Ще купуваме билети за БДЖ с нова модерна система

Идеята е един билет за различни видове транспорт
17 окт 2023 15:42, Анисия Иванова
30
Ще купуваме билети за БДЖ с нова модерна система
Снимка: БГНЕС

Започната е работата за изграждане на нова модерна система за издаване на билети в „БДЖ-Пътнически превози“, чиято идея е да бъде интегрирана в голямата единна система за издаване на общ превозен документ. Това заяви заместник-министърът на транспорта Бисер Минчев, който откри провеждащия се в столицата железопътен форум на тема „Предизвикателства в развитието на железопътния транспорт“.

Минчев обясни, че страната ни се стреми към вече утвърдената практика в много страни да се пътува с различни видове транспорт с един превозен документ. „Да стигнем това, което го има в Европа – с един билет да можеш да пътуваш с влак, автобус, а пък защо не и със самолет и морски транспорт“, посочи заместник-министърът.

Пред участниците във форума той подчерта, че пътническата услуга в железниците трябва да бъде подобрена, а за това има две важни условия – да бъде вдигната скоростта на пътуване, както и да се придобие нов подвижен състав.

„Най-вероятно ще се сдобием по-рано с новия подвижен състав. Надявам се проектите в Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) да свършат в най-кратки срокове. Това, което сме предприели извън Плана за устойчивост и развитие – имам предвид получаването от държавата на нов подвижен състав, е да намалим колкото се може по-малко ремонтната дейност на старите вагони и локомотиви, а да се насочим към закупуването на нов подвижен състав. Ще бъдат закупени нови вагони и локомотиви. Работим в посока и за евентуално придобиване под наем на модерен подвижен състав. Ако не го направим това и си останем със стария, пътническите превози няма да имат ново лице”, обясни министърът, цитиран от БТА.

„Развитието на жп транспорта е ключов приоритет както в европейската транспортна политика, така и в дейността на Министерството на транспорта и съобщенията, и в тази връзка усилията ни са насочени към изграждането на съвременна и оперативно съвместима железопътна система. Изключително важни са инвестициите в железниците, за да се отговори на изискванията на Европа за Зелената сделка - намаляването на вредните емисии, ограничаване на негативното въздействие на транспорта върху околната среда и здравето на хората, намаляване на потреблението на горива и повишаване на енергийната ефективност“, каза още той.

Според заместник-министъра развитието на интермодалния транспорт, даващ възможност за прехвърлянето на товарите от шосетата към железопътния транспорт, е особено важна стъпка, за да се повиши ефективността на транспортната система.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
17
 
! Отговори
www преди 7 месеца
От Пловдив до Стара Загора, експреса пътува 2,5 часа, като за по напряко минава през Димитровград. Каквито и системи за билети да купуват, за да крадат пари от разработчика, докато не се направят линии и не се купят влакове, работят само в полза на автобусните превозвачи, е не си мислете че го правят безплатно.
7
5
 
8
 
! Отговори
От Хайделберг до 5 преди 7 месеца
Ти някога бил ли си в Германия ползвал ли си немска Железница, че да казваш кое как е немските железници приятелю са трагични да сравнение с Българските са супер, но истинските железници са в Испания във Франция, но не и в Германия брато Така че стига с този Дойчланд Стига с тези градски легенди ела да видиш кое какво е и тогава говори Има ли смисъл да ти обяснявам че влаковете в Испания вдигат по 315 км/ч. Не си Ползвай телефона да го слагаш по масите Ами вземи чети малко
6
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Вместо модернизация на БДЖ с нови бързоскоростни влакове, парите за въстановяване се влагат във фотоволтаици и вятърни мелници. Продажбата на билети се модернизира. Е намаляват се разходите от продасачите на билети. Много хора и билет няма да могат да си купят.
5
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Идеята работи добре в старни, в които имат S влакове, демек такива бързи, с много спирки (дори не мога да ги нарека гари) в градовете и в близките предградия, села и градчета. За съжалнеие, в България не виждам, освен ако не се върже към общинския градски транспорт, но ме притесняав, че това ще оскъпи билета. Ще се радвам, ако измислят нещо хубаво :)
4
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
продайте БДЖ на ДойчеБан, внесете германски служители и всичко ще бъде окей в рамките на 6 месеца.
3
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Дрън, дрън, дрън - на територията НИЩО не може да се случи докато не заиграе сопата!
2
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Така с новата система ще можеш да си купиш билет, за да те вали сняг или да се свариш (по-вероятно с оглед на климата), а с повече късмет може и да се запали нещо в движение... Я по-добре самолет, и то еднопосочно.
1
0
 
25
 
! Отговори
БДЖ преди 7 месеца
Е замръзнало в1969г. Такива влакове няма у в Ботсвана. Да не говорим че никъде не може да платиш с карта пълна трагедия просто БДЖ олицетворение на държавата както и спорта здравеопазването инфраструктурата и 80-те процента *** които населяват територията