БДЖ иска по-скъпи билети средно с около 5%

Ако прекратим договор с мобилен оператор, ще плащаме по-малко
Обновена: 9 яну 2013 12:12 | 9 яну 2013 12:10,
26
БДЖ иска по-скъпи билети средно с около 5%
Снимка: БулФото - архив

БДЖ иска увеличаване на цената на билетите средно с около 5%. Транспортното министерство разглежда искането на холдинга и най-вероятно ще го потвърди, защото и с това увеличение железницата ще остане най-евтиният транспорт, заяви ресорният министър Ивайло Московски пред TV7.

Ведомството предвижда промени в Закона за електронните съобщения, с които да има по-коректно отношение към потребителите.

Една от тях е, ако предварително се прекрати договор с мобилен оператор, налаганите санкции да не надвишават 50% от стойността на месечните абонаментни такси до края на договора.

Операторът задължително ще известява своите потребители с SMS за това, че влизат в гранична зона, където е възможно да имат роуминг. Предвидената санкция, ако това не се прави, е до 10 000 лева.

Московски обеща, че в железниците тази година няма да има повече съкращения. Министърът смята, че ако държавата успее да получи 200 млн. лв. от приватизацията на БДЖ „Товарни превози“, това ще бъде успех. Сумата е нужна, за да се изплатят спешно част от задълженията на холдинга, които към момента са около 750 млн.лв, а ако това не стане, няма да има БДЖ, посочи той.

"Синдикатите твърдят, че активи за 500 млн. лв. ще се продадат за жълти стотинки. Ако някой ми доведе инвеститор, който ще даде тези пари, лично аз ще го посрещна с червен килим", коментира Московски, който обясни, че приватизацията не е самоцел и ще бъде направено всичко възможно, за да бъде финализирана успешно.

Транспортният министър изрази увереността си в работата на Агенцията по приватизация и следприватизационен контрол (АПСК), която отговаря пряко за реализирането на сделката.

По време на първата процедура по раздържавяването на товарното звено на железницата ресорният министър на транспорта уверяваше, че държавата ще очаква да получи не по-малко от 150 млн. евро от новия собственик. След като първият опит на АПСК да продаде "Товарни превози" се оказа неуспешен, критериите за търсения бъдещ инвеститор бяха снижени заедно с очакванията за сумата, която държавата трябва да вземе в резултат на сделката.

Още новини от България четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
на кво отгоре, в понеделник отново от Ямбол до Велико Търново 140 минути закъснение, билети ще ми вдигат. Разбирам да ги вдигнат, но поне разписанието да спазват
23
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До Анонименами купи го ти и избий рибата бевлак е много по-добре от автобус, особено ако пътуваш София-Бургас-София, дори с окаяното положение на влаковете, за цената въобще не говоря - без пари, ама за това качество колко да вземат още, макар че мен ме устройва - 3 филма и пристигам
22
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Само след 3 години товарни превози ще са уникално апетитен бизнес. Сега трябва да се приватизира и естествено е на нечувана "загуба". Ще го лапнат за без пари....
21
0
 
2
 
! Отговори
chicago преди 11 години
Вдигайте ги със 100% така ще ви стигнат вагоните,локомотивите,ще намалеят амортизационните разходи,ще намалеят разходите за ток и ГСМ,ще помогнете за бързото обезлюдяване на малките населени места,ще помогнете на автопревозвачите.Боже колко фаиди едновременно.
20
3
 
1
 
! Отговори
Rado преди 11 години
Тия железарии в този си вид са абсолютно ненужни. На много по ниски цени са услугите от автобусния транспорт-икономично, бързо, уютно, топло, без закъснения и мангасарщина. Увеличението на цените е поредният идиотизъм, който ще обере и жлртите стотинки на пенисонерите.
19
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Синдикатите ... синдикатите носят вината да сме на този хал. Щотото се оядоха и се сдушиха с тези пред които трябваше да защитатават интересите на хората които им осигуряват заплатите
18
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Московски и Борисов са неспособни да решат проблемите на БДЖ и по-добре да се махат, защото направиха голяма каша. Ако се следва икономическата логика, БДЖ трябва да пуснат повече влакове, но и да вдигнат цените на билетите само там, където влаковете са претъпкани и има много желаещи да пътуват. А там където няма пътници, БДЖ трябва да намалят цените с цел да привлекат повече пътници.
17
1
 
4
 
! Отговори
didak преди 11 години
И аз искам по голяма заплата , ама няма . Богатите стават по богати , а бедните , по бедни....
16
0
 
17
 
Отговори
Анонимен преди 11 години
"Синдикатите твърдят, че активи за 500 млн. лв. ще се продадат за жълти стотинки.Къде бяха синдикатите ,като се трупаха задълженията на БДЖ в размер на 800 млн лева?Къде бяха синдикатите като продадоха БТК за 1/10 от цента и?Къде бяха синдикатите като продадоха Кремиковци и след това разграбиха комбината?Ай сиктир и синдикатите бе......
15
1
 
6
 
Отговори
xax преди 11 години
Цялата идея на БДЖ трябва да се промени. С много пари от ЕС и БГ трябва да се модернизират линиите и после да се купят нови влакове. Веднага след това вдигане на цените, защото този транспорт ще е по-бърз и комфортен, а няма да си заврян на малка седалчица в автобуса. Наистина до тогава трябва да минат 7-10 години, но все някога трябва да се започне.
14
0
 
2
 
Отговори
anonimen преди 11 години
pitaite moskovski ,kolko pari e otkradnal ot bdj ,i ot zakriti gari kolovozite se se maxnaxa ,a jelezniiat pat go naima relsite otidoxa za skrap i to godni .pak vav negoviai jop. zatova ne glasyvaite za tazi partiai, vdigat bileti ,vzimat kartite na slyjitelite na pensioniranite jipeizi koito sa ot malzenstvata ,neim se polagat bezplatni karti i t. n.pomislete za kogo 6e glasyvate.
13
0
 
4
 
Отговори
Анонимен преди 11 години
Да го закриват тогава, защото пътниците нямат пари за скъпи билети и спряха и много влакове. За 2013 г. депутатите са гласували 170 милиона лева помощ за БДЖ от бюджета, но много хора не могат да пътуват заради скъпите билети и/или липсата на влакове.
12
1
 
4
 
Отговори
Анонимен преди 11 години
Ами да оформят този дълг за около 1 милиард лева като дълг на държавата и да пуснат спрените влакове на БДЖ, а не БДЖ да трупа дългове, че депутатите гласуват да има ниски цени на билетите. БДЖ и да бъде закрито ,пак държавата ще връща дълговете, защото държавата води БДЖ към фалит с ниски цени на билетите и скъп ток и скъпи вагони и локомотиви. Няма такова чудо някой да се вози без пари, а друг да му плаща.
11
6
 
6
 
Отговори
до 7 преди 11 години
Просто лъжеш. Влаковете навсякъде са социален транспорт, независимо от това колко е луксозен.Автобусите са къде, къде по скъпи и коленете ти отиват на кино, а един да е грипав заразява всички.
10
1
 
9
 
Отговори
Яко преди 11 години
Когато Цеко Минев купи БДЖ, ще пусне кабинкови лифтове от София до Варна, Бургас и до всички останали гари...
9
3
 
4
 
Отговори
Анонимен преди 11 години
те тия са фалирали отдавна.и да вдигат билетите не виждат ли че хората пътуват с влакове само по празниците.пък като им видиш и министъра....
8
1
 
16
 
Отговори
Кратун преди 11 години
И със 100% да вдигнат цената на билетите - парите пак ще бъдат окрадени. Това е така от години насам. Ако приходите се управляваха истински и съвестно, БДЖ щеше да е в пъти по-добро положение в момента.
7
0
 
6
 
Отговори
жълво преди 11 години
Може ли мобилен оператор виваком да сканира подписите на клиентите си.Това е пореднатадалавера и предпоставка за алоупотреба с личните данни когато не е възможно дистснционнодоговаряне. Хора внимавайте-мамят ни когато и както си искат!
6
7
 
7
 
Отговори
Анонимен преди 11 години
В цяла Европа жп превозите са най-бързият, луксозен и скъп превоз. При нас е точно обратното. Ако БДЖ продължава с тази политика със "социална насоченост" това никога няма да се промени. Трябва г-н Министърът да вземе държавническо решение - ще развиваме БДЖ спрямо европейските стандарти или това ще остане най-евтиният ни транспорт. И в двата случая ще има недоволни, но компромис в случая няма как да има.
5
1
 
17
 
Отговори
ВСИЧКОЕ ВЪЗМОЖНО преди 11 години
БДЖ да не си играят ами да синхронизират цените с тези в DB дойче бан . Скоро ми се наложи да пътувам от Хамбург до Augsburg . Разтоянието е около 820 км потеглих в 8ч сутринта и 16,30ч бях в Augsburg цената която платих в едната посока бе 114 евро +4 евро за запазено место . Чистота , удобни седалки и отоплението беше на ниво . Персоналът беше чист спретнат с изрядни униформи с две думи чувстваш се КЛИЕНТ и не съжаляваш че си платил билет . У нас без лукс ще вдигнат цената !