Машинистът на служебния влак минал на червено

Още двама си отиват заради влаковата катастрофа край Драгоман
9 окт 2010 16:40,
15
Машинистът на служебния влак минал на червено
Снимка: Булфото

Двама машинисти също са освободени от работа заради влаковата катастрофа край Драгоман, съобщи министърът на транспорта Александър Цветков.

По-рано тази седмица трима диспечери бяха уволнени заради това, че са сбъркали технологичната последователност в работата си. Министър Цветков каза, че при инцидента са били допуснати много груби нарушения на правилата.

„Последната ни информация, безспорно доказва, че вина имат имашинистите на двата локомотива. Това са машинистът на дизеловия локомотив, който е минал няколко минути преди сблъсъка по линията, както и машинистът на служебния влак на БДЖ, който е тръгнал на червен сигнал. Това вече безспорно е установено“, категоричен е министърът.

Международният влак от Белград за Турция с 90 пътници и служебен влак се сблъскаха челно малко преди 08.00 часа в понеделник на изхода от гара Драгоил, в района на Драгоман. В резултат на катастрофата бяха ранени 26 души, които са без опасност за живота. 

Още по темата

От вчера машинистите са освободени от работа.

„Тръгнал на червено, защото така му било по разписание. Така че вече е установено нарушението и на машинистите, и на диспечерите. Толкова много нарушения съчетани на едно, ето до какво доведоха“, каза още Цветков пред Дарик.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още по темата: Драгоманмашинист
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
0
 
! Отговори
Hmmm преди 13 години
Съгласен съм с това описание.Имам обаче въпрос:Машнистите на служебния влак са сгафили, и то много, това да минеш на червен светофор не е като да минеш на кръстовище с кола на червено.БДЖ управлението е сгафило яко като допуска подбни архаични системи без защита да работят, но това което не мога да схвана е аджеба каква е вината на диспечерите / ръководител движение? Защо те го отнасят?Машинистите вън това е ясно, министрите и цялото ръководство на БДЖ също, но защо диспечерите?
13
1
 
2
 
! Отговори
стоянчо преди 13 години
до 13. Друже, защо обезателно министъра и ръководството да са виновни. Ами тук си става на въпрос за чисто човешка грешка. Как може да потегляш от гара и да не следиш за показанията на изходният светофор. Ами то има и още - задължение на локомотивната бригада е да следят и за показанията на обратния входен и предупредителен светофор. Е, тогава, след като работника е проявил небрежност в работата си що да е виновен началника му?!
12
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Министърът и ръководството на БДЖ са невинни. Да се готвят за уволнение безспорно виновният портиер на БДЖ... И чистачката...
11
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Как пък толкова грешки на куп?
10
0
 
0
 
! Отговори
анонимна преди 13 години
много ми хареса машиниста на служебния влак
9
1
 
16
 
! Отговори
Жо преди 13 години
До 9 Svetlio: ВСЕКИ ЧОВЕК може да сгреши. За някои професии това може да е фатално. Затова ръководството на БДЖ трябва да организира работата така, че да има двойна осигуровка срещу евентуална човешка грешка. Така, преди години, за да замине влак от гара, освен зелен семафор трябваше и лично ръководител-движение на гарата да му даде ръчно разрешаващ сигнал със зеленото на заповеден диск. Това е двойна осигуровка. Ако сега я имаше, нямаше да стане катастрофата край Драгоман.
8
5
 
5
 
! Отговори
Svetlio преди 13 години
Kak Moje takova bezobrazie samo vav Balgariq go ima...Shte ybiqt horata ot tehnite greshki...Postoqno greshat 6to za darjava e tova !!!
7
1
 
12
 
! Отговори
някаква преди 13 години
Не мога да преброя грешките в шестото мнение, но ако такива хора ни возят (доколкото разбирам жепец да се чете жепеец), опазил ни Господ!
6
4
 
15
 
! Отговори
жепец преди 13 години
виножен е стрелочника на гара Варнаа на4алниците за министри да ги посо4им4е в бдж наи некадурниа става на4алник
5
4
 
6
 
! Отговори
nikolai преди 13 години
se niqkoi triqbva da badi vinoven dori da ne e pak 6te badi vinoven za6toto na6ta tpata balgariq nikoga niqma dase opravim takiva snese rodili i takiva 6tesi otidem
4
2
 
32
 
! Отговори
Жо преди 13 години
Дизеловият локомотив е бил спрял в далечния /западен/ край на гара Драгоман, до изходния сигнал. На противоположния край на СЪЩИЯ коловоз е стоял Служебния влак. Светнало е зелено и Дизелът е заминал за Драгоил. Машинистът на Служебния влак видял зелено на коловоза си , но той не знаел, че с него заминава Дизел, защото от единия край на коловоза не се вижда другия.Дизелът пристигнал в Драгоил. В същото време, машинистът на Служебния потеглил, без да погледне, че зеленото вече е сменено с червено
3
0
 
25
 
! Отговори
патриот преди 13 години
След като няма контрол и санкции никои в тази скапана държава не спазва правилата
2
1
 
39
 
! Отговори
гтн преди 13 години
Почти никой в тази държава не си върши работата,както трябва.
1
5
 
35
 
! Отговори
pege преди 13 години
дребните риби отнасят всичко