Ето няколко съвета как ефективно да поддържаме автомобила си

Зимните гуми се ползват от октомври до Великден
24 мар 2024 17:40, Нели Христова
14
Ето няколко съвета как ефективно да поддържаме автомобила си
Снимка: БГНЕС

Зимните гуми се ползват от октомври до Великден. Това е известно на повечето шофьори, но с него не приключва преминаването към пролетния сезон за автомобили. Експертите от германския автомобилен клуб (ADAC) изготвиха списък от интервали за подмяна и поддръжка на средностатистически автомобил, който се движи по пътищата на Германия, пишат от Automedia.

В случая са посочени само общи рамки, като те зависят от много фактори - вид гориво, спецификации на производителя, избора на компоненти (особено гуми) или личния стил на шофиране (напр. спирачни накладки), както и от годишния пробег. Това е особено важно, когато става въпрос за свързани с безопасността (спирачна течност) или критични (ремъци) компоненти.

Интервал за смяна на компонент или поддръжка:

- Типичният експлоатационен живот на чистачките на предното стъкло е приблизително една година.

- Маслото обикновено се сменя на всеки една до две години.

- Филтър на купето - веднъж годишно или след около 20 000 км пробег.

- Спирачна течност - най-късно на всеки две години.

- Акумулатор - след три до шест години.

- Типичният експлоатационен живот на гумите е между една и осем години и е до 60 000 км.

- Свещи - приблизително на всеки 15 000 до 60 000 км.

- Горивен филтър -приблизително на всеки 30 000 км (дизел)

- Горивен филтър - приблизително на всеки 50 000 км (бензинов двигател)

- Спирачните накладки и спирачните дискове зависят от стила на шофиране, обикновено след около 80 000 км.

- Ангренажен ремък - обикновено след 100 000 км или десет години.

Това е преглед, който взема предвид само автомобили с двигатели с вътрешно горене. Компоненти като чистачките на предното стъкло вероятно са идентични при електрическите автомобили, но маслото, горивните филтри, запалителните свещи или дори ангренажният ремък очевидно не трябва да се сменят, тъй като не съществуват.

Освен това има различни интервали за спирачните компоненти, например, тъй като те се използват значително по-рядко поради възможността за рекуперация на енергия чрез електрическия мотор.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
1
 
2
 
! Отговори
Propolis 2 преди 1 месец
Колата ми е с ангренажна верига - 300 хиляди пробег,карам с всесезонни гуми, понеже е 4х4, маслото ми е 5W 30,смяна нa 15 000-заради извънградско, всичко което работи НЕ СЕ ПИПА!!! Статията ви е за самотни майки - секретарки....
11
0
 
4
 
! Отговори
Трифон преди 1 месец
Когато карате офроуд гледайте за 15 см остри клони. Също за скали по пътя, дори просвета да е голям.
10
0
 
7
 
! Отговори
ИзключителноНеудобен преди 1 месец
Всесезонните се ползват целогодишно; айде вървете всичките по на майките си пичkите
9
0
 
6
 
! Отговори
9 преди 1 месец
През 1992г. Michelin даваха 100000 км гарантиран пробег на гуми за л.а. Много е паднало качеството, само 60000км днес.
8
6
 
8
 
! Отговори
бг смешки 2 преди 1 месец
маслото няма как да се сменя на 1 година ...това са пълни глу***пости ! минимума е 2 год . чистачките също не се сменят всяка година . гумите спокойно карат по 3-4 години ако не карате много колата .....
7
0
 
9
 
! Отговори
Фед Красивия преди 1 месец
Тая година рейсърите сложиха летните още края на януари....
6
8
 
20
 
! Отговори
хайде малоумниците преди 1 месец
които не са дигали капака на колата да не ни дават *** съвети как да си ги гледаме колите, все пак сме българи и разбираме от много работи, тези статии ги публикувайте в някоя друга европейска държава където ръчичките им са завряни отзад.
5
2
 
22
 
! Отговори
Шофьор от 20 години преди 1 месец
Само шаран сменя работещи компоненти.Чистачките на 6-7гот китайскияч чистят идеално,акумулатора и той от там на 5-6 години пали чакмак,свещите са като нови.Платена статия от магазин за авточасти Косър или от Динко от Ямбол.
4
0
 
13
 
! Отговори
2/2 преди 1 месец
Акумулатора можа да изкара и десет години ако е гледан, моя бош е на 8 и е на 60%. Пали от раз на -10. Всяка година се замерва и се подменя ако има нужда. Ангранаж на 150 или по рано ако се оплеска с антифриж и масло.
3
2
 
15
 
! Отговори
1/2 преди 1 месец
Тези показатели са за Германия, там е по-чисто и горивата са други. Маслото за БГ до десет хиляди километра смесено, осем градско или веднъж в годината. Маслен, горивен, въздушен, филтър купе заедно с маслото. Има хора сменят масло по 5 пъти в годината. Гумите според марката издържат различно, гледа се мм и обшо състояние - най-често на 3та година не са годни, макс макс 6 години да изкара преко сили. Свещи иридиеви по състояние или на 100-150 хиляди. Течност спирачки се замерва всяка година.
2
4
 
9
 
! Отговори
някой преди 1 месец
тозинещастник копирал това виждал ли е кола.адренажен ремък на 10 години и гуми на 8 години.
1
12
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
жуля със зимни гуми целогодишно вече 5 г :)))