Ползата от моста Видин – Калафат не се вижда заради лошите пътища

"Файненшъл таймс" за попарената надежда за съживяване на региона
18 окт 2013 18:58, Елка Василева
44
Ползата от моста Видин – Калафат не се вижда заради лошите пътища
Мостът Видин - Калафат. Снимка: Булфото

Лошите пътища към втория мост над Дунав между България и Румъния попарват надеждите за съживяването на региона, пише в. "Файненшъл таймс".

В статия за моста Видин - Калафат анализаторът Андрю Макдоуъл пише, че с откриването през юни на моста на стойност 300 милиона евро може да се съживи град Видин и той отново има възможност да се превърне във важна връзка между изтока и запада.

Анализаторът посочва, че последните години не са били добри за българския град, засегнат силно от санкциите, наложени през 90-те години на съседна Сърбия. Освен това жителите на Видин, особено младите хора, масово напускат града.

Вероятно има възможност, но все още не е напълно вероятно Видин отново да се превърне във важна връзка между изтока и запада, посочва анализаторът.

Той отбелязва, че мостът с дължина 1,97 километра е вторият мост над Дунав между България и Румъния. Другият мост, открит през 1954 г., свързва градовете Русе и Гюргево.

Интензивен трафик се осъществява през България от Турция към останалата част на Европа, но много превозвачи предпочитат да преминават през Сърбия вместо през Румъния.

Надеждата в момента се състои в това, че новият мост наред с намаляването на времето за транспорт за хората от региона ще бъде алтернативен маршрут за пътуванията на дълги дестинации, като ще бъде намалено натоварването върху първия мост над Дунав и ще бъде оказан "конкурентен натиск" върху таксите за магистралите в Сърбия и Македония.

За съжаление на Видин, Калафат и региона наоколо, наскоро се появиха информации за проблеми на моста - в частност за дупки на платната.

Освен това е необходимо пътищата от двете страни на моста също да бъдат подобрени. Мостът не изглежда вероятно да се превърне в голямо предимство за регионалния трафик без съществено подобряване на свързващата инфраструктура.

Откакто Румъния и България се присъединиха към ЕС през 2007 г., в Русе - петия по големина град в България, се преместиха много румънски компании, за да се възползват от по-ниските данъци. Не е ясно дали Видин ще преживее подобно активизиране.

Като се имат предвид превозвачите, не може да се каже, че има голяма промяна в трафика към новия мост, каза изпълнителният директор на "Юнимастърс лоджистик" Николай Божинов.

Мостът подобрява връзката и бързия достъп до Западна Европа през Унгария. Обаче като се има предвид липсата на добра пътна инфраструктура от двете страни на моста, ще отнеме години, докато видим истинската полза от него, добави Божинов.

Това мнение се споделя и от румънска страна. Някои твърдят, че през него ще има смисъл да преминават превозвачите, които пътуват от Турция за Унгария, едва след като бъде подобрен пътят, свързващ Калафат с граничния пункт Надлак на границата с Унгария. Трябва да се има предвид, че участъкът от Калафат до Дробета на север е в лошо състояние и не е ясно дали ремонтирането му ще остане приоритет за румънското правителство, което е все по-зависимо от финансиране от ЕС, но все още има има ниско ниво на усвояване на европейските фондове.

Отговорността за инфраструктурата в Румъния в момента е поделена между агенции и министерства с припокриващи се компетенции, посочва Макдоуъл.

Фарук Хан, член на Съвета на външните инвеститори, заяви, че веднъж след като Румъния разработи добре инфраструктурата си, ще може да разчита на географското си положение.

Може да отнеме известно време преди новият мост над Дунав да реализира потенциала си като катализатор за икономическо развитие, пише в заключение анализаторът от "Файненшъл таймс".
 

(БТА)
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


44
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
1
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Въпроса с моста Видин-Калафат буквално ми напомня един друг такъв случай. Преди да отворят граничния пункт към Гърция над гр. Златоград имаше същата еуфория и помпозност. Всички превъзбудено коментираха как ще се съживи икономиката в региона около Златоград. Само година след това коментарите бяха следните: Гърците вдигнаха на златоградчани цените и им наебаха жените. Това е ползата дефакто.
20
8
 
8
 
! Отговори
Ех д*ба преди 10 години
Ама нали асфалт не се ядеше!!! Ко... не!
19
1
 
10
 
! Отговори
До Shop преди 10 години
Ти ежедневно "блестиш" с *** си коментари. Не за пръв път ни чета простотиите. Изглежда страдаш от някакъв умствен дефицит. Ако няма какво да кажеш по-добре замълчи.
18
13
 
15
 
! Отговори
ПростиТутки преди 10 години
До maripicА нещо да кажеме на бате Боко-МАГИСТРАЛКАТА или за него най-добре направо куршум в слепоочието... Ама герберите е хубаво да се наредят в една редичка и да ги убиваме с един куршум по 3-4ма че не си струва за тая плява и куршуми да хабиме...
17
3
 
13
 
! Отговори
Монархист преди 10 години
Проблеми има много покрай Видин. Най-големия е, че *** притежават земи около моста, които искат десеторно по-високи цени, от тези, които предлагат инвеститорите. За жалост това много спъва разни проекти. Но всеки гледа и чете избирателно. Това е жалкото. Ако нещата стават с тоя темп, тоя мост преспокойно може да се прекръсти "мост на глупостта".
16
11
 
22
 
! Отговори
До 13 преди 10 години
Малоумно момче, какъв Сергей те гони тебе. Ти не видя ли кога е открит моста-месец юни. Това естествено показва, че е строен по времето на Боко Тиквата. И само след няколко месеца експлоатация вече има дупка. Същата дупка в историята е и управлението на ГЕРБ. Те го доказаха на практика. Много шум за нищо. Цялото им строителство е такова. Въпрос на много малко време, за да проличи. Всичко ще започне да се руши като въпросния мост.
15
19
 
8
 
! Отговори
Shop преди 10 години
До АнонименМагистралите се строят за транспорт на товари, не само за ходене на море. И какво стратегическо значение е имала БГ през соца, това само един прос тапир може да го каже. Стратегическото се състоеше в това, че за да пазим фланга на руснаците, подържахме 100 хилядна армия и 300 самолета, което сега си го спестяваме.
14
4
 
25
 
! Отговори
ТИР преди 10 години
То се знаеше.Важно е софиянци да ходят на море!
13
0
 
2
 
! Отговори
bg преди 10 години
Bulgaria I Rumunia da po4nat da pe4atat stotarki kato evreite-"federalisti' I da plashtat po 5 000 leva mese4ni zaplati na putnite rabotnici......A ot statiata podrazbirame 4e USA e pritesnena da ne bi mosta da doprinese za razvitieto na regiona.
12
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Магистралите също са изгодни само за богатите страни от ЕС, защото българите нямат пари за бензин. България е само една транзитна зона към Турция и арабските страни. При СССР България имаше много по-важно и стратегическо значение, а сега е една тоалетна или зона за *** и бежанци като ги изгонят от Германия или Франция.
11
7
 
16
 
! Отговори
Shop преди 10 години
Ако тълкувате статията в смисъл, че с мост е като и без мост...няма да се съглася.
10
4
 
20
 
! Отговори
Стоян преди 10 години
Те като приемат Сърбия в ЕС тогава само каруци ще минават по моста.А Унгарците тогава ще правят *** на преминаващите коли през Унгария.Сега се правят на големите Еуропейци.
9
5
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Русе е четвърти, а не пети по големина български град. Към Бургас бяха изкуствено присъединени шест села. И така някъде в средата на 90-те години на 20 век изведнъж той изпревари Русе. Айде моля ви се...
8
25
 
15
 
! Отговори
БГ преди 10 години
Ибрици, нали скимтяхте, че асфалт не ядем? Какво става сега. СерГей и новообртязаният *** гьотферен сидер ага ни нагласиха да ядем обрязания на хидроинженера. Да ни е честито!
7
2
 
10
 
! Отговори
do 4321 преди 10 години
Ами нали мостът се надяват да е основата за осигуряването на нови работни места. Мисли малко. Като се повиши трафика може да се съживи региона. :)
6
5
 
31
 
! Отговори
Джедай Мастър преди 10 години
Язък, че Будата токова пъти беше летял, за да го проверява...
5
2
 
21
 
! Отговори
бъдин преди 10 години
Важното е ферибота Русия-Варна да действа често-често!!Идвайте рускоговорящи туристи - иначе ГЛАД!
4
8
 
24
 
! Отговори
4321 преди 10 години
Другарките и другарите няма да се спрат пред нищо докато не ликвидират и последния българин. Ние тука си обсъждаме някакво мостче. Да - важен инфраструктурен проект и дотам. Това което имат нужда във Видин (а и не само) са реални работни места - работещи предприятия които да им ги осигурят. Колко работни места може да осигури един мост в сравнение с предприятията?
3
7
 
11
 
! Отговори
сандо преди 10 години
5 по големина град в България-аха ха ха
2
34
 
18
 
! Отговори
STARBUCKS-USA преди 10 години
Когато Бойко искаше да строи пътища и инфра структура, вие асфалт не ядяхте.Сега му яжте ................