Наследството на Apple – изцяло заслуга на Стив Джобс

Той винаги се е доверявал на инстинктите и интуицията си
6 окт 2011 10:07,
7
Наследството на Apple – изцяло заслуга на Стив Джобс
Снимка: Reuters

Ако искате да разберете защо Apple е най-важната марка в САЩ, то погледът ви не бива да отива по-далеч от Стив Джобс, пише Джон Фридман, анализатор на MarketWatch. Историята на Apple започна с него.

Едно от най-големите постижения на Стив Джобс бе начинът, по който той общуваше с медиите. Благодарение на него се създадоха отлични отношения с клиентите, с Wall Street и с всички онези капацитети, които формират общественото мнение.

Той притежаваше харизма, от която много изпълнителни директори се учеха. На американската сцена Джобс никога няма да бъде заменен. Той помогна за създаването на технология, съчетаваща качество, стил и надеждност.

Той направи революция при персоналните компютри с Mac, при музиката – с iPod, при  мобилните телефони – с iPhone и още веднъж при компютрите – с iPad.

Вероятно никой мениджър от нашето време няма да достигне качествата на Джобс, в най-голяма степен като визионер, но също и като маркетинг и бранд мениджър. Той никога не разчиташе на фокус групи – винаги се доверяваше на инстинктите и интуицията си, той се наслаждаваше да поема рискове.

Стив Джобс бе новатор. Харесвате ли анимациите на Pixar? Е, за тях може да благодарите на него.

Обичате ли второто действие? Може би никой досега не се е радвал на подобно впечатляващо завръщане. След като бе принуден да напусне компанията си, той се завърна триумфално. Тогава всичко започна отначало.

Дарбата на Джобс бе да убеждава клиентите, че не могат да живеят без продукти, от които всъщност нямат нужда. Той имаше дарба да разбира пазара. Той излъчваше доверие и убеждаваше хората, че Apple далеч не е просто компания или марка, а нещо много повече.

Успехът на Apple на Wall Street, на Мейнстрийт, в корпоративна Америка – изобщо във всяка област, е заслуга на Джобс. Той бе иноватор и имаше удивителен начин на работа.

Качеството на продуктите на Apple отразява неговото внимание към детайла. Качеството на дизайна им – на неговото усещане за красиво. Лесното им използване показва чувствителността към всеки тип клиенти и превърна много от хората, за които технологиите бяха чужди, в лоялни клиенти на Apple.

Стив Джобс успя да спечели репутацията на Томас Едисон на нашето време заради уникалната си дарба да измисля полезни продукти. Той накара много хора да си купят продукти на Apple и да станат ревностни фенове на компанията.

Още новини в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
2
 
! Отговори
Стършел преди 12 години
Гениален!
5
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Велик продуктов мениджър. Просто велик. Дори момента на смъртта си планира така, че да вдигне продажбите на 4S.iRIP
4
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Само който не е имал iPhone той не знае за какво става въпрос, на българина му дай nokia !
3
3
 
0
 
! Отговори
ves666 преди 12 години
koi kakvoto izmisli si go pribirame ,da ne napravi niakoi glypost v poveche .
2
16
 
5
 
! Отговори
VASILIS QNIS GERMAN преди 12 години
NOVITE TEHNOLOGII....ME PLASCHAT.....
1
4
 
5
 
! Отговори
true преди 12 години
true that