България да забрави за морето, да акцентира на приключенския туризъм

Все повече хора търсят преживяване извън хотела и плажа
26 юни 2023 19:27, Анисия Иванова
46
България да забрави за морето, да акцентира на приключенския туризъм
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Трябва бавно, но твърдо да се върви към промяна на имиджа на България като туристическа дестинация. Имиджовата реклама на страната ни трябва да забрави за малко за морето. Да акцентираме върху приключенския туризъм и този, свързан с преживявания. Ако сложим лого, което отговаря на сегашния бранд на България, трябва да сложим или бутилка или чаша. Това каза Димитър Попов, Penguin травъл, в предаването "Клуб Investor" на Bloomberg TV Bulgaria с водещ Ивайло Лаков.

Пазарният сегмент на хора, които имат съвсем други търсения и желания от това просто да плажуват, които търсят  приключения, преживяване извън хотелското настаняване, става все по-голям и по-голям и точно това трябва да продаваме и с това да рекламираме. По този начин България малко ще си промени имиджа на парти дестинация, защото ние (няма какво да се лъжем) имаме бранд, но сме "парти дестинация". Не говоря за "алкохолен туризъм", но дори и когато става дума за София, отново сме "парти дестинация", което не е задължително лошо конотация, но възможностите са далеч по-широки, подчерта гостът.

Основната част от продажбите за летния сезон се осъществяват между ноември и февруари, каза гостът и особено по Коледа и Нова година. Бюджетът за реклама е насочен именно през тези четири месеца. През февруари големите туроператори отчитат 70-80% продадени резервации за летния сезон. Към май-юни започват продажбите в последния момент. При чартърния туризъм, където се резервират цели полети, често се продават билети на много по-ниска цена от себестойността, защото всичко е по-добре от празните седалки в самолетите.

През тазгодишния летен сезон туроператорът каза, че има "голям ръст във всички други програми, освен морския туризъм". Причините за спада при "продукта море" него са много, но и метеорологичното време играе голяма роля. Рецесията и инфлацията в Германия, която намалява покупателната способност на туристите, идващи от там, също имат своето значение. В съседните балкански държави също се наблюдава отдръпване, но то не е таза забележимо, както в България.  

"От друга страна забелязваме голям ръст на всякакъв друг вид туризъм - пешеходен, културен. В момента представянето на тези сектори са дори над нивата от 2019 година и то доста над тях. Изводът е, че може би малко трябва да оставим на страна морския туризъм. България има нужда от имидж, свързан с друг вид туризъм, който е пренебрегван по отношение на рекламата".

Тази тенденция не е характерна само за България. Приключенският туризъм се развива дори в държави като Грузия, която успешно предлага конен, пешеходен, велотуризъм кросови мотори и др. на израелския туристически пазар.  

Основен проблем в туризма е липсата на актуална и точна статистика за средногодишната заетост на хотелите. В големите европейски градове тя се движи около 80%, докато в България, ако се постигне 40%-на  средногодишна заетост, се счита за успех, каза още Попов.

"Това е, защото са много хотелите. Освен това, някой може ли да каже колко е базата, предлагана през Airbnb? Има хора с по пет-шест апартамента. Както вървят нещата, скоро централна София ще се обезлюди. Всички софиянци ще изместят да живеят в покрайнините. Ставаме парти туризъм. Това ли е туризмът, който искаме да правим - евтин туризъм?"

Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


46
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До 9 "Да минат през Столипиново" Майтапите се, ама гледах едни инфлуенсъри, които пътуват по света и като бяха тук, единия го заведоха в Столипиново. Така се кефеше човечецът! Като не са виждали им е интересно, та няма лошо да водим чуждестранни туристи и по такива места.
18
1
 
16
 
! Отговори
Сорос преди 10 месеца
Съсипахме морския туризъм, сега ще съсипем и останалите.
17
1
 
18
 
! Отговори
Ами то да стигнеш преди 10 месеца
До морето по тези пътища си е направо приключение. Ами късмет трябва
16
2
 
17
 
! Отговори
Феро преди 10 месеца
За бога братя не приключенствайте в българската Никарагуа. После ще ви дават по Дискавъри в криминалните случаи.
15
2
 
21
 
! Отговори
Дедо преди 10 месеца
Приключенски туризъм . Отиваш в монтанските или видинските села и влизаш в контакт с местните ***. Или ще те бият или ще те ........ Абе приключение отвсякъде.
14
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
България може да забрави за всичко с такива прости управляващи вече 33 години
13
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Мутрите изгоряха с хотелите на морето
12
7
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Влезиш ли в членство в ЕС се отказваш от няколко вида бизнес . Туризма е една от тях . Турция ще обере туристите и инвестициите . За нас остава ,,усвояването,, То ще опрай България . Усвояване до дупка .
11
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До Анонимен 8. Може и да те претрепят а обира си е рутинна работа и не предполага изненадани туристи.
10
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
ЧМорето е бетонирано, да наблегнем на бетонирането и на останалата територия.
9
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Да минат през Столипиново, приключението ще го запомнят завинаги.
8
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Ми то по Мутроморието си е приключение всеки гледа да те прекара.
7
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
До 5, Абе това си е добра идея. Да ги набутаме туристите при романеску...в гетата все още се намират и мизерни постройки и пребиваващи, макар че половината си направиха палати и живеят доста добре. Ше ги приемат като гости, ше им пускат кючеци. Пък и деца доста има, а западните туристи обичат децата. Много ги обичат.
6
1
 
22
 
! Отговори
Общ работник преди 10 месеца
На тоя чичко някой да се опита да му обясни, че за да акцентираш трябва дългосрочна и целенасочена политика в бранша. От училището, през практиката на кадрите до реализацията им в успешен модел. Туристическия продукт не се прави за един сезон. А това, което имаме или нямаме в момента е точен резултат от отношението на бизнеса в последните 25-30 години. Или с две думи - те са си виновни. И докато не го осъзнаят, няма да се оправят.
5
2
 
14
 
! Отговори
Олимпий Панов преди 10 месеца
Винету вече си имаме остана сценария за приключенческия туризъм да напишем и готово!
4
2
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Приключения къде? В провинцията ни е пълно с едни индопитеци, които такова приключение ще ви спретнат, че свят ще ви се завие. Чужденците бягат точно от срещата си с тези ***.
3
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
А какво имаме да предложим е основния въпрос ? Сървайвър в някое гето ли ? Всичко съсипахте и сега въпреки непрекъснато обявяваните рекорди нещо се окумихте и забърборихте несвързано.
2
1
 
16
 
! Отговори
В. преди 10 месеца
Плащат ли данъци хостелите?
1
2
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Като например пеша и самостоятелно да се мине през Столипиново или Факултета.