Тодор Тагарев: НАТО не разчита на нашите МиГ-ове

Има проблем с изпълнението на договорите за ремонт
13 юни 2021 14:21, Екип на Bulgaria On Air
53
Тодор Тагарев: НАТО не разчита на нашите МиГ-ове

"Ако говорим за МИГ-29, НАТО въобще не разчита на този самолет. При каквито и да е било планове, този самолет е несъвместим оперативно със самолета на НАТО, той не отговаря на стандартите на алианса. Той може да води някаква елементарна комуникация, но нищо друго не може да прави, най-малкото той няма натовската система за опознаване „свой-чужд“," каза в предаването "Брюксел 1" по Bulgaria ON AIR проф. Тодор Тагарев, министър на отбраната в служебния кабинет на Марин Райков, в коментар за инцидента с МИГ 29 в Черно море и загиналия опитен пилот от ВВС.

"При една евентуална отбранителна, съюзна операция на наша територия, тези самолети няма да излетят, защото ако излетят те се превръщат в цел. Така че за нас те са за изпълняване на национални цели, за контрол на въздушното пространство и за осигуряване на прехода. Само че аз това за осигуряване на прехода го говоря сигурно от 20 години, а този преход така и не се случва. Едва сега през 2023 г. очакваме да дойдат нови самолети," коментира Тагарев в разговор с водещата Милена Милотинова.

"Като вземем предвид, че ние залагаме все още на една страна, която ни е обявила за враг, да поддържа нашите основни бойни платформи, въпросът става съвсем сложен. Чувам слухове, че „МИГ“ са се оправдали с ковида. Ковид, ама построиха Южен поток, а какво става със самолетите? Нищо не правят по самолетите и според това е съвсем тенденциозна руска политика. Ние нямаме полезен ход по отношение на МИГ-29, полезният ни ход е в постепенно извеждане от въоръжение на тази техника," коментира бившия военен министър.

През седмицата при учение край Шабла изстребител МИГ 29, управляван от един от най-опитните ни пилоти - майор Валентин Терзиев, се разби в Черно море.

"Възможностите за провеждане на летателна подготовка у нас са много ограничени. По данните, които бяха цитирани, майорът, който за нещастие загина, е налетял 700 часа за около 20 години и се счита, че той е от най-добре подготвените български пилоти, първокласен пилот. Това прави по около 35 часа на година. Ако най-добре подготвените ни пилоти правят такъв нальот, значи останалите едва ли правят повече от 20-30 часа. Това са обективните обстоятелства, тези обстоятелства не могат да бъдат променени на ниво изтребител на авиобаза или на ниво ВВС. По тези въпроси трябва да има държавно решение. Очевидно ние не можем да поддържаме тези бройки изтребители, вертолети, летателен състав, с парите, които сме готови да отделим. Трябва или да повишим финансирането или да вземем мерки, така че да намалим съответните бройки, но поне хората, екипажа, техниката, която ще остане да бъде подготвена. Да може да изпълнява задачите си и от национална гледна точка и при евентуални съюзни операции," анализира проф. Тагарев.

"При старата система след определен брой години или налетени часове, самолетът трябваше да влезе в заводски ремонти и тогава да продължи да лети. Сега в новата система това не е задължително, но отново се следи ресурса на най-различни агрегати и консумативи, които се използват на борда на самолета и които имат ограничен ресурс. При изтичане на този ресурс те трябва да бъдат заменени, освен това трябва да бъдат изпълнени дейности, които са предвидени в резултат на опита на експлоатацията на самолета, което изисква ноухау, с което ние не разполагаме. Трябва и да бъдат набавени съответните резервни части.  Най-големите разходи са за ремонт на двигатели и на агрегата, който съгласува работата на двата двигателя на МИГ-29. През 2018 г е сключен договор от МВР с МИГ за почти 100 млн лева, за да може тези дейности да се изпълняват в рамките на 4-5 години. В началото на годината стана ясно, че има много сериозен проблем в изпълнението на тези договори. Министър Каракачанов тогава заяви пред Народното събрание, че летят само 5-6 самолета, дори беше наложена неустойка на символична сума в сравнение със стоте милиона," казва Тагарев.

За причините за трагичния инцидент вижте цялото интервю във видеото.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още по темата: НАТОтагарев
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
13
 
! Отговори
наблюдател преди 2 години
Те НАТО въобще не разчитат на нас, не само на остатъците от авиация ни, нито на остатъците от армия ни.
16
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
На хърватите им предложиха 8 Фъ 16 първо стаи Израелски .Те ги отказаха. После ,,нови,, и като видяха цената хърватите казаха - Вие луди ли сте ве ? За тез пари ще си вземем 12 двудвигателни рафала ,,Тоест истински самолети .И така направиха .Отказаха 8 Фъ16 и си взеха 12 рафала и с оборудването ще им излезе по евтино. А преди това хърватите купуваха миг 21 от нас и от Украйна.А това че наше самолети нямали свой чужд е щото все няма виновни в България .Ами намерете виновните дето не са му сложил
15
8
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ес и нато вън от бг за винаги долни лешояди вън
14
7
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Този евроатлантик ми се струва много жлъчен само като чета, без да съм гледал видеото.
13
11
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Никой не разчета ня Миг29 освен шепа заблудени русофили.
12
12
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Нищо няма да ви подарят, след като сте русофилски тьпаци. За кво да ви дундуркат, като имате вкъщи икони на Путин. Така ше си умрете непотребни.
11
11
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тотор Тагарев, национален предател - мишок. Кой му дава трибуна на този изкуфял ***. Евроатлантиците плащат ли добре?
10
4
 
7
 
! Отговори
Активист на БСП преди 2 години
Те Затова ги свалят ..
9
9
 
11
 
! Отговори
Ceci_ преди 2 години
Дааа цялата надежда на нато е на онези 8 ф16, 2/3 от които ще са на земята 3г. след пристигането си(като кугарите) но това е супер, иначе може да ни се случи някой плювналиев, та ще обяви война я на Русия, я на Турция
8
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Не им харесват ама не ни подаряват други. Турция и Гърция им подариха по 100-200 самолета.
7
6
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Интересноо,несъвместими с НАТО ,нямали система за опознаване на свой-чужд!Гусин Тагарев ни лъже ,както се лъже малко дете!С-мата свой-чужд може да се инсталира на абсолютно всякакъв самолет,това ,че това не е сторено е друг въпрос!Полша и Словакия са също НАТОвски държави ,а имат на въоражение такива самолети ,поляците 36,словаците -22броя,как ли пък те се оправят с тях след като нямат загубен самолет!Освен това самолетът е МиГ-29 ,а не МИГ."Микоян-Гуревич"
6
9
 
11
 
! Отговори
Факт преди 2 години
А кой разчита на Нато?! Те нямат спечелена мисия само харчат пар и шищо.
5
16
 
9
 
! Отговори
Зозо преди 2 години
Бракувайте руските летящи ковчези, произведени 1987г. И без това Гърция пази небето.
4
12
 
16
 
! Отговори
СССР преди 2 години
Тагарев, как тъй НАТО не разчита на нашите МИГ-ове? Напротив, много добри тренировъчни цели са за американските изтребители. Могат да си стрелят по нас на ученията, а после главнокомандващият да ги покрива и никога да не се намери черната кутия.
3
11
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Не сме шапшали да мислим, че отановците разчитат на нашите МиГ-ове. Те са си боднали флага тук и разчитат на нашия плацдарм, на нашите летища, на нашите будали за пушечно месо.
2
11
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
НАТО подаряват Ф16 като на искат МИГ но май искат да ни пробутат натовски буклуци за 10 милярда.
1
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А как тогава сме в НАТО?

Спонсорирани публикации