Приятелството в офиса

Кои са уловките при приятелствата с колеги
26 юни 2012 14:53,
0
Приятелството в офиса
Снимка: sxc.hu

Хората сме социални същества и комуникацията и желанието да принадлежим към някоя социална група е важно. Дори и в офиса, където основната цел е да сме продуктивни и да изпълняваме заложените ни от ръководството цели, имаме нужда от приятелско рамо, общи приказки, съдействие съчувствие и т.н. В крайна сметка там прекарваме повече време, отколкото у дома!

Но приятелствата и контактите в офиса, могат да крият доста капани. Всеки е в офиса, за да може в края на месеца да получи чаканото възнаграждение. И каквито и приятелства да се създадат, малко са хората, които не гледат единствено и само личния си интерес и не биха загърбили личното си отношения при удобен случай да дръпнат нагоре в йерархическата стълбица.

Ето някои интересни съвети и констатации за работната обстановка и отношения:

Работа в екип е по-добра от приятелството. Много хора бъркат тези понятия и в течение на работния процес вероятността да се размият едно в друго е голяма. Естествено, колкото повече време прекарваш с някого и заедно преодолявате препятствия и спънки, толкова повече се сближавате. Ако искате да сте спокойни в офиса обаче, е по-добре да спазвате дистанция дори в екипа. Съдействайте и се кооперирайте с колегите, за да решавате казуси и работата да върви, но дръжте личния си живот и емоциите настрана.

Добрият екип работи в приятна обстановка и спокойствие и без всеки от неговите членове да знае житейската история на другия.

Приятелството мотивира служителите. Обядът с колеги или питие след работа не трябва да се подценява. Изследване на „Галъп" разкрива, че приятелските отношения сред колегите са по-мотивиращи за добре свършена работа, отколкото по-високата заплата. Около 51% от участвалите в проучването са отговорили, че имат приятели сред колегите, а 10%, че имат много близки отношения с други служители. Над 75 % от запитаните, които имат приятелски отношения с колегите си, са заявили, че смятат да останат на работата си поне още година.

Не ходете винаги по „свирката" на приятелите си. Обикновено, когато работната среда е добра – и приятелството е силно. Ако е лоша- то не е толкова надеждно. В случай, че ваши приятели-колеги имат проблем с мениджмънта, не се опитвайте да си го създавате и вие сами, като имитирате тяхното поведение и заемате страна. По-добре опитайте да решите проблемите между двете страни, вместо да заемате веднага тази на дружките ви. Може пък и да грешат, което пък да ви коства работата.

Не бързайте да създавате приятелства. Професорът по психология Ирен С. Левин от Ню Йорк казва: "Важно е да не прибързвате със сприятеляването и издаването на прекалено лична информация, докато не се опознаете с човека срещу вас".

Замислете се,че ако по някаква причина отношенията ви с човек от офиса се влошат и приключат, а той вече е наясно с голямо количество лична информация за вашия живот и планове, може да направи престоя ви в офиса доста неприятен.

Съветваме ви, когато се сприятелявате с някого, той да е на вашето ниво е йерархията. Не се опитвайте да се сприятелите в шефа си, разликите във властта ви във фирмата рано или късно ще се превърнат в проблем на вашето приятелство.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


0
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари