Lada Vesta – от ужасна и счупена до шикозна и отлична

Какви са впечатленията от тестдрайв на седана
Обновена: 22 окт 2015 16:50 | 22 окт 2015 16:21,
75
Lada Vesta – от ужасна и счупена до шикозна и отлична
Снимка: YouTube / AvtoMan

Никой не знае кога точно първият изцяло нов модел на руската Lada ще се появи в България. Седанът Vesta обаче е вече наличен в Русия, като местните специализирани медии успяха да го изпробват. Предлагаме ви кратък превод на ревюто на една от тях - AvtoMan. Впечатленията на автора варират от "ужасна" и "счупена" до "шикозна" и "отлична", като му прави чест, че представя както негативните, така и положителните страни на модела.

Започвайки с дизайна на екстериора, авторът го определя като забележителен и оригинален. Седанът Vesta е вдъхновен от концепцията XRay, като затова основните акценти в дизайна му са вдъхновени от буквата "Х" - предната част, извивките на предните и задните калници и т.н. Тестовият автомобил е от върховата версия, като предлага значително количество хромирани елементи, фарове срещу мъгла, 16-инчови джанти.

По отношение на размерите руският седан предлага едни от най-щедрите габарити, твърди AvtoMan. В Русия моделът ще се конкурира със седани като VW Polo, Kia Rio и Hyundai Solaris. При Lada Vesta дължината, просветът и междуосието превъзхождат тези при основните конкуренти, а багажникът е повече от достатъчен - 480 литра, като под кората му е поставена пълноразмерна резервна гума.

Положителен е също така коментарът по отношение на сглобката на екстериорните елементи - вратите се усещат масивни и се затварят добре, фугите са равни. Не така обаче стоят нещата в салона. Сглобката му е определена като посредствена, а материалите - като недобри и твърди на допир. Някои декоративни елементи хлопат и имат големи и нееднакви фуги. Дори подвижният преден подлакътник на чисто новия автомобил не може да бъде застопорен, което кара авторът да предполага, че е счупен. И да отсече - "Типично за ВАЗ".

Въпросният тестови автомобил, за който е важно да се отбележи, че е от първата пилотна серия, която няма да се предлага на пазара, е натъпкан с всички екстри, които ще се предлагат за Vesta - регулируем по височина и дълбочина волан, удобно разположена инфо-система с Bluetooth и USB, подгрев на седалките, климатроник, ел. пакет.

Пространството в салона на модела е повече от достатъчно за петима души, твърди авторът. И уточнява: "Аз съм висок 1,92 метра, а когато се настаня удобно зад волана, на седалката зад мен има място за човек с моя ръст".

Въпросният тестови екземпляр е оборудван с бензинов двигател с обем 1,6 литра и мощност 123 к.с. За него руският журналист споделя, че е недостатъчно мощен за това купе, че е шумен и че не звучи особено добре. Още по-критичен е обаче към трансмисията, в случая роботизирана. Той я определя като "ужасна и тъпа".

Критики има и по отношение на спирачките. Отпред те са дискови, но отзад е заложено на барабанен механизъм, което ги прави слаби и неинформативни.

Оттук нататък обаче започват големите хвалби. Те се отнасят най-вече до шасито и управлението. "Управлението е удоволствие, усеща се много шик! Едно от най-добрите в сегмента", отсича тестващият. И допълва: "Воланът е информативен и много точен, а шасито е отлично балансирано - едновременно комфортно и стабилно".

Ето и финалната му оценка на Lada Vesta, чиято цена в Русия е между 13 000 и 18 000 лева в зависимост от оборудването.

"Мога да похваля с чисто сърце настройките на волана, амортисьорите и дизайна, както и твърдостта на шасито. Проблемите са очевидни - сглобката и шумоизолацията на салона, работата на автоматика. Реално обаче това е първата Lada от много години насам, която представлява реален конкурент на чуждестранните автомобили, макар и от ниския сегмент B. Да, тя не е идеална, но с подобен модел АвтоВаз доказва, че се поел в правилната посока на развитие", казва авторът.

Още снимки и информация за Lada Vesta вижте в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


75
Още по темата: Lada Vesta
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
8
 
35
 
! Отговори
До 5 zeus преди 8 години
Да бе, да, нямало. Има примерно на Kia 123 к.с. и 1591 (1.6) Киа Roi (Pride) 3 Седан
24
22
 
37
 
! Отговори
Мицубишито преди 8 години
До Бай МитьоМи аз веднъж се качих на Лада и ме остави на пътя!А Мицу карам 7 години вече и нямам никакъв проблем с него!Късмет явно? :)Каквото и да си говорим, има добре и зле поддържани коли, така че марката не е от най-голямо значение. Другото си е любов към бранда и е съвсем различно! :)
23
31
 
44
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Истината, мили децаЗа 18000 лева, колкото ще струва този кошник си взимаш истинска кола на 2-3 години.
22
29
 
42
 
! Отговори
ceco преди 8 години
Рено сглобявано от пияни руснаци - не мерси!
21
21
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Прочита докъм десетия ред на статията карат нормалния човек да си потърси друг автомобил
20
12
 
75
 
! Отговори
Истината, мили деца преди 8 години
Новата кола е лукс (за българина), но няма нищо общо с *** втора употреба. По-добре нова евтинка колица, отколкото 10 годишен таралясник с превъртян километраж.*** е като албанците.. няма как да даде 20-30 000 за нова кола. За тези пари какъв Мерджан на 105 години ще си купи. Всички у село ще му завиждат за каручката.
19
46
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Руснак и технологии - никога !Руснак и алкохолизъм - вечно !
18
35
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Руснака всеки час доказва колко е некадърен, а сега с кола ще се хвали, да бе ;))))Я счда си пият одеколон Тройной, за друго не стават.
17
11
 
40
 
! Отговори
6 преди 8 години
"кОпуват, само държавните структОри"
16
36
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Дачия или Шкода - ОК.Но Лада - никога.Че руснаците не си купуват колите, та другите да не са глупави?!Пияния Иван гледа към западната кола, но ненавижда руските консерви, наречени Лада!То какво ли изобщо произвежда русия, което да се продава на света?
15
9
 
56
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Рано е да се каже какво са сътворили рашките и дали става, или е ***.Цената обаче прави впечатление отсега - еквивалент на 13к лева за базовия модел, за техния пазар. Като имаме предвид че стандарта им на живот е по-висок от нашия, това е все едно Ловешкото Джудже да пусне на пазара нов модел Грейт ЛОЛ на цена 8-9К лева.Поне в Русия тази кола ще се продава, дори да има някои недостатъци.
14
8
 
53
 
! Отговори
:) преди 8 години
За 13 000 лева... толкова. Вие какво искате?
13
36
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Може ли руснаците да са толкова ***-долни репи?!Те водка не могат да сварят, а тръгнали кола да сглобяват ?!Боже, прибери си алкохолизираните чебурашки :)))))
12
30
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това си е бюджетно Рено, сглобявано от руснаци. Технологийте не са руски, а френски. Като за непретенциозният руски пазар става. Но е далече от съвремените стандарти в автомобилостроенето. Като за 13000 лева става, въпреки че аз бих предпочел за тези пари автомобил на старо.
11
12
 
34
 
! Отговори
zeus преди 8 години
До Анонимен 7Има 4 двигателя, два 1.6 и един 1.8 руски и един 1.6 японски. 1.6 на Нисан ще върви само в комбинация с френската ръчна скоростна кутия.
10
11
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Абе на външен вид бива !...ама за двигател , комфорт ит.н.т ....се съмнявам ....ама все пак за 13000- 18000 лв ...може и да се пробва ....както винаги обаче в българия няма да се вкара ! ...или ще се вкара след 10 години за да се покаже колко изостанало е руското автомобилостроене ...в сравнение с българското !
9
9
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До АнонименДвигателя е на Рено
8
26
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Дори руснаци и подли русофили се мръщят при идеята да я имат, а пак гледат към западните или японски, корейски коли ;)
7
8
 
54
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
На хората харесващи Лада им пожелавам да си купят!
6
27
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това е Рено сглобявано от руснци. По тази кола няма нищо руско и слава богу!