Компаниите губят от ел. автомобилите. Защо продължават?

Бизнесът е рискован за автомобилните гиганти
Обновена: 16 дек 2019 08:04 | 16 дек 2019 08:01, Нели Христова
54
Компаниите губят от ел. автомобилите. Защо продължават?
Снимка: Reuters
2019 г. беше трудна за производителите в автомобилната индустрия. Глобалните продажби се свиха с 5%, а някога силният китайски пазар започна да се охлажда. Печалбите на компаниите стагнират. Автономните автомобили, лъчът светлина в бранша, се нуждаят от повече финансиране и време, докато станат реалност, пише The Wall Street Journal.

Не е изненадващо, че ръководителите на автомобилни компании от Йокохама през Волфсбург до Детройт обявиха планове за съкращение на 75 хил. служители през последната година. Според ръководител в автомобилния бизнес там няма възможност за стоене на едно място – или компанията се развива, или си отхвърлен.

Промените в сектора обаче са различни. Те не се дължат на войни за пазарния дялове, петролни шокове или икономическа криза, а от вярата, че скоро ще настъпи бумът на електрическите превозни средства.

През 2019 г. електрическите превозни средства все още струват повече от тези с двигатели с вътрешно горене. На всеки 8 такива автомобила, продавани в Америка, се пада само едно електрическо или хибридно превозно средство.

Въпреки това компаниите се подготвят за ерата на електромобилите, съкращавайки служители. Производството на електромобили е по-лесно от това на конкурентите им на двигатели с вътрешно горене, изисква по-малко части, работна сила и доставчици. Ford, която предостави електрическо превозно средство миналия месец, изчислява, че 30% по-малко работни часове и 50% по-малко място във фабриките е необходимо за производството на автомобили с батерии. Ръководители в Mercedes-Benz, Audi, BMW и Nissan коментират подобни данни на публични изяви.

В интерес на истината дори най-проницателният изпълнителен директор в индустрията няма представа кога революцията на електромобилите ще настъпи. Това може да се случи през 2025 или 2050 г. Към днешна дата апетитът на клиентите за големи камиони и SUV-ове, разчитащи на евтин бензин, движи пазара.

За автомобилните мениджъри остава въпросът какво ще се случи, ако уволнят служителите, които знаят как да произвеждат това, което хората търсят, а на тяхно място остане персонал, произвеждащ автомобили, които потребителите не искат.

Това е видът проблем, пред който ръководителите на компании от всички сектори рано или късно се изправят. Никой от тях не е застрахован от смущения, но пък никой няма и кристална топка.

Такива са например петролните компании, които обмислят големи инвестиции в бизнеса с вятърна енергия. Производители на храни следят успеха на Beyond Meat Impossible Foods и прехвърлят ресурси за производството на безмесни бургери.

В сектора на търговията на дребно Walmart инвестира 16 млрд. долара за придобиването на Flipkart – най-голямата група за електронна търговия на Индия, което като цяло е нерентабилно. Тогава обаче всички аплодираха решителността на компанията за експанзия на пазар, на който пазаруването през смартфона е норма. Малко по-късно Индия рязко промени регулациите, така че те да облагодетестват местните компании.

Най-доброто време да заложите всичко на масата е когато компанията има продукт или услуга, без който хората не могат да живеят или ако конкурент ви победи. Iphone на Apple спечели купувачите, защото беше страхотен за употреба, Amazon преодоля пазарните бариери, защото направи животът по-лесен, а Model 3 на Tesla се продава добре, защото е атрактивен, добре изглеждащ и бърз.

Въпреки всичко надпреварата за електрическите автомобили се води, дори когато производителите губят пари от нея. General Motors прогнозира, че ще има 500 хил. електрически коли на пътя до 2017 г. Концернът пропусна целта си. След това дойде ред на Nissan, която не успя да продаде обещаните 1 млн. електрически коли до 2016 г.

Целият анализ четете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


54
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
1
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бързат да се хващат з бетериите, без да помислят хубаво. Има и други алтернативи за електрически автомобили, без батерии. От много бтрзане да печелят пари ще ос***ат планетата с непотребни батерии.
9
3
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Из нета са публикувани доста статии, в които се казва, че Тесла Моторс според отчетите си за 2018 е на ръба на фалита.
8
1
 
47
 
! Отговори
Роб на влаЗта преди 4 години
Ще си вземем магаренца ...Няма -данък ,винетка,застраховка,гориво ....
7
7
 
36
 
! Отговори
fact преди 4 години
шЕ ИМА масови фалити.ТЕЗ ПРОДУКЦИОН - ЕЛ.КОЛИТЕ, БИОХРАНИТЕ И ИСКУСТВЕНИА ИНТЕЛЕКТ - СА псевдопродукти по дизайн на шепа богаташиот поколения. коит дори се имат за безсмъртни и концентрират ного пари. Та, тез "иновации" обслужват техниа кеф, но се неприложими на МАСОВИЯ ПАЗАР. ЧОВЕКОБРОЙКАТА ими други нужди и желаниа.ЕЛКОЛИТЕ ***.
6
6
 
52
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Статията не засяга истинските факти.Ел коли ще станат интересни когато не са на батерии , а на алтернативно евтино гориво като водород или ток от студен ядрен синтез.Хората няма да плащат скъпо за нещо , което на студено няма да тръгне, а смяна на батерията ще е колкото половината кола , че и повече, а и ток с туба не можеш да пренесеш.Много са минусите и засега никой не работи по изкарване на истински интересна кола, а се опитват да помолят лесни пари от батерии.
5
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
fake news. bg jeleznici sa katastrofa. bg parlament i bg prezident sa katastrofa.
4
2
 
38
 
! Отговори
Баба Ванга преди 4 години
Тролеите че фалират като три де телевизорите. Амин.
3
8
 
38
 
! Отговори
.. преди 4 години
Всички обещават, планират и какво ли още не, а Тесла кротко си произвежда и не смогва защото има много заявки. За Тесла се чака като за Лада по времето на бай Тошо.Петролните компании се опитват по всякакъв начин да си запазят бизнеса... Ако караме само електрички този отрасъл на практика ще умре...Посъщия начин производителите на цигари обясняват колко са лоши електронните цигари... Един вид, пушете нормални цигари, че от електронните умряха 3 човека..
2
3
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За сметка на това им абум на ел.тротинетки. Под път и над път всякакви верси 100 пъти по евтини и най-бързия градски транспорт в голямата бутаница в пиковите часове.
1
9
 
38
 
! Отговори
Я па я..! преди 4 години
Нищо няма да излезе от тази мания.

Спонсорирани публикации