Скъсано метално въже причинило трагедията в Охрид

Потъналият във водите кораб "Илинден" е 70-годишен
5 сеп 2009 16:03,
39
Скъсано метално въже причинило трагедията в Охрид
Снимка: БГНЕС

 

По всяка вероятност скъсано метално въже, което поддържа равновесието на плавателния съд, е причината за трагедията с потъналия кораб в Охридското езеро, на който повечето от пътниците са български туристи.

Това съобщиха представители на експертния екип, пристигнал на мястото на инцидента.

Предполага се, че едно от металните въжета се е скъсало, поради което корабът се е преполовил на две.

Въпреки информацията, че корабът е разполагал с документ за техническа изправност, той е сравнително стар - произведен е преди около 70 години.

Туристическият кораб "Илинден" с около 74 пътници на борда, повечето от които - български граждани, потъна по обед във водите на Охридското езеро.

По последни данни загинали са 22 души, от които 6-ма българи.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
0
 
1
 
! Отговори
коко преди 14 години
Корабчето е било изпратено от Дунав на ДОК в Охридското езеро.Там то е трябвало да бъде музеен експонат,а не действащо и превозващо туристи.Самия лиценз, разрешение за плаване е едно нарушение на закона.Този който е закупил музеен експонат и този който го е продал,също не им е чиста работата.Как е възможна подобна сделка?Този който го е закупил и капитана който го е управлявал,няма как да не са били наясно с опасноста,тъй като са знаели за окаяното състояние на черупката.
37
0
 
1
 
! Отговори
Стефчо преди 14 години
До N 28 ...ами така. Много лесно може да се държи .Тя и нашата държава досега се държеше само на едно въженце на което за някои с гордост за други с безхаберие се вее българския флаг. ...без коментар...
36
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
Щото MY, в Македония всичко е от титово време - там риска е голям във всичко. ако бяха на бахамите риска е в хиляди пъти по-малък. това е като да ходиш в Индия и да питаш що са те окрали.
35
0
 
1
 
! Отговори
Niko преди 14 години
"Чисто и просто, пасажерите рязко са се прехвърлили само на единия борд"...разсмиваш ме приятелю :))) Още малко може и не се сърди човече да са играли нали??? Трябва да знаете , че както навсякъде така и при корабите инцидентите винаги са резултат от поне 2 фактора.Първия и може би най-важен е ясен за всички - кораба е ужасно стар!Другия - вероятна пробойна в машинно отделение, което е резултат на първия фактор и лоша поддръжка и прегледи!
34
0
 
1
 
! Отговори
Крис преди 14 години
Не е на 70 години корабчето а на 85. Произведен е 1924-та година.
33
0
 
1
 
! Отговори
Niko преди 14 години
Ей тъпан, за да задоволя любопитството ти капитан далечно плаване съм.Ако ти е ясно няма да задавш *** въпроси повече!
32
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
Снимките на французина показват рязкото накреняване и преобръщане. Какви метални въжета, какви корлуси. Чисто и просто, пасажерите рязко са се прехвърлили само на единия борд, корабчето се наклонило рязко встрани и се преобърнало. Толкова, другото са приказки и чесане на езици. Накрая - БОГ да прости душите на нещастните загинали.
31
0
 
1
 
! Отговори
Поздрав од Македониа преди 14 години
Искрено сочуство за загинатите и бог да ги прости. Но живите, одговорни за трагедиата не треба простувае. Затоа Блгариа треба веднага да испрати и свои специалисти во иследуваето за трагедиата. Коработ добил лиценца со само 2 елечиа за спасувае !!! Коработ требал да превезува 43 души а натоварил 74 ! Не оставате иследуваето да го води само македонската Влада.
30
0
 
1
 
! Отговори
Petko преди 14 години
Хора стига сте си чешели езиците. Правителството ни незабавно трябва да изпрати специалисти и водолази на място, които да направят оглед на кораба и да остановят какво точно е станало. Само ще ви кажа че корабът е потънал поради загуба на напречна устойчивост.
29
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
Poznavah edin "kapitan"! Beshe si kupil stara voenna barja ot vtorata svetovna s cel da q prepravi za ribolov...Pri popravka na dvigatelq izturva trubniq kliu4 ot 1 metur i kliu4a padna prez korpusa na dunoto...barjata beshe okolo 50 godishna ...Za tova metalnite sudove ne sa za predpochirane ili ako sa trqbva da e INOX !
28
0
 
1
 
! Отговори
анонимен преди 14 години
Извинявам се за невежеството, но някой може ли да обясни как сигурността на един плавателен съд, може да се крепи на едно... въже!?
27
0
 
1
 
! Отговори
Чеп преди 14 години
Макетата са кофти двойници на българите! Ако ние правим нещо зле, те го правят два пъти по-зле. Трябва да я закрият тая измислена държавица, че да се оправят нещата най-после по тия места! Жалко за загиналите българи! Бог да ги прости!
26
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
не скъсано въже, ами някой си е изтървал табакерата на пода, което е пробило дупка в корпуса. Нали разбирате...ръждата е много яка, но издържа до някое време...
25
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
*** МАКЕДОНЦИ НЕДОРАСЛИ ПИГМЕИ С ПРЕТЕНЦИИ!
24
0
 
1
 
! Отговори
иванов преди 14 години
Беднотия и безхаберие,стари кораби, стари абтобуси. И невинни жертви
23
0
 
1
 
! Отговори
Deltichko преди 14 години
Правилно! Нашият автобус, дето помете 16 човека край Бакаджика, не беше ли на 35 години? Вагоните от влака за Кардам не бяха ли 68-агодина? Стига с това македонцзи-българи - един ни е манталитетът, затова са ни едни и бедите!
22
0
 
1
 
! Отговори
Бисо преди 14 години
не смесвайте една трагедия с политически изгоди.това е тяхен пробле на македонската държава и наша загуба за Българските граждани.
21
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
Ако е вярно,това,което четох в друга статия,че е правен през 1924 г,то излиза,че не е на 70 г.а доста повече,май 85 или нашите"журналисти" не могат да смятат.
20
0
 
1
 
! Отговори
MY преди 14 години
Потресена съм! Защо винаги на нас се случва?
19
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
Абе какъв кораб ви се привижда,просто едно ръждякало старо като баба ми корито.Македония е най скапаната измислена дъпжавица на която управленците и чиновниците са сърбомани.