Бургаското летище изпревари София по пътници

Нови дестинации до Европа, повече полети до Варна от догодина
27 окт 2016 12:30,
19
Бургаското летище изпревари София по пътници
Снимка: архив, Булфото

В пиковите летни месеци бургаското летище е изпреварило софийското по броя на обслужените пътници. За това пише специализираният сайт anna.aero, цитиран от Международния съвет на летищата в Европа.

За първите осем месеца на годината летището в Бургас е реализирало ръст от 23,3%, следвано от варненското - с 21% повече пътници и софийското – 14%.

След сравнително слабия растеж през последното десетилетие търсенето на българските летища показва стабилна тенденция на нарастване на пътническия трафик. Между 1999 и 2007 г. броят на пътниците се е утроил от малко над 2 милиона до над 6 милиона през трите бизнес летища - Бургас, София и Варна. От 2001 до 2007 г. ръстът е с по над 12% всяка година. След това само през 2011 г. той се е доближил до тези стойности (+ 8%). През 2009 г. пътникопотокът дори е намалял спрямо 1999 г.

Сега тенденцията отново е възходяща, като и трите български летища показват впечатляващи резултати, пишат анализаторите.

Anna.aero прогнозира, че до края на годината те ще са приели над 9 млн. пътници. Така постигнатият през 2015 г. рекорд от 7,5 милиона пасажери ще бъде надминат.

На 17 септември аерогарата във Варна прие своя 1 234 567-и пътник за годината. През юни, юли и август летището в Бургас е обслужило повече пътници от столичното.

Основните пазари, определили растежа на двете крайморски аерогари, които се управляват от Fraport Twin Star, са туристите от Русия, Германия, Полша и Обединеното кралство. В допълнение, двете летища отчитат 7% увеличение на броя на авиокомпаниите и 16% повече дестинации.

Варна и Бургас са приели и значителен брой чартърни полети, които не са включени в данните за редовния трафик.

Ръстът на Варна и Бургас е толкова силен, че човек се чуди защо изобщо си правят труд да отварят през зимата, пише anna.aero.

Битката за водеща авиокомпания в София се засили с идването на Ryanair. "България ер" запазва лидиращата си позиция по брой извършвани полети седмично от и за летище "София" (122), следвана от нискотарифните Wizz Air (104) и Ryanair (70)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Софийското летище няма нищо общо с модерните аерогари. Обслужванетоеотвратително, барчетата саобянили грабежни цени, а безмитните магазини търгуват на две тарифи - заЕвропа и извън за една и съща стока. Да чистотата няма да се произнасям, защото не съм виждал тоалетните на хваленото тук бургаско летище. Може да са мръсни като софийските
14
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Цялата статия е толкова поръчкова, че звучи като изваден от прахта соц доклад как сме преизпълнили 5-летката. Защо уважаеми "независими" журналисти не направите същата статистика за м. декември, януари и февруари например?! Летището в София никога не е било заплашено от фалит и ако не се концесионира от "нашите" няма и да бъде. Концесията ще оправи положението, ама само за шепа хора, които ще се облагодетелстват. А, пък то тяхното положение отдавна е оправено, и то за сметка на НАС! СЪБУДЕТЕ СЕ!
13
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Бургас е градът с найвисок прираст в икономиката на България преди промените и след това.Като град разположен на морето той е и снай-голямо бъдеще.Така както Антверпен изпревари цялата Валонска провинция която беше много напред така и Бургас ще бъде номер едно.Най-голямата му привилегия е големия залив.Живота е показал че там където залива е голя там са и мегаполосите.Официално Бургас е сплощ 292 кв.км след София с 411 кв.км.А населението му нарасна главоломно надминавайки 300 хил.души официално
12
1
 
4
 
! Отговори
СТАРИЯ ГЛАРУС преди 7 години
АЛОООО ***..ЩО МЕ ТРИЕТЕ БЕ.....МИ НЕ Е ЛИ ВЯРНО ЗА СОФИЯ И СОФИЯНЦИ..? КАТО ДОЙДЕМ ОТ ПРОВИНЦИЯТА ДА ПРОТЕСТИРАМЕ ПРЕД ПАРЛАМЕНТА,КИСЕЛО ПЪРДИТЕ ДА НЕ ВИ КРЪЦНАТ КРАНЧЕТО...ЕДНА КИРЛИВА ЧИСТАЧКА НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ ПОЛУЧАВА 2000 ЛВ.МЕСЕЧНА ЗАПЛАТА.....ХАЙДЕ ДЕ....???
11
1
 
2
 
! Отговори
против корупцията преди 7 години
Ако не се борим с корупцията скоро нашето летище / София/ ще има по - малко пътници и от Свазиленд.
10
9
 
3
 
! Отговори
Да на Цецка Цачева ! преди 7 години
Точно заради изоставането на Летище София, догодина ще го пуснем под концесия, така както са останалите летища в България за да може да се развива и расте. Не беше редно само Летище София да стои държавно и да бъде събсидирано всяка година за да не фалира. Сега концесията ще оправи положението.
9
2
 
3
 
! Отговори
Ко чудно има? преди 7 години
До СТАРИЯ ГЛАРУСМи то всеки втори бургаски манЯк е със СА или СВ номера :-)
8
2
 
6
 
! Отговори
СТАРИЯ ГЛАРУС преди 7 години
БРАВО !!!! ДОЖИВЯХ ДА ВИДЯ С ОЧИТЕ СИ И ДА ЧУЯ С УШИТЕ СИ ,ЧЕ СМЕ ПО-НАЙ ОТ СОФИЯНЦИ.....ТО И ТОВА ЛЯТО ВСЯКА ВТОРА КОЛА НА МОРЕТО БЕШЕ СЪС СОФИЙСКА РЕГИСТРАЦИЯ. ....ХАХАХА
7
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
bulgariq air i vashiqt sait sa edno s edin chorbadjiq....
6
2
 
7
 
! Отговори
??? преди 7 години
Не видях в статията доказателства, че летището в Бургас е изпреварило по брой пътници софийското. Работата в случая е малко като в 10:25 на 18 юни 2016 летището в село Горно Нанадолнище изпревари софийското летище по брой пътници - двама, а в София нула. Нормално е по врвме на летния туристически сезон, през летищата по морето да преминат повече пътници, но това не означава, че за една календарна година също е така.
5
1
 
10
 
! Отговори
Ударник преди 7 години
До ЦиклопХайде, спрете да гледате в чуждата паничка. Това белградско летище направо като го чуя и ми прилошава вече от постоянното му повтаряне. Да, зле е софийкото, но е зле, защото е дъжавно. Но това не означава, че всичко българско е лошо, даже напротив. България еър не разчита само, че е родна компания. Ако лежаха на това ухо нямаше да подновяват преди години флотилията и нямаше да купуват чисто нови самолети.
4
11
 
11
 
! Отговори
Бул ер преди 7 години
България еър скоро няма да съществува.
3
1
 
20
 
! Отговори
Ники преди 7 години
Морските летища преди концесията ги бяха отписали като съществуващи и никой не искаше да пътува до тях, защото бяха в много лошо състояние. Сега обаче се вижда друго, макар летище София да е по-голямо изостава доста от развитието на морските и управата на софийското трябва да се замисли защо се получава така.
2
15
 
10
 
! Отговори
Циклоп преди 7 години
Хигиената в тоалетните на софийското летище е под всякаква критика!!Другите регионални летища вече ни водят. Белградското се развива много добре, както и Air Serbia след приватизацията. Само тука съсипахме всичко. България Еър не се развива и разчита само на това, че домашна компания. Явно от държава на кръстопът ще се превървем в периферия
1
5
 
9
 
! Отговори
да, ама.... преди 7 години
Цитат:България ер" запазва лидиращата си позиция по брой извършвани полети седмично от и за летище "София" (122), следвана от нискотарифните Wizz Air (104) и Ryanair (70)....... след като това са водещите компании-----явно сме далече от водещите летища.