БГ експерт: Командирът на полета решава как да постъпи

Цвятко Луканов: Катастрофата със самолета е нелеп и жесток инцидент
10 апр 2010 17:45,
56
БГ експерт: Командирът на полета решава как да постъпи
Мястото на трагедията. Снимка: БГНЕС

Бившият директор на Авиоотряд 28 Цвятко Луканов не допуска екипажът на полския президентски самолет да е бил повлиян при вземането на решение за приземяване днес на летището в Смоленск.

Пред БТА Луканов коментира, че катастрофата с полския президентски самолет днес е нелеп и жесток инцидент.

Не допускам вариант, при който ВИП-пътникът на борда, който и да е той, да нареди на командира на полета да извърши кацане, независимо от условията, заяви Луканов.

Екипажът и персоналът на борда имат своите отговорности и на командира на полета трябва да се даде право да взема решение и никакви други фактори не може да оказват влияние и никой не бива да се намесва в неговите решения, добави той.

Още по темата

Според международната практика, не може наземният контрол да забрани кацане.

Командирът взема решение за приземяване, отказ от приземяване или прекъсване на приземяването съгласно информацията, която има от земните служби за времето и условията в района на летището.

Решението за кацане, отказ, прекратяване или насочване към резервното летище е на командира.

Луканов отбеляза, че според българската практика, основана на взаимодействие между службите, винаги те са се съобразявали с мнението на командира за това дали да се кацне на летището, към което се пътува, или да се търси резервно летище.

Имал съм няколко случая, при които българските делегации и Националната служба за охрана са се съобразявали със ситуацията и са приемали решението на командира като меродавно и правилно, заяви Луканов.

Не мога да коментирам дали проблемът, довел до днешната катастрофа, е в летището, или в самолета, добави той в отговор на въпрос за възможните технически причини за инцидента.

За тези метеорологични условия подготовката на екипажа трябва да е на ниво, самолетът и техническата изправност - също, както и оборудването на летището, коментира той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


56
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
46
0
 
0
 
! Отговори
cxgvcnv преди 14 години
a we ti prost li si we kak 6te im se plati nali sa kamikadzeta i 6te umrat be tap
45
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
какъв език са говорели екипажът на борда и земя-контрол ?
44
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
А разследва ли се такава версия - на пилотите да е било платено, за да станат камикадзета?
43
0
 
1
 
! Отговори
онбашията преди 14 години
това е интересно, можеш ли да посочиш линк от тогавашните новини?
42
0
 
6
 
! Отговори
Пилот преди 14 години
Когато Качински ходи до Грузия, пилотът отказа да кацне в Тбилиси, а кацна в Азърбайджан. Качински каза, че ще решат за пилота след връщане в Полша. И каза някой, който е решил да е военен пилот не може да е страхлив. Пилота го уволниха, и беше изпаднал в депресия. По добре така обаче, отколкото смело да опитва да каца като този.
41
1
 
2
 
! Отговори
6erlok преди 14 години
sori za pol6a naistina,oba4e tova moje i da e za neinoto po dobro bade6te.qvno e 4e ponqkoga globalnite ne6ta se re6avat ot globalnoto dobro.naivno zvy4i oba4e v sly4aq kato tozi se vijda ne6to unikalno .tyk ima i ne6to super okultno za6toto e svarzano s du6ata na pol6a i rysia.vse pak trqbva da ima dobri otno6eniq mejdy slavqnskite narodi
40
1
 
3
 
! Отговори
6erlok преди 14 години
i az tova kazvam.prezidenta sam se e precakal.taka kogato nqkoi se pravi na bog i ima ego kato slon.sa6tia film se igrae i ot sarkozi,boiko,merkel,putin,obama,italianskia ego fenomen.problema na svetovnite eliti e 4e takiva individi mogat da si precakat darjavite kato ednoto ni6to.ambicii za vlast i al4nost.tova e yrok za cqla europa.da se smirqt malko i da vidqt 4e vsi4ki sme v racete na sadbata po nekakav na4in.parvo trqbva da ima duhovno obedinenie mejdy amerika,europa,rusia,kitai i india.
39
0
 
6
 
! Отговори
torres преди 14 години
Ако полетът е бил с обикновени пасажери,едва ли пилотът е щял да прави 4 опита за кацане на летище потънало в мъгла.Явно някоя ВИП личност се е намесила при вземането на фаталното решение.Ако самият президент е наредил да каца там,вместо да се разкарват до Минск,какво ще прави пилота?Ще изпълнява, иначе ще стои без работа.
38
1
 
5
 
! Отговори
6erlok преди 14 години
spored moito skromno mnenie pilota e bil pod natisk na prezidenta.4 pati e napravil opit za kacane.bi trqbvalo da se otkaje o6te na 2 pat i da otleti za minsk.oba4e ka4inski mai e smnogo kofti harakter bog da go prosti.po dobre 90 dy6i da zatrie otkolkoto cqla pol6a.tyk ima i prast onzi otgore kakto iskate si go nari4aite.
37
0
 
6
 
! Отговори
кака преди 14 години
даден екипаж и т.н. Чели - недочели- давай, типичн по българси, компетентни по всички въпроси. Според мен да не се излагаме с повече "експертизи", ами като грамотни хора да изкажем съболезнования! Ето това е правилната реакция, а не фантасмагории до небесата!
36
0
 
12
 
! Отговори
кака преди 14 години
Абе хора, не ви ли е срам ? До кога ще си стоим на нивото на Алековия образ на българина? Това е една огромна трагедия- лична, за семействата на загиналите, после политическа. Колкото и неверятно да звучи , трагедия е и за руснаците- да не мислите че хорат умират на тяхна територия да падат самолети с подобни делегации на борда. Можеше да се случи и в България, и в САЩ и в Таджикистан. Смешното обаче е как хора без нужния ценз се произнасят за състоянието на дадено летище, за компетенцията на
35
0
 
0
 
! Отговори
дърво преди 14 години
Ми не е обрасъл подходът. Самолетът се е отклонил встрани и в последния момент се е опитвал да се върне на нужната позиция, което се вижда от факта, че е бил силно наклонен, както твърдят очевидци.
34
0
 
5
 
! Отговори
Съболезнования! преди 14 години
Трагедията е голяма и за Полша, и за Русия. Защото след 70 години най-после се стигна до признаване на истината за разстрела на полските офицери в Катин. С тържественото почитане на паметта им трябваше да се затвори тази трагична страница в историята и взаимоотношенията на двата народа. За няколко секунди Полша загуби голяма част от политическото ръководство на страната, на много деятели от "Солидарност", сред които е и историческата личност от това движение - Анна Валентинович. Поклон!
33
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
Каквато и да е причината, много е жестоко! При големи самолетни катастрофи почти винаги факторите, довели до тях, са няколко, в трагично съчетание.Трудно е за вярване, че военно летище не е оборудвано с инструментална система за кацане, че командирът, който вече бил летял до него, не е знаел за високите дървета близо до подхода, че след няколко опита за кацане не е решил да лети до Минск, както са го насочили. Съболезнования на целия полски народ! И най-вече на близките на загиналите!
32
0
 
2
 
! Отговори
Drug преди 14 години
Ako pilotyt vozeshe men ili vas - edva li shteshe da ni pita. Kato se ima predvid kogo e vozil, edva li e reshil da kaca na svoia glava. Ta tuk nito Putin, nito KGB sa prichem, kolkot i niakoi da se opitvat da prokarvat tynki vnusheniia.
31
5
 
4
 
! Отговори
dimirest преди 14 години
Това,че командира взема решение за кацане не сваля отговорността от ръководител-кацане и кула.И как така подхода към летището е обрасъл с дървета/невероятно/.А дали метеото е било вярно?Кофти и някой много ще си изпати-като гледам как Путин не се церемони!!!
30
0
 
17
 
! Отговори
dimirest преди 14 години
Не знам дали ще ви е интерсно това, което ще кажа за този трагичен инцидент и дали коментара ми ще е професионален.работил съм на няколко български военни летища като ръководител-кацане.всяко летище си има установен минимум,всеки самолет също си има такъв,и накрая всеки пилот в зависимост от подготовката си има свой минимум.Под минимум се разбира долната граница на облаците и видимостта.Така,че когато е взето решение за кацане тези минимуми са били взети впредвид/замислете се/.
29
0
 
0
 
! Отговори
Исла преди 14 години
Dziekujemy. Sledzimy z minuty na minute wiadomosci, ale stale nie mozemy w to uwierzyc. Blagodarq.
28
3
 
1
 
! Отговори
Захари Павлевски преди 14 години
А още по-голяма идиотщина е било да се гаси с креда, ако това изобщо е вярно.А не е ли било идиотщина да се пуска стар и необлетян самолет през 1971, когато загиват български артисти и в т.ч. и Паша Христова?Кога истината ще излезе на бял свят?Беше ми странно и това - че в 1978 в български пътнически самолет не е имало седалки. Ами какво е имало тогава?Миндери? Как са открити "само кости"? Какви са тия глупости?
27
1
 
2
 
! Отговори
Захари Павлевски преди 14 години
Трудно е да се повярва с кой акъл ще се правят опити за кацане в условия на силна мъгла.Но нека не човъркаме раните на хората. А че през 1984 година е имало идиотщина, имало е. Но сега не е 1984 и самолетът е бил със сигурност по-добре оборудван отколкото през 80-те.Станалото при Кривина е предизвикано от *** шуро-баджанак,от партийно протеже и т.н., а не от професионалист.