564 млн. китайци вече са в нета

Броят им е нараснал с 10% за една година
16 яну 2013 12:11, Бойчо Попов
0
564 млн. китайци  вече са в нета
Интернет кафенетата все още са популярни в Китай. Снимка: Ройтерс

Повече китайски граждани от всякога имат достъп до глобалната мрежа благодарение на мобилните технологии, които насърчават проникването на интернет.

Според правителствен доклад на China Internet Network Information Center (CNNIC) около 51 милиона нови китайски потребители са получили през 2012 г. за първи път достъп до интернет, с което броят на онлайн потребителите достига 564 млн. Това представлява увеличение от десет процента на годишна база и от своя страна дава тласък на проникването на страната с 3,8 процентни пункта. Така в края на 2011 г. интернет разпространението достига 42,1%.

Увеличението на потребителите, което е повече от населението на Испания, в голяма степен е благодарение на мобилните технологии. Бумът в мобилните технологии, който включва по-широкото използване на таблетите и смартфоните, прави свързването към онлайн мрежи все по-лесно за китайските граждани. В резултат на това броят на тези, които са онлайн чрез таблети, смартфони и безжични мрежи, се увеличава с 18,1% до 420 милиона, пише още в доклада. Hidden Field

Цитираният за първи път от Techweb доклад посочва също, че докато интернет кафенета започват да губят популярност, употребата на настолни компютри също спада - с почти три процентни пункта през 2012 г., а едва 45,9% от потребителите са ползвали лаптопи. За сметка на това обаче използването на мобилни технологии е скочило от 69,3% до 74,5%.

Популярността на микроблогинг услугите също нараства – с шест процентни пункта, и през 2012 г. те са ползвани от 309 млн. китайци. 242 млн. жители на Поднебесната империя пазаруват онлайн, като ръстът през 2012 г. е с 6,6 процентни пункта на годишна база.

Още новини от света на комуникациите четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


0
Още по темата: интернет в Китай
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари