Добрият шеф

Балансът между професионализъм и човечност, ще ви направи мечтания ръководител
8 юни 2012 12:45,
0
Добрият шеф
Снимка: Reuters

Властта е нещо хубаво, но злоупотребите ли с нея, дори само веднъж, хората спират да ви вярват и започват да ви мислят за гадняр.

Как да обърнем отново нещата след това? Много просто – не им позволявайте да стигнат до там. Професионализмът е една от ключовите черти на добрия ръководител.

Обратната крайност също не е за препоръчване – да си прекалено мил с подчинените си, не е професионално. Оставете емоциите си и личните си предпочитания вкъщи, в офиса трябва да сте колкото се може по-обективен към колкото се може повече служители и тяхната работа.

Няма нищо лошо, ако хората с които работите ви допадат като характер, стига това да не пречи на реалната ви оценка за труда им. Ако някой не се справя, трябва да бъде предупреден или наказан за грешките си, независимо колко ви е симпатичен и обратно – добрият професионалист трябва да бъде поощрен, въпреки, че не го харесвате ни най-малко като човек.

Ето и някои правила за това как да бъдете добър шеф:

Правило 1- Не се сприятелявайте с подчинените си

Това неизбежно ще доведе до някои необективни решения от ваша страна или до недоволство от вашите служители-приятели, защото ви сте... Шефът. На вас се пада да вземате тежки решения, да умеете да казвате „не", когато някой има нереалистични искания, и най-вече да уволняване и назначавате хора.

Помислете колко неприятно ще се получи, ако хората, които са ваши началници, ви поставят задачата да освободите своите приятели... Същото се отнася и за любовните отношения на работното място. С друго думи – никакви извънслужебни отношения на работното място.

Правило 2 – Не е необходимо да сте нито гадняр нито „мека Мара"

Не решавайте дали да се държите с хората добре или зле, просто бъдете любезни и неутрални. Похвалете заслужилите, когато се справят добре и мъмрете тези, които допускат грешки, но без да беснеете или крещите като луд.

Правило 3 – Не се бойте да помолите за съдействие

Помощта е много важна за заетия човек в движение. Не бива да забравяте обаче, че колегата, когото молите за помощ, също е човек със собствени отговорности и вие не трябва да го затрупвате със своята работа . Ако системно се нуждаете от помощник, по-добре си назначете отговорен асистент, на когото бихте имали доверие, вместо да използвате случайни подчинени.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


0
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари