Как да се справите с "трудните" служители

Във всяка фирма с повече служители има такива, които създават проблеми
1 окт 2013 08:11,
4
Как да се справите с "трудните" служители
Снимка: Dreamstime

Като се замислите, повече се говори по темата за „шефа гадняр“, който тормози своите служители и много малко се обсъжда въпроса за „трудните“ служители, които могат да вгорчат живота на всеки работодател. Шефовете са тази ръководна фигура, която отговаря за работата на всички свои подчинени. По тази причина те не могат да си позволят да имат проблемен служител, който пречи на останалите свои колеги, дава лош пример, бави работата и така нататък.

Както хората са различни в живота, така те са различни и на работното място. По тази причина не може да се даде точна дефиниция на това какво е „труден“ или лош служител. Всъщност има различни видове подчинени, които могат да се нарекат така, независимо, че нямат общо помежду си.

Ето и кои са най-разпространените характеристики на лош служител и как може да се справите с подобна личност:

1. Нерешителният. На този служител му трябват поне няколко дни, за да вземе решение. Когато го направи обаче, той продължава да обмисля нещата, за да бъде сигурен, че не е сгрешил. След като нещата не потръгнат и причината е неговата нерешителност обаче, той започва да се възмущава и дава уклончиви отговори. Този служител никога не е виновен.

Как да се справите: Определете краен срок, в рамките на който подчиненият трябва да е взел своето окончателно решение.

2. Конкурентът. Без значение за каква ситуация става въпрос или кой може да пострада, този тип служител винаги иска да спечели и да бъде пръв. Конкурентът вижда работата си като вечно състезание с колеги и за него е много важно той да е отличник, а някой друг винаги да губи.

Как да се справите: Опитайте се да фокусирането неговия хъс върху екипната работа, а не единствено върху неговата. Този служител трябва да работи само с други хора. Един добър начин за „превъзпитание“ е като давате неговите бонуси спрямо постигната екипна работа, а не индивидуална.

3. Кралицата на драмите. Този служител превръща всичко в голяма драма и често реагира доста истерично. Той се зарежда от скандалите, докато всички други служители се натоварват и ядосват заради неговото поведение.

Как да се справите: В никакъв случай не бива да толерирате подобно поведение. Наказвайте го при всеки нов скандал.

Останалото прочетете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


4
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
0
 
! Отговори
blah преди 10 години
Mnogo vi e lesno na vas samo da govorite losho za shefovete za da opravdaete nekompetentnostta si. Niakoi hora savsem normalno i zaslujeno si stavat shefove, za jalost posle im se padat marzelivzi i mranliovzi kato vas...Da si shef ne e vinagi koi znae kakvo, poniakoga imash 3-4 choveka pod teb i oste 15 nad teb...
3
0
 
5
 
! Отговори
Мимоза преди 10 години
Охооо, той създава лоши служители и дори търси такива, за да не може някой по-добър и свестен да го засенчи! И в общи линии повечето шефове харесват принципа "Разделяй и владей"! Защото просто нямат капацитета да се справят по друг начин!
2
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До АнонименНе само ги създава, ами и наема такива. Защото всеки е подчинен на някого малко или много. И докато едни могат да си признаят грешката за наемане на лош кадър (и да я отстранят в известни срокове), други са горди от избора си на "труден служител".
1
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Много повърхностно!Да започнем от там, че обикновено шефовете са парашутисти, връзкари, комплексари, в последно време с подчертано ниска квалификация, обща и всякаква култура.Какво да кажем за подчинените тогава, когато те трябва да работят с един човек, на когото мястото му не е там.Всяко работно място е едно малко огледалце на това, което се случва в държавата.Не приемам, че винаги трябва да търсим кусури в подчинените.Лошият ръководител създава такива лоши подчинени.