Рекламират 50 малко познати туристически обекта в България

Ангелкова: Целта е да се насърчи вътрешният туризъм
26 яну 2015 15:50, Надежда Бочева
5
Рекламират 50 малко познати туристически обекта в България
Николина Ангелкова. Снимка, архив БТА

50 малко познати туристически обекта в България ще бъдат рекламирани с клипове и билбордове, за да се насърчи вътрешният туризъм. Това каза пред журналисти министърът на туризма Николина Ангелкова, която представи организирана за целта кампания.

Изпълнител на проекта за насърчаване на вътрешния туризъм в България е компанията „Д-р Бранд“. Договорът е подписан през октомври 2014 г., като проектът е на стойност 1,9 млн. лв. без ДДС.

Още по темата

Проектът трябва да приключи до август 2015 г., за да не се загубят европейски средства. За да бъде избегнато това, работата по кампанията е била форсирана и клиповете със забележителностите са снимани в зимни условия, обясни министърът.

Тя допълни, че е наследила договора, без да има възможност да променя обектите или медиите, в които ще се рекламират. „Изпълнителите бяха избрани, договорът беше подписан и ми беше сервиран за изпълнение“, каза Ангелкова.

61% от българите са готови да почиват в страната, ако знаят какво да изберат, показало проучване преди старта на кампанията. „Това е повод да се замислим, че спадът на руски и украински туристи, който се очаква, може да се компенсира с повече почивки на българи в страната“, заяви министърът.

Първоначално с проект по оперативна програма „Регионално развитие“ са били селектирани 325 обекта, от които след това са избрани 50.

Сред тях са Каменните гъби, крепостта Неутзикон, с. Мезек, Голямата Косматка, Tракийската гробница в Поморие, Конакът и Кръстатата казарма във Видин, Пещерен манастир "Св. Иван Пусти" край Враца, Слънчевата градина във Вършец, Античната крепост край Монтана, Чипровци и др.

Ангелкова посочи например, че Драгоманското блато е на 30 – 40 км от София, но е слабо познато.

Запитана какво да правят туристите, след като стигнат до тези обекти, тя отговори, че при избора им е гледано те да са социализирани максимално – до тях да има достъп, да предлагат съпътстващи активности и посещението да не остава само за себе си, а да създава усещане за преживяване. Тя призна, че не познава тези забележителности, но смята лично да провери какво им е състоянието и дали има нужда от подобряване на средата.

„Със сигурност имаме много работа по отношение на инфраструктурата, за което ще се търсят и допълнителни източници на финансиране“, заяви министърът.

Сайт с информация за 50-те обекта – myastoto.bg, ще заработи в началото на февруари. В него туристите ще могат да споделят информация за преживяванията си, заявиха представители на агенцията, изработила сайта.

Още икономически новини четете в Investor.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


5
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
2
 
! Отговори
Мей-мей преди 9 години
Сетихте се ,когато всички тръгнаха по чужбина.В България няма кой знае какво за гледане и това съчетано с типичните български простотий и липса на добро обслужване прави каузата пердута.
4
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
аз съм ги обиколил на младини, но за съжаление децата ми са видяли само малка част от тях. След като платя сметките и купя карта за градският транспорт не остават пари за обикаляне из страната.
3
2
 
4
 
! Отговори
читател преди 9 години
Има сред тях интересни, но и най-интересните са за 3-4ч. макс. И после какво?В селската кръчма? Където най-често те гледат накриво.Всички взети заедно не правят едни среден нормански замък.Където с дни можеш да обитаваш, гледаш, галерии, скулптури, дегустираш сирена и вина и още много друго.
2
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Повечето съм ги обиколил и наистина си заслужава да се видят , но трябват и екскурзоводи или поне указателни табели.
1
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
ТАЯ КОМПАНИЯ ХИЧ НЕ Е НА СВОИ ХОРА

Спонсорирани публикации