В Toyota са готови с водороден седан

Моделът излиза догодина, а японците очакват да повтори успеха на Prius
1
В Toyota са готови с водороден седан
Снимка: AutoMedia.bg

Японската автомобилна компания Toyota ще пусне автомобил с водородни горивни клетки, с който иска да повтори пазарния успех на хибрида Prius. Водородният седан е напълно готов, като пазарната му премиера ще се състои през 2014 година, пише Bloomberg.

Моделът ще бъде базиран на концепцията FCV-R (на снимките), която компанията представи преди две години. Серийният автомобил ще продължи клиновидния дизайн на екологичните модели на Toyota, а захранваният с водород електрически двигател ще доставя автономен пробег от около 450 км.

Цената на водородната Toyota ще бъде около 50 000 долара, сочи информацията, което ще постави возилото в един ценови клас с автомобили като електрическата Tesla Model S.

Все още не е разпространена информация за техническите параметри на серийната водородна кола. Вероятно обаче тя ще заеме голяма част от инженерните решения при FCV-R - горивни клетки и резервоар за водород, които са разположени в долната част на шасито, за да не влияят на пространството в кабината.

Моделът ще бъде представен тази година на автомобилното изложение в Токио, където ще бъдат разкрити всички подробности. Очаква се продажбите да стартират още в началото на следващата година.

Водородната технология се счита за бъдещето на автомобилите. Специалисти предричат, че през 2020 година по пътищата ще се движат огромен брой такива коли. А това кара повечето автомобилни компании да инвестират в подобни технологии.

Toyota и BMW имат сътрудничество в тази област, както и Daimler, Ford и Renault-Nissan, а Hyundai вече представи напълно готов за масово производство водороден кросовър. Японската Suzuki разполага с производствена линия за водородни клетки, Audi изпробва водородна технология на модела A7, а Aston Martin възнамерява да се включи в „24 часа на Нюрбургринг” с водороден Rapidе S.

В масовия случай водородните автомобили се задвижват от електрическа енергия, придобита в горивната клетка при химична реакция между водород (съхранява в резервоар под високо налягане) и кислород (от въздуха). При този процес се отделя единствено чиста вода.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


1
Още по темата: toyota
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
0
 
0
 
! Отговори
Минувач преди 10 години
Ето защо преди две години продадоха хибридната си технология на китайците.Явно възможностите на електричката Приус и Лексус са били до тук.Водорода има по-голямо бъдеще най вече заради по-големия пробег.БМВ отдавна работят по тази технология.В Калифорния вече има водородни колонки.