Тежки времена за Boeing: Какви са разликите между самолетите 737-500 и 737 Max?

Машината от катастрофата в събота оперира от 26 години
10 яну 2021 21:55, Нели Христова
45
Тежки времена за Boeing: Какви са разликите между самолетите 737-500 и 737 Max?
Снимка: БГНЕС

Катастрофата на самолета в Индонезия, превозващ над 60 души, се случвa в трудни времена за авиационния гигант Boeing, чиято репутация беше засегната преди години заради разследвания на смъртоносни инциденти, пише The New York Times. Властите все още търсят причината за катастрофата край Джакарта в събота на 26-годишния 737-500 на Boeing. Моделът в центъра на скорошната криза, погълнала компанията, беше 737 MAX, по-късна версия с проблеми по софтуера, които доведоха до две смъртоносни катастрофи.

Какво предизвика катастрофата на Boeing в Индонезия?

Все още причините за катастрофата не са ясни. Полет 182 на Sriwijaya Air, който е пътувал от Джакарта за Понтианак, излита в проливен дъжд след закъснение заради лошото време. Минути след това той изчезва от радарите. Преди да изгуби контакт с диспечерите, самолетът е бил засечен над Яванско море.

Екипажи, използващи хеликоптери, самолети и спасителни кораби, са прекарали деня в търсене на останки от машината в Яванско море. Те са открили части от човешки тела, като се очаква да бъдат проведени ДНК тестове, за да се идентифицират жертвите, съобщи говорителят на полицията в Джакарта, цитиран от The Wall Street Journal.

Разследващите вече са установили локациите на двете т.нар. черни кутии от полета на Sriwijaya Air. Индонезия, архипелаг с хиляди острови, е силно зависима от въздушния транспорт и има дълга история на авиационни инциденти. Самолетът, който катастрофира в събота, е бил опериран от Sriwijaya Air - компанията няма фатални инциденти след началото на дейността ѝ през 2003 г., отбелязва The New York Times.

Какви са разликите между 737-500 и 737 Max?

Самолетът на Boeing, който изгуби контакт в събота, малко след излитането си от Джакарта, e модел 737-500, който е разработен през 80-те години на миналия век. Машината от катастрофата в събота оперира от 26 години. Тя е използвана от Continental Airlines и United Airlines, преди да бъде доставен на Sriwijaya Air през 2012 г.

737-500 не разчита на стабилизационната система MCAS на 737 Max, превърнала се в причина за катастрофата от 2018 г. в Индонезия на Lion Air, при която загинаха 189 души. Същата система беше посочена като причина за катастрофата на 737 Max в Етиопия през март 2019 г., която уби 157 души, информира Bloombergtv.bg.

Тези катастрофи доведоха до заземяването на Max в световен мащаб и криза в рамките на Boeing. Компанията уволни изпълнителния си директор и заяви, че рестрикциите по отношение на Max ще ѝ струват над 18 милиарда долара - тежък удар дори преди коронавирусната пандемия да опустоши индустрията.

Миналата седмица компанията заяви, че се е съгласила да плати 2,5 милиарда долара под формата на глоби и обезщетения във връзка с катастрофата на два самолета от модела 737 Max. В замяна американските власти ще преустановят наказателното производство срещу компанията в САЩ за конспирация с цел измама.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


45
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
11
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да ползват руски самолети, руски оператори, руски пилоти и руски черни кутии и руски ваксини. Въпроса е затвоpен.
16
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Разликата е, че единия като се дестабилизира и направо пада в морето. А другия само пропада с 200м, рязко компенсира и пътниците повръщат.
15
14
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 15И какви други ссмолети да ползва човечеството след ксъо ,,Бойнг" и "Ербъс",отвяха всякаква конкуренцията?Прехваления руски Сухой -суперджет точно в този регион катастрофира при демостративен полет пълен с евентуални куповачи.Естествено след тоеа индонезийци и малайзици се отказаха.
14
2
 
16
 
! Отговори
Леле преди 3 години
Отчайващи резултати трябва да спрем да ползваМе толкова самолети
13
11
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Боинга, както и всичко американско е менте. Американската демокрация е менте демокрация. САЩ само на думи са силни. Падат като гнили круши тия Боинги... Мир на праха на хората
12
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Черните кутии оцеляват. Правете самолети от материала за черните кутии.
11
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Оставете ги тия промити Boeing мозъци. Толкова са облъчени, че са проспали и признанието от самите Boeing за софтуерните грешки в самолетите им.
10
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До8И онзи ли ,,Еърбъс" Еър Франс където падна в южния Атлантик ,беше с екипаж от китаийски роми?Май се оказа ,че белите франсета допуснаха елементарни пилотски грешки когато автопилота се изключил и им казал ,Хайде заработете си дебелите заплати"
9
6
 
11
 
! Отговори
1 преди 3 години
Няма нищо общо между двете машини.Всеки намек, че имиджа на Бинг относно новите машини ще бъде засегнат намирисват на анти-реклама с реверсивен ефект: първо се твърдят някакви неща, които потенциално могат да увредят имиджа на компанията, но тъй като са лесно опровержими, резултата е лесен ПР за компанията.Истината е, че самолетни катастрофи стават особено при тежки метеорологични условия каквито са били при този случай.
8
9
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Това Индонезия,това Малайзия са китайски роми.Тия не знаят да пилотират всичко им е компютър и даде ли грешка пада като ютия.В ръцете на тия некадърници какъвто и самолет да им дадеш все ще падне!
7
9
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нема да се качим да летим вече никога!Тия пилоти забравиха как се кара самолет бе!
6
5
 
17
 
! Отговори
Иван преди 3 години
Каква е идеята на тази статия, кликбейт? Това са самолети произведени с 30 години разлика в дизайн и технология, какво искате да кажете в тази статия? По добре не пишете безсмислици ...
5
5
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ква била разликата ли, едните са прекалено нови и недоизпипани с бъгав софтуер, а другите вече сами почнаха да падат от старост
4
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Акциите на Airbus скоро ще ударят тавана. Airforce-1 да не стане от Боинг 747VC-25 някой А350
3
5
 
27
 
! Отговори
V преди 3 години
Боинг е фалирала компания която не стига че я подпомагат с разни държавни субсидии ами има наглостта да пуска облигации . Нямам думи за ,,капитализма,, на янките .
2
10
 
8
 
! Отговори
Тая статия преди 3 години
Е пълна с английски думи. Айде се напънете и ги транслитерирате. Не е трудно. Ако пък се затрудните, ползвайте жокери. Вече готови. Например "Уол Стрийт Джърнъл" . И тн.
1
6
 
26
 
! Отговори
nekoj преди 3 години
Не ги жалете бе! Сега Чичо Байден ще спретне няклко войни , та ще им осигури досататъчно поръчки да преминат 'кризата'