Събират се глоби от превишена скорост, а ПТП-тата продължават

Няма ясна визия за пътната безопасност, категориччни са от ИПБ
18 мар 2024 23:55, Анисия Иванова
65
Събират се глоби от превишена скорост, а ПТП-тата продължават
Снимка: БГНЕС

Институтът за пътна безопасност се обръща към МВР и Министерство на финансите, което по силата на чл.157, ал.5 от Закон за публичните финанси, взима и управлява в "единната сметка" излишъците от Фонда за безопасност на движението. Към края на 2023 година по сметката на фонда би трябвало да има налични повече от 423 милиона лева.

В Наредбата за управление на фонда е записано, че приходите се набират от глоби за нарушения, заснети с технически средства. Средствата от фонда се разходват за нуждите на МВР. За периода 2022-2023 година от фонда са изразходени около 33 милиона лева за камери, консумативи и софтуер. Това представлява по-малко от 8% от наличните средства във Фонда, информират от ИПБ, като цитират данни на МВР.

За периода 2022-2023 година безопасността по пътищата не се е подобрила. Пътнотранспортният травматизъм продължава да е един от най-високите в ЕС. Транспортната система на България се характеризира с изключително опасна пътна инфраструктура, неефективен контрол и високи нива на корупция. Свидетели сме как отговорните институции непрекъснато се оплакват от липсата на ресурси/пари за реализиране на политики в пътната безопасност, подчертават експертите в писмото си.

Според тях гражданите с пълно основание негодуват и не заплащат глобите си, защото те не виждат резултатите, които сте им обещали.

"Самоцелното събиране на средства от глоби във фонд, без ясна визия за модел за тяхната употреба и активна дейност към подобряването на пътната безопасност и запазването на живота на гражданите, е ясен показател за НЕКАДЪРНОСТ или нещо друго. Изразходваните средства от фонда до този момент са минимални и единствено за доставяне на техника, с която да се събират повече пари. Управлението на Фонда за безопасност на движението много прилича на управлението на търговска фирма, която харчи колкото се може по-малко, за да реализира на края на годината излишък, който да се използва от собственика ѝ - министърът на финансите", пише в позицията на ИПБ.

Данните показват, че за последните 9 месеца са издадени електрони фишове за превишена скорост за над 120 милиона лева, като за същия период са събрани повече от 72 милиона лева, без това да повлияе по никакъв начин на пътнотранспортния травматизъм.

"Това е национален рекорд за налагане на глоби. Залагането на капани по пътищата на България се е превърнало в държавна политика, целяща да събира пари от българските граждани, за да се подпомогне изпълнението на бюджета.  Настояваме този държавен рекет да бъде незабавно преустановен. Ако това не се случи ще организираме информационна кампания, чрез която да достигнем до всеки шофьор, за да се противопоставим на финансовото издевателство от страна на Министерство на финансите", завършва писмото на ИПБ до МВР и МФ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


65
Още по темата: КАТкатастрофиглобиИПК
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
1
 
18
 
! Отговори
Помните ли преди 1 месец
Скандала с тия които срещу заплащане триеха глобите в Кат на разни комунисти мутри и бизнесмени в кавички
18
0
 
20
 
! Отговори
Груйо Михалов преди 1 месец
Пътищата са зле ,няма даже маркировка , знаците са слаби . Също има има и много неграмотни шофьори, които си мислят, че карат шейната на Оби Уан Кеноби в Междузвезни войни. Изпреварват преди завой с 150км на сляпо, геймъри ли са, филмари ли не знам. Най вероятно са комплексари с малки кайсийки.
17
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Изключително вярно написана статия! Залагат се капани. Това е факт. Табелите на едно плевенско село се дръпнаха на 350 м. от старото им място в посока полето, за да може да се експлоатира едно хубаво място за криене на камера. На едно друго място на главен път през зимата се появява знак за ограничение на скоростта до 60 км/ч и след това през лятото се маха. Цивилните коли които снимат с триногите се паркират в нарушение на правилата за движение-в кръстовища, върху частна собственост и т.н.
16
0
 
16
 
! Отговори
Абе преди 1 месец
Нали купиха много умни камери, за какво им е катаджия да ги пази. Да свършат нещо полезно.
15
0
 
18
 
! Отговори
Ок преди 1 месец
Малко преди камерата на снимката Околовръстното прави чупка. Изведнъж най-лявата колона трябва да мине метър вдясно за да не закачи бордюра. Водачите в средната лента не следят маркировката и продължават директно. Хайде ние го знаем, но Околовръстното не е само за столичани.
14
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ремонтират и разширяват улици и пътища на парче, после тапата се премества. Още не е готово околовръстното, а вече плаче за разширяване. Магистралите в даден момент стават скоростни пътища. Никаква организация. Никаква превенция. Да не говорим за забравени знаци, както и своевременна актуализация. А катаджиите само висят зад радарите, вместо активно да се включат предотвратявайки произшествия. Гледах едни такива, на 100 м зад тях, задръстване, но на мърдат от радара.
13
2
 
24
 
! Отговори
gafdd преди 1 месец
Крият камерите на скришни места, за да не ги видят шофьорите. Естествено, че по този начин се цели единствено събиране на пари от глоби, а не превенция с намаляване на скоростта. Ако действително искат да се намали скоростта, обявяват радара 500 метра преди него и това ще спаси човешки животи, а не глобите.
12
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Сексуалното насилие на политици и заптиета е граждански дълг на всеки българин, който се интересува от бъдещето на родината си!
11
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Единственият начин за борба с мафиотската структура наречена държава е: всеки един българин да осъзнае, че тя му е личен враг и да прилага пълен саботаж при всяка една възможност, както и пълна кражба на ресурси и въобще на каквото му е възможно! Докато тоя тумор рухне!
10
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Постоянно се качват клипове как някой карал със 150, 200, 250... всеки знае, че може да мине метър, ако бутне на мильо стотачка-две или пък ако има негов човек във КАТ. Тия ми говорят, как събирали глоби... в същото време пътищата са дупка до дупка, знаци има тук-там, маркировка въобще, мантинели от соца...
9
6
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Да не забравяме, че рекетът по пътищата беше въведен от Кирил Петков и Асен Василев за захранване на системата им от фирми, които се изхранват от нашите глоби. Партиите ПП и ДБ са първенци по избори на разходи за избирателната им кампания!
8
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До БългаринНито една от споменатите от тебе мерки не е проработила до момента.
7
27
 
5
 
! Отговори
Българин преди 1 месец
Трябват просто още по-твърди мерки. Българинът разбира като му бръкнеш сериозно в джоба. При сериозно нарушение - глоба. Второ нарушение - глоба и отнемане на колата и книжката. При шофиране без книжка - затвор. За по-малко от година ще станем добри шофьори.
6
0
 
4
 
! Отговори
123 преди 1 месец
С тия глоби и нещо за неправилното паркиране могат да направят - по-добра организация в кварталите и просволутите сглобяеми паркинги.
5
3
 
36
 
! Отговори
Идиоти преди 1 месец
Глобите са да ни щавят! Не скоростта е проблема а липсващата инфраструктура! Не знам кой е дал разрешение България да се нарича държава сбирщина от диваци е това гето!!!
4
0
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
За начало да вземат да си оправят дупките и маркировките, навсякъде, и в градовете, и републиканската мрежа... това да пътуваш по тъмно междуградси си е цяло предизвикателство. Особено, ако не познаваш пътя и той е със завои. АПИ да минат да си проверят знаците, по подбалканския път има ограничения за обекти, които от години не функционират, но знака 60 си стои...
3
0
 
24
 
! Отговори
българина преди 1 месец
защото не скоростта убива а абсурдна инфраструктура плюс демокрация до краен предел
2
1
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Че те глобите не се налагат за да намалят ПТП-тата, те са за да има пари за крадене.
1
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
ПТП-тата не са от превишена скорост, а от тьпотия. Хората масово не владеят техниката на каране, а и за психически нестабилни.