Пак! Влак пламна край Пловдив

Два вагона на пътническия влак Пловдив - София са пламнали в 17:50 часа
21 юли 2008 19:46,
93
Пак! Влак пламна край Пловдив
Огънят е тръгнал от шкафа с електрическо оборудване във втори вагон на композицията. Снимка: Булфото

Два вагона на пътническия влак Пловдив - София са пламнали в 17:50 часа в понеделник. Няма пострадали.

Огънят е тръгнал от шкафа с електрическо оборудване във втори вагон на композицията.

Локомотивната бригада веднага е спряла влака и превозният персонал е евакуирал всички пътници, след което е предприел действия за гасене на възникналия пожар с пожарогасителите във влака и незабавно е уведомил противопожарната служба.

Осигурен е автобусен транспорт за пътниците от мястото на инцидента към гара Септември.

Около 260 пътници е имало в пътническия влак. Два от вагоните са изгорели напълно, другите два частично.

Пожарни команди са пристигнали около 18,15 часа при горящите вагони

В момента полицаи от Пловдив, пожарникари и техни колеги от РПУ Стамболийски правят оглед на мястото на инцидента и уточняват причините.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


93
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
92
1
 
0
 
! Отговори
Брб срб преди 15 години
Открийте разликите с публикуваното в този сайт като новина ....Коренно различно нали ?
91
0
 
1
 
! Отговори
Брб срб преди 15 години
Eдна от пътничките във влака Ангелина Дачева каза, че във влака е имало само един пожарогасител.Пътувах в първия вагон на пътническия влак Пловдив София. Някъде от третия вагон се получи дим и замириса на бакелит. Казаха, че някакво елтабло се е запалило и придвижиха всички пътници при нас в първия вагон. Отвориха вратите само от едната страна, откъм линията, защото тя е двойна. Учудих се защо не от обратната, където можеше да се слезе, без да опасно за нас ако мине друг влак. Казаха ни никой да не слиза, защото нямало опасност", разказа тя. "Започна да идва дима към нас и ние затова слязохме. Аз като казах, че влака гори някои се смееха дори. Не знам после как са слизали. Ние доста се отдалечихме, за да отидем до този разклон и аз се обадих на сина ми да не минава по надлеза, защото влакът спря точно под него, когато започна да гори. Отидохме да го чакаме да ни прибере и когато стигнахме разклона, той е на 200-300 метра, тогава лумна и първият вагон, в който ни бяха събрали всичките. Интересно, че пушеше откъм третия, пък първият лумна не мога да дам обяснение", разказа пред Дарик Дачева. Тя уточни, че полицаите и пожарната са дошли половин час след началото на пожара.Изгорели напълно са първи и втори вагон на композицията, силно пострадал е и локомотивът.
90
0
 
0
 
! Отговори
Брб срб преди 15 години
Само на 500 м от Пловдив като факла пламна вчера пътническият влак Пловдив- София с 260 пътници вътре. Това стана в 17.45. По данни на очевидци пред репортер на Пловдивска телевизия "Тракия", която първа показа бедствието, огънят е лумнал от шкаф с електрическо оборудване във втори вагон. Веднага след получаването на сигнала за пожар влакът е бил спрян. Отначало кондукторите са съветвали пътниците да останат по местата си, но те са напуснали композицията и така този път инцидентът, повтарящ трагедията с влака София- Кардам преди пет месеца, се размина без жертви. Днес експертно- техническа комисия ще огледа изгорелите вагони и ще търси причините за пожара. На този етап твърдо се знае, че вагоните са от 1972 година и че отново не е имало достатъчно пожарогасители. Буди недоумение и поведението на персонала на влака, който се е опитал да създаде спокойствие при очевидния риск.
89
0
 
0
 
! Отговори
mars_L преди 15 години
сетих се и за още една далавера, която ти не знаеш - железничарите си имат и акумулатори, като са на работа, ако не от нафта, крадат от ток - пусне два кабела от мрежата към акумулатора и като се прибере "нафтовия климатик" става на "акумулаторен климатик"Също така като им се счупи стъкло - свалят някое от влака и си го носят вкъщо, тапицерията като е за смяна - също. Събират пожарогасителите и ги продават на черно после, пари се въртят, ей...
88
0
 
0
 
! Отговори
mars_L преди 15 години
Добре че си ти - да ме светнеш за такива клюки. Или ти реши че щом в градския транспорт се краде, значи и в БДЖ се краде? Айде кажи според теб как кондуктор/ка или касиер/ка , началник влак или полицай може да се облагодетелства с нафта от БДЖ, още повече че голяма част от линиите са електрифицирани. Дори този, който е бил до София е бил с мотриса. В момента понеже оправят контактната мрежа е пуснат дизел.Сигурно ти си първия който се е сетил че в БДЖ може да се краде? Нито държавата, нито директорите нито който и да е друг се е сетил че може да се краде нафта нали? И понеже не са се сетили не са направени и мерки - слиза машиниста, изкарва дамаджаните, даже варелите и точи нафта на корем нали - то е държавна работа, както по социалистическо време.Като си толкова хитър стани и ти железничар де, то нали така се става, пък и има аванта там, парите са много, работа - никаква... тебе чакат.Приказваш си така колкото да се забавляваш, изобщо не си подготвен. И други хора казаха това, което и аз
87
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
mars_L,а как ще обясниш факта, че всички татковци и синчета, работещи в БДЖ, зимно време се отопляват с "нафтовия климатик"?
86
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Za nomer 74.... mejdu otdelnite relsi ne se pravi zavarka, razdale4enie sa malko, za6toto prez lqtoto se polu4avat deformacii(na udaljenie), predizvikani ot visokata temperatura!:)
85
0
 
0
 
! Отговори
edin жепеец преди 15 години
остави овцете да си пасат спокоино ; нали знаеш кучето си лае кервана си варви,ако някои хора си бяха напражили труда да прочетат вси4ки коментари нямаше да се изказват толкожа неподготжени
84
0
 
0
 
! Отговори
mars_L преди 15 години
между другото ти знаеш ли какво е "Началник влак" ?знаеш ли че има и "началник гара"знаеш ли в какво му се състои работата? - когато спре влага на гара или спирка той "пуска" влака, когато всички пътници са се качили, освен ако гарата или спирката не е устроена с началник гара. началник гара - отговаря за закъснението на влака, макар че голяма част от закъснението или наваксването му се дължи на машиниста. ако някой ти е седнал на мястото - отиваш и търсиш началник влака...с други думи да си началник влак значи да отговаряш за влака. ако е откраднато нещо от влака, ако е счупено, да речем прозорец или някой реши да се хвърли под влака - началник влака дава обяснения, отговаря за багажите - когато има колети и други, минава и проверява билети както кондукторите, когато влака е в движение и примерно не е спрял на гара, за да има друга работа.Сега сигурно си разбрал че Началник влак не е равно на Началник или Директор на някоя фирма. Искрено се надявам да си го проумял, но няма да си го признаеш.
83
0
 
0
 
! Отговори
mars_L преди 15 години
То май главата си ти, щото аз нищо такова не съм казал - нито работя при него, нито чакам той да ме уреди. Освен тва на него никой не му е помогнал, отишъл е като обикновен работник, не ме карай да ти обяснявам какво е работил преди това. Вземи малко се запознай как се става железничар - че трябва да си завършил едно времешното ПЖИ или да изкараш курсове за железничар, а тези курсове са скъпи. Освен това баща ми не работи в железниците от вчера, а от 22 години така че не ми се прави на светец. Ако беше поне малко образован щеше да разбереш че след като железницата е държавна, да почнеш там с връзки не става толкова лесно както в частна фирма. Правиш се на много знаещ ама нищо не знаеш, в интерес на истината аз не познавам някой от неговите колеги, на които и децата да работят там. Не ги знаеш тея работи, но преди 5-6 години заплатите им закъсняваха с по 2-3 месеца. Ти би ли работил такава работа, пък и колко ли взимаха тогава... Сигурно ще направиш мечешка услуга на децата си и те да работят тая работа... Вземи се скрий и като не знаеш поне не пиши глупости, аман от такива... по твойта логига и твойте мама и тати ще те уредят на тяхната длъжност. Ей дано да са евродепутати, под пари ще останен... Анонимия...
82
0
 
0
 
! Отговори
Пламен Тодоров / ВИД преди 15 години
ТАЗИ ТВОРБА Я НАПИСАХ ПРЕДИ ТРАГЕДИЯТА С ВЛАКА КАРДАН-СОФИЯ .....актуална е След обстойни дилеми-новото пътуване е факт,с много нечовешки условия сключваш неравностоен контракт.На гишето нищо ново-омразна,навъсена касиерка,сякаш ти си виновен за смъртта на неродената й щерка.Гледаш влака и се питаш "Това детска изложба ли е или влакова композиция?",прилича на протест от политическата опозиция.Ето плахо пристъпваш,качваш се по стъпалата,неизбежно е да пропуснеш полъха,миризмата.По дръжките на вратите,прозорци и пепелници,могат да се извлекат екстракти,непознати на висшите алхимици.С нощното парно е 2 пъти по-пъклено от инкубатор,сутрин рано го спират-климата за здравето ни е основен конспиратор.В коридора "*** връз ***","глава връз глава",но просто нямаш избор-длъжен си да търпиш всичко това.Адския задух убийствен направо те подлудява,тук не чувства,а други сили хората управляват.Откраднати огледала,надраскани стени,по седалките стъпки,дори и Опра Уимфри от тази гледка биха я побили тръпки.В едно купе се събират различни съдби,затворени,хладни хора,5-членна група не влизат при самотен старец-тук не е мястото на отбора.Искат да са заедно,но само след миг остават прави,млади и по-възрастни според тях е като стадо овци сред крави.Но нали точно старите хора ни поучават за живота,аре млади човече-игнорирай ги,да те видя кой ще ти е пилота.Осветлението е в по-голяма степен вредно за очите,мъжете оскверняват тоалетните,а питате ли ги жените-горките.Искаш прозореца да отвори-все на някой ще му е хладно,и тук важи правилото "на другия да му е гадно".Както в много други случаи-малцинствата са с приоритет,сложили касетка,играят карти и се возят без билет.Кондуктор минава за билетна проверка,точно когато си заспал,да пристигнеш невредим преди да тръгнеш си се прекръстил и обещал.От ужасното тракане,клатене и постоянните вибрации,можеш да получиш по-силни от родилните контракции.Влакчето на ужасите е бледа имитация,по-недостоен вариант,пък после се чудим защо е негативно настроен всеки нов емигрант.В гарата бездомници,пумияри,дебнещи крадци,така ли се отблагодаряваме за труда на нашите предци ?Най-интересно е когато настане време от влака да се слиза,бутат се като хаотични електрони при процеса електролиза.Безработни мързеливци продават вестници и списания,точно от подобно безхаберие битуваме в тези народни изпитания.Със запасените места-оу,там просто е една война велика,със стадо маймуни те са си лика-прилика.Ето наистина май трябва сериозно да се позамислим,и държавата от подобни подигравки с народа да изчистим.Пътя няма да е лек,гладък нито пък безпроблемен,но всеки трябва да изчисти от съзнанието си злините,от които е обсебен. Автор - Пламен Тодоров 18.09.2007 г.
81
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
mars_L, ай стига СЕ защитава бе. И ти като Главата, амаха. Знаем ги много добре у БДЖ-то - все с една фамилия сте там - тати началник, ай и мен ме праи началник. БЕЗСРАМНИК такъв! Корумпирани сте и вие там, ама по-малко се чува, само отблизо като ви познава човек, знае.
80
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
този път е имало свидетели от каде е тръгнало огънчето,затова не казаха нищо за пушачите!Добре че е било през деня!
79
0
 
0
 
! Отговори
yyyyy преди 15 години
kak ne se opravdaha otnovo s nqkoi nezagasen fas!!!!!!!!
78
0
 
0
 
! Отговори
Ахмед Доган преди 15 години
Докато вие си говорите, ние ставаме по-богати ...Плюйте се едни други тука и се скатавайте.За нищо друго не ставате
77
0
 
0
 
! Отговори
преди 15 години
Kogato relsite sa zavareni edna v druga se 4uva se edno e po voda taka e kogato e s boltove syedinenie se 4uva pretrakvane na opredelen interval! taka e pliusovite i minusite: pri po golqma jega primerno po dobroto syedinenie e s boltovete ima po golqm interval za razsherenie dokato pri zavarki ... ne e tolkova sigurno. Ina4e za pojara neznam vagonite naistina sa stari mashinite vsi4ko e mnogo staro i moje da se o4akva vsi4ko no e vyzmojno i da e ot drugo... ima si organi koito shte go izqsnqt
76
0
 
0
 
! Отговори
mars_L преди 15 години
може да питаш и някой по-запознат от теб, ако на мен не вярваш, а може и просто да погледнеш някой път релсите. сигурно не си чувал и че релсите се заваряват една за друга последователно. сега ще кажеш: "не съм виждал някой да заварява релсите" но и това може да провериш - понякога не се чува обичайното тракане когато влака се движи а просто е гладко, като по вода.
75
0
 
0
 
! Отговори
martony преди 15 години
Приятел перфектно си го обяснил, че релсите се раздалечават през лятото, а през зимата стрелките замръзват. :) Не го казвай на друг това, че да не ти се смеят. :)
74
0
 
0
 
! Отговори
mars_L преди 15 години
smith, през лятото релсите се раздалечават от жегите и има опасност влака да дерайлира ако пътува с много висока скорост. през зимата пък стрелките замръзват, което не позволява също висока скорост. една от причините за ниската скорост може да е глобалното затопляне, по-възрастните от нас, едва ли помнят такива жеги и потопи преди десетилетия.
73
0
 
0
 
! Отговори
smith преди 15 години
Чувал съм, че релсите по пътя София-Бургас са проектирани за скорости до 160км/ч, но просто нямаме такива локомотиви и вагони май! Друг е въпросът сега дали се поддържат като за 160км/ч.Как иначе едно време са изминавали разстоянието за 4 часа?