Официално: След 16 години България отново произвежда коли

Бойко Борисов откри завода за автомобили край Ловеч
Обновена: 21 фев 2012 15:57 | 21 фев 2012 15:50,
276
Официално: След 16 години България отново произвежда коли
Снимка: AutoMedia.bg

От днес официално в България след 16-годишно прекъсване отново се произвеждат автомобили.

Те са китайски на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM), който е партньор на българската компания Литекс моторс.

По-рано през деня се състоя официалното откриване на новопостроения завод за автомобили в ловешкото село Баховица.

Серийното производство на автомобилите стартира на пълни обороти веднага след откриването. Първоначално в Баховица ще сглобяваме три модела на Great Wall Motor, които ще се продават както у нас, така и в чужбина.

Моделите са сертифицирани във Великобритания, покриват нормата Евро 5 и европейските стандарти за безопасност.

Още през следващата година, заедно с компактният Voleex С10, кросовърът Hover H5 и пикапът Steed, на поточните линии в Баховица ще бъдат качени моделите Voleex С30, Voleex C20R и Hover H6.

Планът предвижда произведените у нас коли първоначално да задоволяват търсенето в България и околните страни, а след това и останалите страни в Европа.

В завода към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години.

Плановете предвиждат през 2012 година в завода да бъдат произведени около 2000 коли. До 2014 година, когато в Баховица ще работят около 2000 души, капацитетът на завода трябва да достигне производството на 50 000 автомобила. Те ще се продават в цяла Европа. Ще се произвеждат и автомобили Great Wall с десен волан, които ще се изнасят за пазара на Великобритания.

До момента в предприятието са инвестирани 55 000 000 лева, като тази сума не включва земята, на която е изградено. През следващите две години инвестицията трябва да достигне 150 - 170 000 000 лева.

Марката вече има 17 дилърски центъра в България, а клиентите й са над 300 (автомобили доставени от Китай). Дилърства има още в Албания, Черна гора и Македония, а в момента се изгражда и шоурум в Сърбия.

По повод бъдещото конкуриране c Dacia, маркетинг директорът на Литекс Моторс Иво Деков заяви:

"Убеден съм, че българчетата в нашия завод могат да правят по-качествени автомобили от румънските или сръбските си връстници".

Той допълни, че България е избрана, тъй като се намира на стратегическо място, има сравнително евтина работна ръка и е част от ЕС.

На събитието присъстваха Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на GWM, Гуо Йеджоу, посланик на Китай в България, министърът на икономиката Трайчо Трайков и премиерът Бойко Борисов, който преряза лентата на първият произведен у нас автомобил Great Wall.

"Поне милиард евро китайски инвестиции ще влязат в България, а този завод е първата стъпка. Най-хубавото е, че от всеки изнесен навън автомобил държавата ще печели", заяви Борисов и допълни:

"Това, което от нас се искаше - да построим пътя и администрацията да помага бързо да става, сме го направили".

GWM е единственият китайски автомобилен производител с типово одобрение на продуктите си за продажба на територията на Европейската общност. Компанията е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна.

Оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др.

Още снимки от откриването вижте само в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


276
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
5
 
40
 
! Отговори
тъп и прост преди 12 години
Моля ви нека не не избиват коментарите в политически пристрастия - това е чудесна новина за България - АКО ОБИЧАТЕ БЕЗ ПОЛИТИКА !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
11
4
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Айде,хаерлия да е-само така!
10
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
За мен една тунингована китайка 350 коня, моля!
9
4
 
35
 
! Отговори
t-rock преди 12 години
Еййй нещо хубаво да се случи в България. Дано имаме успех. Бих си закупил ако имам пари един Voleex С10. Не изглеждат толкова лоши. Наслука братя.
8
23
 
36
 
! Отговори
ръгай чушки у боба преди 12 години
Опасност от закриване на завода има единственно ако БСПарите успеят пак да дойдат на власт.
7
4
 
51
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Дано този път сработи!Успех!
6
5
 
55
 
! Отговори
тъп и прост преди 12 години
Успех !!!! Лично аз бих си купил такава кола ...
5
5
 
58
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Радвам се на първите коментари, очаквах пак да видя плюене (на българина все не можеш да му угодиш), а това за мен също е добра новина. Разбира се, плюенето е неизбежно и пак ще почне.
4
4
 
72
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години.--интересно! Значи имат намерие да правят сериозен бизнес в продължение на много години.
3
4
 
108
 
! Отговори
Discovery преди 12 години
Нека, нека да инвестират... нека да има работа за младите и кадърни хора... успехи само им желая!!!
2
4
 
101
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ами хайде успех!!!
1
4
 
122
 
! Отговори
Кучешко далаче преди 12 години
Браво на всички хора, които участват в това нелеко начинание. На добър път и успех.