Никой не иска да купи товарните ни влакове

Оценката на "БДЖ-Товарни превози" е готова, скоро стартира приватизацията
Обновена: 15 фев 2012 10:05 | 13 фев 2012 14:53,
56
Никой не иска да купи товарните ни влакове
Снимка: БТА

Оценката на „БДЖ-Товарни превози“ вече е изготвена от оценителя - правна кантора „Камбуров и партньори“, и започна нейното разглеждане от ръководството на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол, съобщиха за Investor.bg от агенцията.

Както е според подписания с агенцията договор, правната кантора е изготвила и информационен меморандум на подлежащото на приватизация дружество, както и правен анализ.

В изготвения анализ на оценителя се съдържа и препоръка за начина на приватизация на дружеството, който по всяка вероятност ще е търг или конкурс. От агенцията не уточниха кога на практика ще стартира приватизацията, но посочиха, че е възможно това да стане до края на февруари.

Тогава официално ще бъдат обявени окончателните критериите за избор на потенциалните инвеститори и съответно кандидат-купувачите ще могат да се запознаят с информационния меморандум и да закупят документи. Ще е ясен и срокът, в който потенциалните инвеститори ще подават офертите си.

Засега от агенцията не разкриха какви ще са основните изисквания към кандидат-купувачите, а казаха само, че ще са „достатъчно сериозни“.

„Към момента няма заявен официален интерес към „БДЖ-Товарни превози“ от никакви потенциални инвеститори“, бяха категорични както от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, така и от ръководството на БДЖ.

Коментарът им беше във връзка с някои публикации в пресата, че две банки проявяват интерес към закупуването на дружеството.

От транспортното министерство припомниха, че като принципал на дружеството са изпратили до Агенцията за приватизация някои свои препоръки за изискванията към бъдещите инвеститори, които обаче не са задължителни.

Едната от основните препоръки е, стратегическите инвеститори да имат за всяка от последните три години оборот от поне 500 млн. евро. Другото основно изискване, което препоръчва транспортното министерство, се отнася до потенциалните финансови инвеститори. Те би трябвало да имат поне 25 млн. евро собствен капитал и за всяка от последните три години да са управлявали активи за минимум 1 млрд. евро. За кандидат-купувачи ще се допускат и консорциуми от стратегически и финансов инвеститор.

Помолен да коментира виждането на БДЖ относно изискванията към бъдещите стратегически и финансови инвеститори за „БДЖ-Товарни превози“, изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД Йордан Недев посочи, че по негово мнение не е необходимо като задължително условие пред кандидат-купувачите да се постави инвестирането на определен размер средства в дружеството. Той също така смята, че не е необходимо да се поставя и изискване за запазване на броя на заетите за определен период от време.

Относно самите потенциални инвеститори, шефът на БДЖ коментира, че според него като стратегически инвеститори биха могли да бъдат допуснати не само оператори в железопътния транспорт, но и такива от други видове транспорт или от сферата на логистиката. А за финансовите инвеститори би трябвало да има финансов ценз, но той „да не е прекомерно висок“, посочи още Недев.

Още икономически новини за България четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


56
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
1
 
2
 
! Отговори
rw преди 12 години
Я, нямало! Поредното приватизационно престъпление, и никой да не иска да го завърши?! Няма начин просто. Повече от 20 години героите на "прехода" и "демокрацията" разпродават България на безценица, това е истината. Едно време имаше държава България с държавна собственост върху най-важните отрасли. След само няколко десетилетия "демокрация" има един оглозган труп. А ГЕРБ и следващите ще се избиват за да дооглозгат нещастните му кокали. Тъжно.
40
1
 
8
 
! Отговори
на лов преди 12 години
За лешоядите няма почивен ден сигурно обаче БДЖ не е станала още *** за да се спуснат и да я разкъсат както се опитва да направи това нашето правителство А знаем че лешоядите надушват мършата и на другия край на земята
39
0
 
11
 
! Отговори
Боби преди 12 години
"Никой не иска да купи товарните ни влакове..." - щото оценката не е за жълти стотинки, както беше за БТК и "Балкан"... Когато падне под цената на метала като скраб - веднага ще се нароят "стратегически" инвеститори. Господи, какво още не е продадено, пардон - подарено на смрадливите хиени?!
38
2
 
5
 
! Отговори
..И ВЪВ ВЕНЕсУЕЛА... преди 12 години
...Е СУПЕР!!!!!!ТАМ Е ПЪЛЕН КОМУНИЗЪМ!----С КУПОНИ ЗА: ...ХЛЯБ-350 гр/дн.,.... 4-КАРТОФА, И .....ПО 100г. ОБЕЛКА ОТ САЛАМ-ДНЕВНА ДАЖБА!ДРОГАТА ОБАЧЕ Е НА КОРЕМ....ЗА РАДОСТ НА ПАРТИЯТА!
37
3
 
4
 
! Отговори
за 48... преди 12 години
...Верно Бразилия е вече "Световна сила" със силно развита "химическа индустрия"....един НАШ ЩАНГИСТ...СТАНАЛ "ХИМИК"....И СЕГА ВЕЧЕ Е ДИРЕКТОР НА ЗАТВОРА В БРАЗИЛИЯ.ТАМ ..."НАПРАВО УМИРАТ".. ЗА БЪЛГАРСКИТЕ КАДРИ----ДЪРЖАТ ГИ НА ТОПЛО!
36
3
 
5
 
! Отговори
ТАКА Е 48.... преди 12 години
.....ТУКА В БЪЛГАРИЯ ,ВЕЧЕ НЯМА ЖИВОТ!АЗ КАТО ИСТИНСКИ КОМУНИСТ , ОТИВАМ /ЕМИГРИРАМ / ЗА РУСИЯ ...ИЛИ КИТАЙ!КАТО ГЛЕДАМ , ВСИЧКИ ОТ ПОЗИТАНО-2О , СА СИ КУПИЛИ БИЛЕТИ ЗА СИБИР И ЗА АВТОБУСИТЕ ПО "ВЕЛИКАТА КИТАЙСКА СТЕНА"....ТАМ Е РАЯ НА СВЕТА!НАВАЛИЦАТА ЗА ПАСПОРТИ ...ВЕЧЕ Е СТРАШНА---НЕМА КОЙ ДА ИМ БИЕ ПЕЧАТИТЕ...!ПЛЮНЧАТ ГИ С ПАЛЦИ И...БЕГАТ ЗА РУСИЯ!ТИ , ИДВАШ ЛИ...????????????????????
35
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ЗДРАВО ОБЩЕСТВО ЗДРАВА ДЪРЖАВА А ТОВА СТАВА САМО ЧРЕЗ СОЦИАЛНИ РЕФОРМИ
34
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Българските политици пак изтеглиха късата клечка за БГ. В края на дните на западния капитализъм ние се качихме на тяхната каруца. Най големите държави и народи разбраха, че бъдещето е на държавно регулирания пазар и социалното общество, само в нашата татковина още има *** дето се кланят на оня сатана Фридман. Вижте какво направи Китай за 20 г. Русия и тя се преориентира овреме, Бразилия вече се превръща в световна сила, Венесуела също. А умните в западния свят масово протестират. Пак сме на .
33
0
 
4
 
! Отговори
dd преди 12 години
Това е поредната лъжа, можете ли да си представита ,че след като БДЖ Товарни превози носи чиста печалба от 1 милион на ден да няма желаее да го купят.?!
32
1
 
2
 
! Отговори
ПО-ДОБРЕ Е ... преди 12 години
..НИЩО ДА НЕ ПРОДАВАТ---ТА ДА ФАЛИРА ,КАТО КРЕМИКОВЦИ....!ТОГАВА И ДЪРТИТЕ КОНДУКТОРИ ЩЕ ПОЧНАТ ДА ПРОДАВАТ ВАГОНИ И РЕЛСИ ЗА СКРАП!..ТЪКМО ЩЕ СИ КУПЯ ЕДИН ВАГОН ЗА "БЕЗ ПАРИ"....ЗА ХЛАДИЛНИК!ТОВА Е ТО..."ГРИЖА ЗА НАРОДА"...ХА,ХА,ХАААААА...!ЦЕЛ ХЛАДИЛЕН-ВАГОН...."НА ДАЛАВЕРА"!СУПЕР!
31
1
 
7
 
! Отговори
Аман преди 12 години
Ей, добре,че е бил комунизма едно време, та цели 22 години да има какво да се крадне! А новият собственик е ясен - Цветан Василев...
30
0
 
13
 
! Отговори
Новия Булгартабак преди 12 години
Пак ще продадат златна и добре печелеща фирма на цена за скрап, защото в българия всичко е ДЕЛАВЕРА
29
0
 
12
 
! Отговори
Патриот преди 12 години
ТЯ ДАЛАВЕРАТА Е ЯСНА!!! НИКОЙ НЕ ГИ ЩЕ! ТОГАВА ЩЕ ГИ ВЗЕМЕМ НИЕ ПО 1000 ЛЕВА! А ЗАЩО НЕ ЦЯЛОТО ДРУЖЕСТВО ЗА 1 ЛЕВ? СХЕМАТА Е НАПРАВЕНА ВЕЧЕ И ПАРИТЕ СА РАЗПРЕДЕЛЕНИ! А НА НАС БАЛАМУРНИЦИТЕ НИ ХВЪРЛЯТ ПРАХ В ОЧИТЕ!!! НО КАКВО БИХМЕ МОГЛИ ДА НАПРАВИМ? НЯМА КАК ДА ИМ СЕ ПРОТИВОПОСТАВИМ! ДУМАТА "ПРОЗРАЧНОСТ" В БЪЛГАРИЯ Е ИЛЮЗИЯ! ТАКА Е, ЗАЩОТО НЯМАМЕ ГРАЖДАНСКО ОБЩЕСТВО, КОЕТО ДА СЕ ПРОТИВОПОСТАВИ НА ЯВНИТЕ КРАЖБИ!
28
3
 
2
 
! Отговори
БДЖ-ТОВАРНИ ПРЕВОЗИ. преди 12 години
трудно ще намери купувач , освен ако ...не е някоя руска олигархична мутра .Ако е някой друг, червената мафия и *** , веднага ще организират фирма "РАЗТОВАРНИ ПРЕВОЗИ"...и ще почнат едни саботажи и кражби---немам думи!Ако са DB, *** веднага ще ги обявят за "фашисти" и.. ела гледай просташки изпълнения от "Балшой театр"!По-добре да си остане Държавна фирмата---да фалира като КРЕМИКОВЦИ-та да има за какво да се клянкат ***!"МЪКАТА" Е ЗА *** ...ОТ НЕЯ ,ТЕ СТАВАТ УМНИ!
27
2
 
4
 
! Отговори
do 29 преди 12 години
В цял свят има държавни фирми, дори и в САЩ, но това не означава, че е лошо, нали? Пълен либерализъм не ми е известно да има някъде. Всяка крайност е лоша, както тия 45 години, когато всичко беше държавно, така и пълното освобождаване.
26
0
 
6
 
! Отговори
Лелее преди 12 години
Старата изпитана схема- вадим на пазара единствената печеливша част от БДЖ, няма евентуални купувачи, сваляме цената, пак няма евентуални купувачи, сваляме цената до тази на 4-5 хубави автомобила, изскача отнякъде "верният и точният" инвеститор! Хммм, това къде ли съм го гледал вече?
25
0
 
4
 
! Отговори
До 28 от Стомана преди 12 години
Нямам чак такива възможности.Когато едно предприятие е печелившо, единственото нещо което трябва да правиш е да инвестираш, търсиш нови пазари и развиваш компанията.Посочи ми 5 приватизирани компании от чиято приватизация българия да не е била на загуба или продадена под реалната си себестойност със малка печалба.
24
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ами дайте ги на вторични или и те не искат да ги купят,ай стига вайкане....
23
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Абе вие нормални ли сте тия влакове на нищо не приличат. И не си ли противоречите малко, как може в България хем всичко да е скапано и безполезно, хем влаковете ни всъщност да струват много пари. На следващата партийна сбирка обмислете пак пропагандата.
22
2
 
27
 
! Отговори
Стомана преди 12 години
Пак изтъркания номер, няма купувач, пада цената и го купуват за без пари. След като отмине малко време, за да се успокоят хората, започват постепенно да разпродават активите, да се нарязват "ненужните вагони". Когато инвеститора си удвои вложените пари, предприятието се фалира.Всичко което са градили нашите деди и родители, се унищожава с лека ръка. Между другото, части от кремиковци се режат за скрап.