Скандалите в Uber свиват пазарния й дял

От това се възползва конкурентът Lyft
15 май 2018 10:07, Бойчо Попов
3
Скандалите в Uber свиват пазарния й дял
снимка: Ройтерс

 Растежът на Uber Technologies се е забавил, след като серията от скандали е позволила на главния конкурент на компанията за споделено пътуване в САЩ – Lyft, да привлече по-голям пазарен дял, обяви компанията за дигитални проучвания eMarketer в нов доклад, цитиран от Ройтерс.

В резултат от новините анализаторската компания е свила своята прогноза за растежа на Uber през следващите няколко години. Тя прогнозира, че 48 млн. възрастни американци ще използват Uber поне веднъж през тази година, което е с 18 на сто повече спрямо миналата, но е доста под очакваните по-рано от eMarketer 51 млн.

Emarketer базира своите анализи на данни от Uber и Lyft, като данни за брой пътувания и сваляния на приложението, както и от анкети сред потребителите, направени от JP Morgan и други фирми.

Докладът отразява ефекта от серията от скандали, в която Uber се забърка миналата година, в това число вътрешно разследване за сексуално насилие и проблеми с поведението на служителите на работното място, разследване от Министерството на правосъдието на САЩ за това дали мениджърите на Uber са нарушили американските закони срещу даване на подкупи на чуждестранни представители на властите, дело с Alphabet за предполагаема кражба на търговски тайни, което завърши със споразумение за 245 млн. долара, както и напускането на главния изпълнителен директор на Uber, който беше отстранен от инвеститорите заради притесненията им за нарастващия списък с проблеми.

Uber не е отговорила на запитването за коментар.

Междувременно Lyft се е разраснала бързо, добавяйки над 160 града към списъка си през миналата година. Тя се е възползвала от разклатената позиция на Uber и от позицията си на късно навлизаща на пазари, които вече познават услугите за споделено пътуване. В понеделник Lyft заяви, че има 35% пазарен дял в САЩ, а в 16 от американските ѝ подпазари делът ѝ е над 40 на сто.

Как експертите коментират тенденцията вижте в продължението на материала в Investor.bg


3
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
1
 
! Отговори
Градски Селяк преди 5 месеца
До Анонимен
Абе муньо нищо убаво нема у тоя убер! Хората от много време са го измислили пътуването на автостоп без да е нужно нито мобилен апп нито телефон нито интеренет! Само глупаци ползуват такива апове и тъпи приложения. Явно не след дълго време ще има и хора на които ще им нужно мобилно приложение как да ползват тоалетната чиния с GPS навигация, подробни инструкции с изкуствен интелект и разширена виртуална реалност в 3D и HD 5K.
1
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Убера си беше супер, ама заради интересите на 2-3 мутри, сега плащаме повече за по-лоша услуга ...