния мир, а дълги години в АПИ не е имало звено, което отговорно да контролира основните ремонти на пътищата.

"Няма как всички фирми да са лоши. Според мен имаме лош стопанин в лицето на общините и държавата. Ако нещата бъдат поставени така, че всички да ги изпълняват, този проблем няма как да се случи. Проблемът не е във фирмите, а в начина, по който се възлага. Фирмите нямат друг избор. Всички тези фирми, които се занимават с пътно строителство, на практика са заложници на държавата и общините.", каза Шишков.

Служебният регионален министър заяви още, че зимната поддръжка на пътищата е гарантирана.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ПАК МИ ИЗТРИХТЕ КОМЕНТАРА ,ЧЕРВЕНИ ***!!! МРЪСНИ ЧЕРВЕНИ ДУШИЦИ.....
19
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
От цяла Европа,само в България главния прокурор нарича премиера ,шефе. На другите места няма как премиера да е шеф на прокурора.Това е недопустимо.Прокуратурата тряжва дае независима и да няма отношение с политиката.Това важи за всички,включително и за историците и журналистите.
18
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Той е такъв.Лесно е да кажеш нещо обидно,а и друго не можеш.Обаче има едни факти,на които никой не може да ги оспори.Това са доказателствата.Сега господин прокурор и човека на който казва шефе ,няма ли да кажат нещо.Гешев няма ли да направи проверки на случаите?
17
2
 
1
 
! Отговори
Никк преди 1 година
Trace строиха и западната дъга на околовръстния път, от към люлин, където на всеки няколко месеца се отварят едни огромни кратери. Тая фирма трябва да я забранят да участва в поръчки и да я съдят
16
4
 
5
 
! Отговори
До 17 Стига бе преди 1 година
ГЕРБерастията трябва да бъде изкоренена с национална доктрина за съживяване на нацията. Цялата д0лна, гадна, посредствена, арогантна, крадлива, противна, ненаяла се, лакома паSмина от тази позорна за Българската история шaiка ГРОБ, довела до най-голямата катастрофа в България след Турското робство и захранването на властта от ***, трябва да бъде вкарана в затвора а имуществото на хиляди конфискувано.
15
4
 
4
 
! Отговори
Стига бе, преди 1 година
Извадил проба от асвалт на над 10 години и умува, дали можели да се износи 1 см ??? Шишков , който допусна в това министерство.бе? Явно и Фигурантът се готви за нови избори! ГЕРБ не управляват вече две години! Що не извади проби от това, което сте построили след преврата на Радев? Щото сте построили едно голямо...Нищо ! И както казваше Чалгата..."Вървят едни милиарди, а пари в държавата...няма"!
14
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Разбира се, че трябва да има черен списък. Как е възможно да дадеш на някого поръчка, той да я изпълни лошо и после да му дадеш нова, защото е предложил най-ниска цена. То и аз мога да предложа най-ниска цена и да не изпълня нищо, само да прибера парите и да платя глоба 10% от тях. Защо на мен никой не ми възлага поръчки тогава?
13
7
 
11
 
! Отговори
230 преди 1 година
Кражбите на мутрата от Банкя са повсеместни! Време му е за затвора.
12
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
То има и един друг момент, че на днешно време никой не знае как се редят павета. Просто не можеш да намериш майстори със занаят. Затова си беше чиста лyдост да пренареждат жълтите павета, ама нейсе... А фирмите, които правят ремонтите даже не се и опитват да търсят или да обучат персонал, а наемат там някакви общи работници да свършат тежката работа. И естествено те пък правят каквото могат, т.е. нищо и резултатът е некачествено изпълнение.
11
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ГРОБарите на държавата пак рИват.
10
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Фирмите сега плащат една малка глобичка и си продължават по старо му и нищо не се променя. Това е проблема. Щом нещо не е направено както трябва не трябва да се плаща за него изобщо. Ако отидете в магазина няма да си купите нищо развалено дори да е на половин цена.
9
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ГЕРБ постави държавата на колене, като събори едно що-годе добре действащо правителството! ГЕРБ с тяхната алчност, самоизтъкване и желание за лична облага от парите, които чакаме да дойдат от ЕС.
8
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Поръчките са възлагани по технологични проекти, които не съществуват в правния мир". Супер, /фанахте ги, дет се вика/. Обаче от 2014 всички условия по всяка обществена поръчка се обявяват публично. Та да питаме нямаше ли кой да види липсите в "правния мир". Опозиция тогава е нямало, нали?
7
1
 
8
 
! Отговори
Епидемия преди 1 година
Всички крадат, Герб крадяха и със задните си часри, АсАн Василев беше се опитал даже да вдигне процентът на "отчисленията" по думи на запознати. Няма ли контрол и спазване на проекти, няма нищо. Един проетант, общинар, кмет ако влезе в затвора за некачествена работа, ощетила данъкоплатеца, ще има подобрение.
6
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тоя много бързо забрави защо го уволниха от Столична община.
5
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 3 "крадат 60% от парите за ремонта" Точно по същата схема се крадеше и преди 13 години при правителството на Станишев. Знам, защото тогава работех в такава фирма. После, когато дойдоха ГЕРБ, за кратко не се крадеше толкова, около 2 години, и след това нещата се върнаха по познатата схема.
4
0
 
10
 
! Отговори
българин преди 1 година
ЗАЩО направеното от ТРАСЕ по магистралата в Сърбия е перфектно , а тук не е ??!!!
3
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тоя пък ги е наприказвал едни... Фирмите не били лоши, а само тези, които им възлагат поръчките? Алоо, те работят заедно, бе! Това само кьоравите не го знаят! Нормална фирма не може да се дореди до тези поръчки!
2
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
С една дума корупция. Аз ти давам тази поръчка, но ти ми даваш тия пари.
1
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Любимата Трейси на сикаджията,ги дава на Мата Хари,а тя ги тъпче в шкафчинциту, докато Боко тиквата гали пищака и маже оня финистил.