Скандална реклама на Gillete: На ръба на феминистката пропаганда?

Потребители смятат, че клипът обижда мъжете - таргет групата на компанията
16 яну 2019 18:12,
101
Скандална реклама на Gillete: На ръба на феминистката пропаганда?
Снимка: YouTube

Новата реклама на Gillette е в духа на движението #MeToo и отправя едно много позитивно послание към обществото - бъдете добри, давайте добър пример, защото момчетата, които ви гледат днес, ще станат насилници утре.

Някои биха казали, че това е прекрасен ход от страна на компанията - едно социално ангажирано послание, целящо промяна към по-добро. То обаче е агресивно насочено към собствените клиенти на Gillette - мъжете. И вместо това да се окаже печеливш ход, компанията сякаш сама си вкара таралеж в панталоните.

Рекламният клип е със заглавие "Вярвай" и таргетира така наречената "токсична мъжественост". Компанията за самобръсначки променя известния си слоган: "Най-доброто за един мъж" в "Най-доброто, което един мъж може да бъде" и призовава своите клиенти да търсят отговорност един от друг са собствените си постъпки и поведение спрямо жените.

Клипът представя кадри на изключително агресивно поведение от страна на мъжете - сексуален, физически и психически тормоз. След това във видеото са показани добрите примери, а акцентът е превенцията.

Някои приветстваха посланието и заявиха, че това е начин 30-годишната компания да обнови собствения си слоган така, че да е релевантен със съвремието. Други обаче са на коренно противоположно мнение и не само изразиха своето неодобрение, а отказаха да купуват продуктите на Gillette.

Само за 48 часа рекламата има близо 3 милиона гледания. 37 000 души са харесали видеото в YouTube, 253 000 са отбелязали, че посланието не им харесва.

Коментарите са предимно негативни и повечето твърдят, че това е феминистка пропаганда.

"За по-малко от две минути успяхте да заличите най-добрата си таргет група. Браво!", пише потребител. 

"Току що Gilette показа, че не иска да има нищо общо с мъжкарите. Ще уважа желанието ми. Ползвам марката откакто получих безплатна мостра за 18-тия си рожден ден. Вече няма да си купувам самобръсначки на Gillette!", сподели друг човек в социалните мрежи.

Някои настояват компанията дори да се извини официално за рекламата, но марката споделя, че слогънът напълно съвпада с вижданията и политиката им, защото те истински вярват в най-доброто в мъжете.

"Ако мъжете търсят отговорност за собствените си постъпки един от друг, ако спрат с извиненията за лошото си поведение и застанат зад едно ново поколение, което работи в посока самоусъвършенстване, можем да помогнем за създаването на една по-позитивна среда, която ще окаже влияние върху идните поколения", споделят от Gillette.


Въпреки масовата негативна реакция, все още има хора, които подкрепят посланието, отправено от компанията за самобръсначки.

"Благодаря ви, Gillette че обвързахте слогана си с нещо смислено, важно и истинско. Този дебат трябва да се случи най-накрая. Защо има толкова негативна реакция и оплаквания, след като рекламата показва лошите, но и добрите страни на мъжете??", пише потребител в Twitter.

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


101
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
2
 
16
 
! Отговори
До 24 преди 5 години
НПО активистите с флуидна идентичност така ли смятате?
25
4
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Феминизмът е болест,която трябвада се пречисли към психичните разстройства
24
0
 
9
 
! Отговори
??? преди 5 години
откога цензурирате думата - 'с.а.п.у.н'??????
23
23
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Страхотна реклама показваща токсичната мъжественост, която дори е обявена за психическо заболяване от американската психиатрична асоциация.
22
0
 
8
 
! Отговори
Без сапун преди 5 години
Днес ЦВ.ЦВ. обръсна и мъже и жени , без *** с 2,3,4, незнайно колко....милиарда лева.....
21
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Голям гаф. Все едно Allways да пуснат реклама, в която да превъзпитават жените от малки да не се усукват около славата и парите, намеквайки, че като пораснат едва ли не всички си имат цена в парична стойност.
20
2
 
18
 
! Отговори
Мъж на място преди 5 години
Аз от 19 години насам, не ползвам продуктите на Жилет заради безобразно ниското качество, спрямо цената. Сега имам още една причина да не ги ползвам.
19
7
 
3
 
! Отговори
Гост преди 5 години
Извън идеята за каквато и да е пропаганда, която сама по себе си е интересна идея, факт е, че през последните години компанията ни представяше в рекламите си едни красиви, добре обръснати, поносимо мъжествени мъже). Защо? Защото самобръсначките (от по-скъпите) купуваме ние, жените, за Коледа, Нова Година и за рожденните дни, на мъжете си). Благодарим, Жилет, въпреки, че социални послания не могат да бъдат рекламни слогани, независимо колко феминистични или мъжкарски са, все пак е интересно.
18
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От както имам брада ползвам тази марка самобръсначки, но мисля да приключа с тях. Крайно обидна за мъжете и тенденциозна реклама! Излиза, че мъжете са някакви *** и трябва да бъдат превъзпитавани.Очевидно джендъра или лесбийката-феминистка, която е режисирала това счита жените за някакви свръхестествени, съвършенни, безгрешни създания, на които мъжете дължат по рождение определено отношение.
17
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз съм имам брада и мустаци. Не обичам жилет и жилетски *** де рас и
16
5
 
15
 
! Отговори
Ескобар преди 5 години
Егати проблема. Има къде къде по-важни неща от някакви кампании слогани и тема подобни глупости. Ама карай да върви. Аз си ползвам обикновени ножчета и крем Като. И съм супер доволен :))))
15
3
 
38
 
! Отговори
до Discovery преди 5 години
*** си като гъбена чорба, мой човек. Очевидно не си схванал какво ядосва хората в тази реклама. Ядосва ги това, че обобщава всички мъже като бъдещи насилници. Едва ли не като порасне всеки ще бие жени. Следващия път си напъни мозъчната гънка, вместо да наливаш масло в огъня, като обобщаваш подразнените хора като насилници.
14
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Приключих със жилет.
13
35
 
15
 
! Отговори
Discovery преди 5 години
Изглежда до тук всички коментиращи са някви бруталните насилници дет малтретират де квот има по-слабо от тях и затова така се възмущават на посланието, щото виждат неудачника в себе си в рекламата...
12
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нищо лошо не виждам в рекламата, освен това, което вече е написал коментар номер 6 - разбираш всичко друго, но почти нищо за продукта, който се купува. Малко като прогнозите за времето на Емо Чолаков :)
11
4
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз се бръсна с Филипс. Жилета съм го оставил да живее в 20-ти век.
10
34
 
16
 
! Отговори
Discovery преди 5 години
Е какво не ви харесва на рекламата бе... посланието е бруттално добро!!! Момчетата, които ви гледат днес, ще бъдат мъжете утре. Демек бъдете мъже, защото МЪЖ значи да защитваш, да даваш добър пример и т.н... за тва сме силния пол и трябва да сме за пример от нас много неща зависят. Много странно, че има хора, които се засягат изглежда виждат себе си като насилници и т.н...
9
3
 
25
 
! Отговори
таргет някой си преди 5 години
От както предложиха 1 млн долара на Зи Зи топ за да си обръснат брадите,направо ги отписах!Сега само Астор и Бик-чета!Да правят като вятъра!
8
4
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Сигурно за тях, да си истински мъж, означава, че трябва да тормозиш другите, да подсвиркваш по улицата на жените"Като мъж, женен от 12 години и който никога не е посягал на жена, се чувствам обиден и ядосан от намеците за мъжете, които прокарва тази реклама. Разбра ли ***?
7
5
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
При положение че потребителите на техните продукти са 90 % мъже, да правиш кампания с която да нападаш собствената си потребителска група, трябва да си или мазохист, изключително *** маркетингов специалист или най-вероятно жена(която естествено мрази мъже)