Намаляват скоростта на влаковете заради жегите

Това ще става при достигане на температури на релсите над 54 градуса
24 юли 2023 22:10, Красимир Ангелов
19
Намаляват скоростта на влаковете заради жегите
Снимка: БГНЕС

Във връзка с достигане на критични стойности в температурата на жп релсите, всекидневно и за определен период от време на различни места се въвеждат намаления в скоростта на движение на влаковете, съобщиха за БТА от Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

Няма определени райони, всичко зависи от температурата, уточниха от дружеството.

За температурите следят служители на НКЖИ. Измерванията се правят на всеки час по цялата инфраструктура, като се измерва температурата на релсата на отделни пунктове през 40 – 50 километра. Опасен интервал за високите температури е от 11:00 до 19:00 часа.

Технически лица дават намаление на скоростта вследствие достигане на температури на релсите над 54 градуса. Първоначално се уведомяват двете най-близки гари, а впоследствие влаковия диспечер, който уведомява всички превозвачи, включително и локомотивните машинисти, посочват от дружеството, отговорно за железопътната инфраструктура.

От НКЖИ допълват още, че температурни намаления в скоростта са необходими, тъй като има рискове от загуба на устойчивост вследствие температурното удължение на релсите.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още по темата: лятожегавлаковеНКЖИ
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
2
 
! Отговори
до 13 преди 8 месеца
миналата седмица бях в италия - влакът се движеше с 300км ;) нямат проблеми с релси и влакове. тук се цели да се затрие и това последно държавно предприятие, за да се нагушат всички автобусни компании и да стана милиардери ;) няма бяла страна в ЕС, която да не е наложила влаковия транспорт като основен за превоз на пътници и стоки, това е най-евтиният(след речния/морския), със сигурност най-удоният и 1н от най-сигурните ;) само мезерна българия не разбраха това и се "строят" вятърни магистрали
16
0
 
1
 
! Отговори
Хахахахахахахахахаха преди 8 месеца
Щот иначе се движат бързо, а?
15
0
 
1
 
! Отговори
Фитьо преди 8 месеца
Предприемачите да пускат дилижансите!
14
0
 
7
 
! Отговори
Таке е най-лесно преди 8 месеца
Значи вместо да подобрим железния път......намаляваме скоростта?!
13
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Скоро ще ги бутаме!
12
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
В Италия и Испания също е горещо, някой знае ли за подобно намаления там.
11
0
 
1
 
! Отговори
Дрън-Дрън преди 8 месеца
Умело противодействат на новата тенденция пътниците да пътуват с отворен прозорец по време на жегите...
10
0
 
3
 
! Отговори
За да може преди 8 месеца
Да се нагряват по-добре
9
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Смях, релсите и колелата на влакчетата ще се стопят като псевдо кашкавала, е при Тошо при 40 градусови жеги са летели без проблеми, а сега всичко се топи даже и на сянка.:))
8
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Те първа иначе въвеждат да "лети" със 165 км/ч
7
0
 
1
 
! Отговори
Кой преди 8 месеца
Си ти
6
0
 
15
 
! Отговори
Хемус преди 8 месеца
Намалената скорост ще се компенсира с отворен прозорец застопориран с бутилка за климатизация
5
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
От Боже Докарай ме Жив съобщили,че скоростта ще бъде намалена незначително,от средна 300км.ч на 260км.ч , като пътуването до Бургас щяло да отнеме час и двадесет минути, вместо обичайните шестдесет минути. А от Петрич до Варна, продължителността на кандилкането с дилижанса се запазва на обичайните двадесет и три часа.
4
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Тогава и на минус пет градуса да карат бавно, да не земе да се почупят тия релси
3
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До Анонимен 1. Проблемът е в изгнилите *** където са дървени и вероятно те си знаят как са ремонтирали участъците и им ги е страх. Не им се дават пари за нищо и ще карат с 30 кмч.
2
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Брях тия шоколадени релси
1
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Сега да говорим сериозно! В цялата история на влаковете и железопътния транспорт, не е имало нито едно лято в нито една година, когато релсите да не са достигали със седмици поред 54 градуса! Това е НИЩОТЕМПЕРАТУРА за стомана на слънце! Това е температура, която е 99.99% идентична за стоманата със, примерно, 10 градуса! Това е поредното безумие, климатична лудост, зелено сектантство!