Amazon с най-доброто си тримесечие в историята

Въпреки това анализаторите остават недоволни от компанията
29 яну 2016 15:52, Елена Кирилова
7
Amazon с най-доброто си тримесечие в историята
Снимка: архив Ройтерс

Американският технологичен концерн Amazon.com отчете най-печелившото тримесечие в историята си, но най-големият онлайн търговец на дребно все пак успя да разочарова Wall Street, като не изпълни прогнозите си за резултатите си. Това изпрати акциите му с 13% надолу по време на следборсовата търговия, предава Ройтерс.

Резултатите, намерението на компанията да инвестира повече в нови области, както и изключително ниските маржове на печалба, накараха инвеститорите да си задават въпроса дали компанията може да продължи да печели.

Нетната печалба на Amazon за четвъртото тримесечие, което включва коледния сезон, нарасна до 482 млн. долара, или 1 долар на акция, през тримесечието, което приключи на 31 декември. Това е повече от 214-те млн. долара, или 45 цента на акция, които концернът отчете година по-рано.

Върху печалбата е повлияло нарастването на оперативните разходи. Очакванията на анализаторите бяха за 1,56 долара на акция според Thomson Reuters. Акциите на компанията отбелязаха срив от 13% до 551,60 долара по време на следборсовата търговия, последвайки 9% ръст по време на самата сесия.
Amazon обявява трето поредно печелившо тримесечие за първи път от 2012 г. насам, но Wall Street все още иска да види по-добри резултати от нея.

Нетните продажби нараснаха с 21,8% до 35,75 млрд. долара, но не изпълниха прогнозата за 35,93 млрд. долара. Като се изключат 1,2 млрд. долара от неблагоприятното влияние на валутните промени спрямо миналата година, нетните продажби са се увеличили с 26% в сравнение с четвъртото тримесечие на 2014 г.

Главният финансов директор на Amazon Браян Олсавски защити резултатите на компанията в четвъртък, допълвайки, че влиянието на чуждестранните валути се е оказало неочаквано голямо, но като цяло компанията има “едно много силно тримесечие и силна година”.

Нетните приходи на бизнеса с облачни услуги - Amazon Web Services, са нараснали с 69,4% до 2,41 млрд. долара, в сравнение с растежа от повече от 78% през третото тримесечие. AWS продължава да бъде най-бързо развиващото се подразделение на Amazon.

Общите оперативни разходи на компанията са скочили с над 20% до 34,64 млрд. долара през четвъртото тримесечие.

В момента базираната в Сиатъл компания има 230 800 служители, голяма част от които работят в нейните складове. Броят е с 50% по-голям от миналогодишния – 154 100.

Нетните разходи на Amazon за доставка са скочили с 37% през четвъртото тримесечие.

От друга страна, Amazon пусна няколко нови услуги за членовете на нейната абонаментна програма Prime, която струва 99 долара годишно. В това число влизат едночасовата доставка и оригинална телевизионна програма. Целта на всичко това е Amazon да привлече повече потребители на изключително конкурентния пазар на онлайн търговия.

В четвъртък компанията обяви, че абонатите на Prime са се увеличили с 51%. Част от анализаторите вярват, че програмата има около 50 млн. абонати по целия свят.

Amazon прогнозира продажби между 26,5 и 29 млрд. долара за първото тримесечие, или със 17-18% повече от същото тримесечие миналата година. Компанията смята, че оперативната ѝ печалба за периода ще е между 100 и 700 млн. долара, в сравнение с 255 млн. долара през първото тримесечие на миналата година. Анализаторите прогнозира 27,6 млрд. долара продажби и 400,3 млн. долара печалба.  

Повече технологични новини четете в Investor.bg


7
Още по темата: Amazonоблачни услуги
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
до 5: Едва 40% от приходите на Амазон са от директни продажби на продукти. Големият пробив на Jeff Bezon е, че успя да търгува с информация, която събира. Няма нито един съвременен маркетингов анализатор, който да не изпозлва платен достъп до данни на Амазон. Освет това с услуги като createspace те вече елиминират голяма час от издателите ....
3
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Технологична компания е Интел или АМД. Амазон е търговия. Там продават продукти на технологични компании. Все едно да кажеш, че техномаркет или технополис са технологични компании.
2
0
 
1
 
! Отговори
до 1 и от мен преди 2 години
Прегледай https://youtube/watch?v=rWRbTnE1PEM
Тоя чичак е шефчето на амазон, горе долу може да ти светне защо са технологичен концерн
1
1
 
4
 
! Отговори
до 1 преди 2 години
Селяко, имаш ли идея в провиниалистката си кратуна какви технологии използват в Амазон? Да, продават, но зад тези продажби стоят последно поколение алгоритми. А дори и това настрана, облачната услуга е спомената в статията, поне това да беше прочел. Те бяха първите с такъв мащаб, а това ако не е техонологично не знам кое е.