АвтоВАЗ започва да произвежда Renault от догодина

Алиансът Renault-Nissan ще инвестира $742 млн. в руския производител
14 дек 2012 19:31,
28
АвтоВАЗ започва да произвежда Renault от догодина
Шефовете на новия джойнт венчър позират пред медиите след сключване на сделката. Снимка: Renault-Nissan

Серийното производство на автомобили Renault в предприятията на АвтоВАЗ стартира от втората половина на 2013 г. Това обяви Карлос Госн, шеф на алианса Renault-Nissan, в който влиза и руският автомобилен производител. Машините ще бъдат на платформата B0, която използват Dacia/Renault Logan и Lada Largus.

„Подготовката за това вече върви, като на първо време ще продължи производството на Lada Largus и Granta, към които има огромен интерес. Проектите на Renault са на заден план, като реализирането им ще стартира през втората половина на 2013 г”, обясни Госн.

В началото на 2014 г. отново в предприятията на АвтоВАЗ ще стартира производството на възродената от Renault-Nissan марка Datsun. Това също е част от споразумението, което руснаците подписаха с алианса. Според договора двете страни създават джойнт венчър, който ще финализира стратегическото сътрудничество между френско-японския алианс и АвтоВАЗ. Новата компания се казва Alliance Rostec Auto BV и притежава 74.5% от акциите на руския производител.

Според условията на сделката алиансът Renault-Nissan ще инвестира в предприятието 23 млрд. рубли ($742 млн.). До средата на 2014 г. инвестицията ще даде на Renault-Nissan дял от 67.13% в джойнт венчъра.

Renault, който купи 25% от АвтоВАЗ през 2008 г. и след това подпомогна възраждането му, ще инвестира около 11.3 млрд. рубли ($366 млн.) в джойнт венчъра и до юни 2014 г. планира да притежава 50.1% в него. Nissan, който преди това не е притежавал дял в АвтоВАЗ, ще инвестира 11.7 млрд. рубли ($376 млн.) и към същата дата планира да притежава 17,3%. Към същата дата Russian Technologies ще държи 32.87% от акциите в съвместното дружество.

Сделката е факт само осем месеца, след като президентът на Руската Федерация Владимир Путин откри завод в Толиати с годишен капацитет от 350 000 коли. С подобренията в Толиати и тези, планирани за другите производствени комплекси, от началото на 2016 г. Renault-Nissan и АвтоВАЗ ще разполагат с годишен производствен капацитет от 1.7 млн. автомобила.

„Джойнт венчърът ще ускори нашата пазарна офанзива на руския пазар. Той ще подкрепя конкурентоспособността на АвтоВАЗ, руският лидер в автомобилната промишленост, коментира председателят и главен изпълнителен директор на Renault-Nissan, Карлос Гон.

До завършване на сделката през 2014 г., Alliance Rostec Auto BV ще изкупи всички дялове в АвтоВАЗ, които в момента са собственост на инвестиционната банка „Тройка Диалог”. Очаква се до 2020 г. АвтоВАЗ заедно с партньорите си в Русия да произвежда над 1 млн. автомобила годишно.

Още любопитни новини от света на автомобилите вижте Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още по темата: renaultАвтоВАЗ
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Рено има заводи в Румъния и Бразилия.Сега и в Русия.Браво!
26
1
 
0
 
! Отговори
88055 преди 11 години
Страшни коли са Жигулите!!! купувайте си ги! Купувайте! Те и немците се избиват за тях. И французите и англичаните....
25
0
 
1
 
! Отговори
еди кой си преди 11 години
ех, предеи десетки години ние ги произвеждахме. и ако не беше глупоста на бъргарина все още производството да е наше
24
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Е ще усерат иначе добрата бричка ренде и още за ладите зимно време са изключително нестабилни заради задните задвижващи колела унася здраво!
23
1
 
4
 
! Отговори
АА преди 11 години
Когато карахме "Жигулите",на Запад гледаха плазми!*** тук има вярно някои,които,меко казано,нямат връзка с главния мозък!Веднага след промените,държавицата се напълни с тараляшници под името "Опел капка".Някой да вижда такава,"Жигулетата" *** си ги карат още и излезна сто пъти по здрава кола.
22
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
"Издържат" и по 300 000 км ама с три основни ремонта. Москвича изобщо не го коментирам, само един път съм поглеждал под капака - грозна картинка.
21
2
 
2
 
! Отговори
36-ти преди 11 години
А бе, как си представяте на ония пътища, и гуми "видинки", и подобни по качество консумативи, минаването на 300 хил. км. Вярно е, че всички се учехме на тях, но като минеш 100 км. с нея и се чувстваш сякаш с нормална кола си минал 500. 19-ти точно ви го казва.
20
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До Анонимен Бензина струваше 0.32 лв.и се навъртаха км. много повече от сега!
19
1
 
9
 
! Отговори
Българан преди 11 години
Жигулата и Москвича "издържаха" по 200 - 300 хиляди километра от нямане на къде, като трябваше да се чака за повече от 10 г. за нова кола! Но за незнаещите Жигулито беше Fiat 124 който беше кола на годината за 1967 г.! Три години по - късно СССР купуват патента и започват да го произвеждат. И НИВАта беше доста революционна за времето си.. 1977 г.
18
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Тука май наистина пишат пубери, дето само са чували за Жигули. И едва ли имате идея какво са 300 000 км. Жигулата на 100 хил. е за сегменти, на 150 вече пуши като локомотив. Жигулите бяха много издръжливи, защото ги караха по 5 хил км ,а година, събота и неделя, а останалото време седят в гаржа.
17
9
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
до14Жигулов двигател да издържи 300 000км. без основен ремонт!?! Ти да не си професионален комик?
16
12
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
В много страни хората ще кажат, че Лада е хубава кола, но от любезност. В България също ще кажат, че Ладата е хубава кола, но от глупост. За качеството, което Лада предлага е доста скъпа кола, всезнайко 16.
15
11
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Eй, големи всезнайковци. Винаги ще предпочета една новичка ЛАДА, пред някой издухана 10 - 15 годишна кола, дори и от най-добра марка. Нали всичко си е до парите. Като искаш по-евтиничко ще си купиш ЛАДА, като можеш да си позволиш МЕРЦЕДЕС - твоя воля. Не може да платиш малко, а да искаш качества като на по-скъпите стоки.И така. За средна ръка хора, които не искат да купуват кола на старо, но не могат да си позволят скъп автомобил, ЛАДАта е добър вариант.
14
12
 
8
 
! Отговори
Никога "Renaut& преди 11 години
Добре че казаха къде ще се произвеждат, за да знаем какво да не купуваме.
13
8
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Ладата, е Фиат 124, произвеждана, в много страни, след като е спряно производството й, в Италия. Автомобилът е здрав, надежден, лесен за поддръжка. Ако чукчето и наковалнята и дестрибуторната му капачка са в ред, няма никакви проблеми. Късото междуосие, го прави много проходим. Недостатък липсата на серво и нестабилност при скорост над 120 км. в час. Автомобилът има повече положителни, отколкото отрицателни качества. Двигателят му издържа до 300 хил.км. без основен ремот.
12
14
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
ами каквато и неуДачията такава ще е и ладата. Тромава, скърцаща, скърцаща още от магазина купе. Паянтово окачване, трудно маневрена. Краштстове и 1 звезда не може да вземе. На 100хил за основен или за ***. Разпада се вечеЗа Лада - Бил съм свидетел на челен удар градско с 30 на Лада и Форд. На форда падна само бронята. Ламарината ОК. Ладата стана на хармоника акумолатора излетя изтече всичко предното стъкло на 15 метра Коша с двигателя се откъсна наполовинаИстинското рено е по добро от тия
11
21
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Ладата е пъле ***, като всичката руска техника.
10
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
За тези с минусите, пише се плюнчат, не плюмчат.
9
12
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Слагайте минуси, но Лада фалира, не защото произвеждаше качествени автомобили. Факт!
8
16
 
6
 
! Отговори
Грънчо преди 11 години
Търкулнало се гърнето и си намерило капак - каквато Лада-та, такова и Рено-то!