Египетска приказка за сърцето

Постановката е на Учебен театър на НБУ
21 апр 2010 14:36,
8
Египетска приказка за сърцето
Снимка: НБУ

Спектакълът „Египетска приказка за сърцето” е реализиран по един от най-интерпретираните текстове на древноегипетската култура, останал до наши дни.

Постановката, която е реализирана по идея на Антоанета Петрова и чийто преводач е доц. Сергей Игнатов (министър на образованието), можете да гледате от 18,30 часа в Учебен театър на НБУ.

Древният папирус с оригинално заглавие „Историята на претърпелия корабокрушение’’ е определян като едно от първите приключенски четива в света.

Текстът е открит случайно от руски египтолог през 1880г., а е датиран от 20 в. пр.Хр. от времето на фараон Аменемхе I, като е отбелязван и с второ подзаглавие „Островът на изобилието’’.

Като следва сюжета за отпътуване на героя, корабокрушение, пристигане на остров, среща със змей, общуване между тях и спасение на героя чрез успешното му завръщане, приказката ни запознава с древноегипетското „учение за контрола над сърцето” и общуването между човек и бог според египетската философия.

Чрез средствата на танца, песента и визуалния колорит, присъщи на древната култура на Близкия изток, спектакълът ни отвежда на едно необичайно пътуване назад във времето към свръхсетивната памет на човечеството.

Проектът обединява усилията на различни поколения артисти, преподаватели и студенти на НБУ в изследователски процес върху египетската култура и митология.

Участниците са преминали през интензивно обучение по йога, ориенталски танци, вокално пеене. Особено любопитен елемент при създаване на спектакъла е разработването на партитури за телесно поведение, базирани на египетски рисунки на ритуали-игри, както използването на древноегипетски език и фонетично свързване с коптски език и химни.

Зрителите ще видят един нов уникален театрален език, който е по-близо до театър на движението и танца, което винаги съпътства постановките на режисьорката Елена Панайотова и провокира с иновативността си.

Проектът е реализиран с подкрепата на Централен фонд за стратегическо развитие към Настоятелството на НБУ, Министерство на културата и фондация ''Етюд'.'

Сценична адаптация и постановка са на Елена Панайотова, костюми - Юлияна Войкова-Найман, вокален и музикален консултант - Вероника Петрова, консултант по ориенталски танци - Адриана Кацарова.

Участват Антоанета Петрова, Десислава Христова, Димитрина Гинева, Стойка Стефанова, Василия Дребова.


8
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
1
 
1
 
! Отговори
Лсд преди 8 години
Повече от съгласна съм с Вашето мнение! Студентка съм в НБУ, гледах постановката и едва ли ще ми стигнат думите да опиша колко съм впечатлена от сюжета, от костюмите, музиката и най вече от играта, която показаха момичетата! Не мога да разбера хората, които коментират. Доста е неуместно да говорите за нещо, което не сте видялИ! И малко или много , тези хора са вложили доста усилия и труд, което трябва да бъде оценено! Доста разочарована останах, след като видях тези коментари.Грозно от ваша стра
8
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Има доста богове с повече от две ръце :) и Шива е богиНЯ
7
1
 
2
 
! Отговори
той преди 9 години
Петрол, много си прост, Шива е шесторък и е мъж, а не Хера. Постановката не съм я гледал,но това което са направили момичетата е много типично за египетските приказки и постановки. Но четейки коментарите се отчаях. Те принадлежат на прости, неграмотни и необразовани хора. Ако това са зрителите по театрите, то театрите веднага трябва да бъдат затворени, за да не се опорочават от такива хора.
6
1
 
6
 
! Отговори
феноменално преди 9 години
дайте друга снимка, че тази почти ни отказа от постановката!
5
1
 
5
 
! Отговори
страх преди 9 години
Малеееееее! Ужас, а не естетика!
4
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Tova maorki ot egipetski proizhod li sa ? Ili BG originalni neleposti ?
3
0
 
6
 
! Отговори
въпрос преди 9 години
В главната роля Сергей Игнатов ли ще е ?
2
1
 
8
 
! Отговори
4567 преди 9 години
Като гледам на снимката оплезената Стойка от ББ1 не мога да не си помисля за " пипируда - пипируда" и ми се губи целия ефект от великите драматургични напъни.....
1
2
 
8
 
! Отговори
Петрол преди 9 години
Театъра е хубаво нещо. Но, ако така са се движели в Египет, то съм щастлив че не съм бил свидетел на такова великолепие. Не мога да си представя щастието, царица Клеопатра и нейните муцки, от светата и, заедно с царедворците и охраната да пристъпват оплезени, до уши по пътя, махайки с ръце като шесторъката Хера. Ще избягам, ако има къде, като ги видя.