Peugeot зачерква нишовите модели

Първо в историята отива купето RCZ, обяви шефът на компанията
28 апр 2015 18:31,
11
Peugeot зачерква нишовите модели
RCZ. Снимка: Peugeot

Френският производител Peugeot ще се откаже от така наречените „нишови” модели, като първият, който отива в историята е купето RCZ. Това съобщи президентът на компанията Максим Пика, цитиран от Autocar.

Още след назначаването на Карлос Таварес за шеф на концерна PSA е станало ясно, че подобни автомобили – производство на Peugeot и Citroen, носят огромни загуби и трябва да бъдат спрени. Затова и концернът пуска в действие план „Back in Race” (Обратно в надпреварата), според който до 2022 г. гамата на двете марки от 45 модела трябва да бъде сведена до 26.

Според Максим Пика, линията на Peugeot ще бъде намалена до 13 модела. И първата крачка към достигането на тази бройка е отказът от купето RCZ. Върховата му версия разчита на двигател с 270 к.с., като вече е решено, че нова генерация на модела няма да има.

„Изчисленията ни показват, че 13 от основните модели на Peugeot представляват 95% от продажбите и носят цялата печалба на марката. Следователно останалите 13 модела са загуби, които трябва да бъдат премахнати”, коментира Пика.

Той не уточни кои машини ще последват RCZ, но се очаква на първо време това да бъдат 3008, 5008 и 4008, в чиято основа е Mitsubishi ASX. Първите два няма да изчезнат, а ще бъдат преработени в пълноценни кросовъри. Нещо подобно Opel ще направи със своите Meriva и Zafira Tourer.

В същото време Peugeot ще увеличи спортните модификации. Компанията наскоро пусна линията GT Line, GT-версии на хечбека и комбито 308, а в момента се готви и нова, още по-мощна R-модификация на 308.

Пика обясни и на пръв поглед изненадващото намерение на компанията – да махне „нишовото” RCZ R, но да пусне попадащото в същата категория 308 R. Според него в случая става дума за маркетинг – 308 R помага за продажбите на стандартното 308, докато RCZ R е допълнителна реклама за RCZ, което вече само тежи и носи загуби на Peugeot.

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
3
 
! Отговори
Хъммм преди 9 години
Накратко ще направят като Дачия , Сандеро -20 хил. , Сандеро с пластмаси по вратите са 24хил. , основата е същата ,но вече изглежда "фешън" ....
8
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Пижо е френско, пижо е дизайн, пижо е класа...Пижо е в криза....Мъка....
7
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
германски кошници, няма повече какво да говорим.
6
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
френски кошници, няма повече какво да говорим.
5
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Щом не си чул сигурно или не чуваш,или не отбираш от коли. Да започнем от най-скучното кабрио на планетата прозрачния Еос, Бийтъл е пазарен провал,същото може да се каже на 100% за Фаетон.
4
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Да сравниш грозната и безлична ширпотреба фолксваген с красиво и комфортно пежо е поява на висша форма на простотия,ако изобщо простотията може да има висша форма.
3
5
 
12
 
! Отговори
406 преди 9 години
Вие май и двамата никога не сте се качвали в Peugeot!
2
21
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Последните 10 години Пежо произведоха толкова много *** и дървени коли но на безбожни цени, че доверието намаля драстично в тях. Прозивеждат коли като Дачия, а искат пари като за Волксваген. Следователно никой няма да си купи спортно Пежо, при положение, че за същите пари човек ще си купи Ауди ТТ или друг спортен автомобил.
1
27
 
12
 
! Отговори
патил преди 9 години
Най добре направо да спрат да бълват бъгавите си каруци,пускат кепенци и това е.